Gå til innhold

Saxenda på blå resept

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har fått Saxenda på blå resept? Hvilken bmi hadde dere ved oppstart og funker det? 

Må gjøre noe, men har kun 28 i bmi, redd jeg ikke får det dekt hvis jeg spør hos legen...

Anonymkode: d1193...43d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må få mysimba først i alle fall. Går på det og elsker mysimba, virkelig! Beste som har skjedd meg. Aldri hatt mindre smerter og mer energi. 

Anonymkode: 9b453...8ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Noen her som har fått Saxenda på blå resept? Hvilken bmi hadde dere ved oppstart og funker det? 

Må gjøre noe, men har kun 28 i bmi, redd jeg ikke får det dekt hvis jeg spør hos legen...

"≥27-<30 kg/m2 (overvekt) ved forekomst av minst én vektrelatert komorbiditet, som dysglykemi (prediabetes eller diabetes mellitus type 2), hypertensjon, dyslipidemi eller obstruktiv søvnapné." 

Er du plager av én av de vektrelaterte komorbiditetene som listes opp her da? I så fall vil du kunne få Saxenda på blå resept. 

Anonymkode: a1de1...d92

Skrevet

Beklager. Det er kravet for å få medisinen i det hele tatt. Leser at du må ha bmi på minimum 35 og en vektrelatert tilleggssykdom for å få medikamentet på blå resept. Med andre ord får du ikke det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

"≥27-<30 kg/m2 (overvekt) ved forekomst av minst én vektrelatert komorbiditet, som dysglykemi (prediabetes eller diabetes mellitus type 2), hypertensjon, dyslipidemi eller obstruktiv søvnapné." 

Er du plager av én av de vektrelaterte komorbiditetene som listes opp her da? I så fall vil du kunne få Saxenda på blå resept. 

Men igjen regelen er at du må prøve mysimba først! 

Skrevet

Nei, du har for lav bmi.

Anonymkode: a239e...39a

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Men igjen regelen er at du må prøve mysimba først! 

Hi har uansett for lav bmi til å få det på blå resept.

Anonymkode: a239e...39a

Skrevet

Hi her, noen som har fått saxenda (med eller uten blå resept) som vil dele?

Skrevet

De som får den på blå resept har bmi over 35 og da sykdommer som diabetes eller lignende, eller bmi over 40.

Jeg hadde bmi på 37, og fikk det ikke på blå resept.

Du som har så lav bmi, kan jo fint gå ned uten medisiner.

Anonymkode: 619dc...4c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hva med å begynne å trene, tenke på inntak og gå mer enn å bruke bil på kortere distanser. Ser mange så ikke hadde trengt dette, komme å kjøpe. Heldigvis har det blitt mye strengere nå mtp få det på blå resept, noen leger ga det på blå pga pasient nesten truet de, men nå har de HELFO i ryggen, og kan gi klar beskjed at de ikke får uten at de oppfyller visse kriterier. Helt unødvendig bruk av skattepenger og resurser, viss en heller kan gå inn for selv og slanke seg.

Vet at det kan hjelpe de som er sykt overvektig, men tilleggssykdommer, da er det ok. Vil mene at dette er et bedre alternativ enn operasjon uansett

Anonymkode: bacc0...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...