Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #51 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Man har ofte ikke feber ved blindtarmbetennelse, mange er subfebril. Sprekker blindtarmen får man en heftig infeksjon ja og ofte feber. Nå kan jeg ikke svare i ditt tilfelle da det kan være mange variabler i bildet. Noen variabler kan være at medisiner du fikk under og etter operasjonen demper feberen. Målemetoder de brukte ikke var riktig for deg, men at alternative metoder ble "for mye" da de kan innebære ytterligere infeksjonsriko. Kanskje de syntes det var nok å følge blodprøver og det kliniske bildet for øvrig osv. Feber er bare et symptom. Forhåpentligvis har man andre symptomer også som kan hjelpe helsehjelpen for pasienten dør. Eldre mennesker kan for eksempel ha sepsis uten feber. Derfor har man en sjekkliste for andre ting man skal følge med på og som er røde flagg i helsebehandlingen. Anonymkode: e66a4...291 Ble avvist på legevakt før jeg til slutt forlangte ytterligere sjekk. Fikk ikke feber av betennelsen, ikke da den sprakk og ikke av infeksjonen etterpå. Jeg lå ei uke på intensiv etter operasjonen. Hadde aldri feber etter din definisjon. Hadde under 38 hele tiden Anonymkode: b8e67...0bc
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #52 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ble avvist på legevakt før jeg til slutt forlangte ytterligere sjekk. Fikk ikke feber av betennelsen, ikke da den sprakk og ikke av infeksjonen etterpå. Jeg lå ei uke på intensiv etter operasjonen. Hadde aldri feber etter din definisjon. Hadde under 38 hele tiden Anonymkode: b8e67...0bc Det der høres ikke greit i det hele tatt. Kanskje møtte du på inkompetente/uerfarne helsearbeidere på legevakten. Blindtarmbetennelse er dessverre ikke lett å diagnostisere alltid da det kan likne på en del andre ting og kan være litt diffust. Så det er dessverre en del som skulle vært oppdaget mye tidligere, og så er det ganske mange som blir operert som det viser seg ikke har det. Som du ser av mitt svar tidligere så er det mulig å ha alvorlig infeksjon uten feber. Men da har man andre kliniske tegn man kan bruke. Bra du fikk hjelp. Håper de tok læring av ditt tilfelle og undersøker nøyere når de kommer borti liknende symptomer. Anonymkode: e66a4...291
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #53 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det der høres ikke greit i det hele tatt. Kanskje møtte du på inkompetente/uerfarne helsearbeidere på legevakten. Blindtarmbetennelse er dessverre ikke lett å diagnostisere alltid da det kan likne på en del andre ting og kan være litt diffust. Så det er dessverre en del som skulle vært oppdaget mye tidligere, og så er det ganske mange som blir operert som det viser seg ikke har det. Som du ser av mitt svar tidligere så er det mulig å ha alvorlig infeksjon uten feber. Men da har man andre kliniske tegn man kan bruke. Bra du fikk hjelp. Håper de tok læring av ditt tilfelle og undersøker nøyere når de kommer borti liknende symptomer. Anonymkode: e66a4...291 Kan jeg spørre om du vet noe statistikk på det, hvor mange som opererer som ikke har blindtarmbetennelse? Anonymkode: ab10a...3ca
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #54 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre om du vet noe statistikk på det, hvor mange som opererer som ikke har blindtarmbetennelse? Anonymkode: ab10a...3ca Det lurer jeg også på. Det fins måter å sjekke dette på, altså, så man ikke opererer unødig. Anonymkode: 091e5...534
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #55 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det lurer jeg også på. Det fins måter å sjekke dette på, altså, så man ikke opererer unødig. Anonymkode: 091e5...534 Diagnostikken er ikke alltid så enkel. Ofte tar man bildediagnostikk først, men ikke alltid blindtarmen lar seg finne og vurdere. Noen ganger velger man likevel å gjøre en diagnostisk kikkhullsoperasjon pga smertene. Anonymkode: f1d4c...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå