Musemor med tre søte små Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 (endret) Vi fikk vite at vår minste hadde dårlig syn for 1 års tid siden, -1,5 og -1,75 og han fikk briller (selvfølgelig). Nå var vi tilbake hos øyenlegen og han trenger sterkere briller. Snakket med optiker og det var billigere å kjøpe 2 nye par briller enn bare å bytte glassene. Vet det fins steder man kan levere inn gamle briller hvor de som tar dem i mot måler styrken og gir dem til personer i fattige land hvor de ikke har råd til briller. Vet også at barnebriller er ettertraktet. Noen som vet hvor jeg kan levere inn de gamle brillene? Endret 12. februar 2022 av Musemor med tre søte små
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Aldri hørt om. Her har barna brukt briller fra de var 1 og 4 år (de er 12 og 14 nå) og vi har bare levert de gamle til butikken der vi kjøper nye Anonymkode: 0c8b0...744
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Min optiker samlet inn en gang i tiden. Lurer på om det var Kirkens Nødhjelp som overtok Anonymkode: ba05f...d8b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Jeg er kunde hos Specsavers. De samler inn alle briller og gir de videre til trengende. De har enten en kurv på disken, eller du kan høre med de ansatte. Anonymkode: 7d141...a26
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Aldri hørt om. Her har barna brukt briller fra de var 1 og 4 år (de er 12 og 14 nå) og vi har bare levert de gamle til butikken der vi kjøper nye Anonymkode: 0c8b0...744 Og de har sansynligvis gitt dem videre til organisasjoner som samler inn briller. Jeg leverer alltid inn mine gamle briller når jeg får nye. Fint at brillene kan brukes av noen som trenger dem! Anonymkode: 293b6...a74
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 Jeg leverer dem til Specsavers. Jeg spurte hva de gjør med dem, og fikk en detaljert forklaring. Mitt barn har +9, og jeg tenker stakkars barn i de fattige landene, som har SÅ dårlig syn og ikke får briller 😳 Så jeg er veldig glad for at de kan komme til nytte. Anonymkode: c4523...98f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 Leverte en hel bunke til optikerbutikken. De blir tatt med til Sørøst-Asia og tilpasset til brukeren. Han optikeren som jeg handler hos, har vært med dit selv. Det er frivillig arbeid å synsteste folk og finne riktige glass til dem. Han ga også bort masse solbriller, for folk jobber på rismarker i solskinn og får grå stær av det. Anonymkode: 07105...d3f
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Leverte en hel bunke til optikerbutikken. De blir tatt med til Sørøst-Asia og tilpasset til brukeren. Han optikeren som jeg handler hos, har vært med dit selv. Det er frivillig arbeid å synsteste folk og finne riktige glass til dem. Han ga også bort masse solbriller, for folk jobber på rismarker i solskinn og får grå stær av det. Anonymkode: 07105...d3f Så han ga bort fra eget lager solbriller eller samlet inn det også? Anonymkode: ba05f...d8b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så han ga bort fra eget lager solbriller eller samlet inn det også? Anonymkode: ba05f...d8b Solbrillene var ikke brukte donasjoner, de var kjøpt inn til denne anledningen. Anonymkode: 07105...d3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå