Gå til innhold

Var det så at barn ikke lenger skal testes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Var det så at barn ikke lenger skal testes selv ved forkjølelses symptomer og kan gå på skolen så lenge de er friske nok til det?

Anonymkode: 34c18...f08

Ja sånn er det nå.

Anonymkode: fe719...dbb

Det stemmer. Men det er jo ikke ulovlig å teste hvis man ønsker det eller selv mener at det er et behov for det. F.eks. hvis man har et familiemedlem i risikogruppe. Men jeg tror ikke man får gratis tester til det lenger.

Anonymkode: 4d0ec...cd5

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har familien korona, man mistenker at ungen er syk så holder man dem selvfølgelig hjemme. 

Anonymkode: 86893...c08

Stoler du ikke på myndighetene? De sier nemlig at barn uten symptomer (24t siden feber) kan i barnehage/skole.

Annonse

Den perfekte mor, påan igjen skrev (23 minutter siden):

Stoler du ikke på myndighetene? De sier nemlig at barn uten symptomer (24t siden feber) kan i barnehage/skole.

Kan ja, da er det vel opp til foreldrene?

Anonymkode: fc5dd...a8c

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Man bør være hjemme i 4 dager ! Vil dere ikke at ungene skal få hvile seg med en infeksjon i kroppen ?

Hvis barnet ikke har noe symptomer, så bør det være på skole eller barnehage. Hva er poenget med å holde et friskt barn hjemme?

Anonymkode: b1280...c7a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man bør være hjemme i 4 dager ! Vil dere ikke at ungene skal få hvile seg med en infeksjon i kroppen ?

Hvile seg med en infeksjon når de har null symptomer og er i full vigør? Har du pleid å holde barna dine hjemme hver gang de er litt snufsete og antakelig har en infeksjon før koronaen kom?

Anonymkode: 86adc...733

Den perfekte mor, påan igjen skrev (15 timer siden):

Hvis man mistenker at en unge er syk, vil jeg tro at ungen har symptomer. En unge uten symptomer mistenker man vel ikke er syk eller?

Anonymkode: 02008...a1a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man mistenker at en unge er syk, vil jeg tro at ungen har symptomer. En unge uten symptomer mistenker man vel ikke er syk eller?

Anonymkode: 02008...a1a

Kommer an på hvordan man definerer syk. I denne forbindelse er jo det gjerne at man mistenker virusinfeksjon, men de fleste barn har jo det uten symptom. Når resten av familien er positive ville jeg mistenkt at barna også var det, selv uten symptom. 
Jeg vil også si at selv med lette forkjølelsessymptom (uavhengig av pandemi), så er man ikke nødvendigvis syk. 

Annonse

• Opprett ny...