mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #26 Skrevet 12. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Da er det vel det laget man bør fortsette å spille for. Det er også der den mentale tilhørigheten vil være sterkest. Anonymkode: 904af...3b3 Guttene har kompiser både på eget lag og det eldre laget . Barndomsvenner fra tidlig skolealder og nabolag . De har en sterk tilknytning til begge lag.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #27 Skrevet 12. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Guttene har kompiser både på eget lag og det eldre laget . Barndomsvenner fra tidlig skolealder og nabolag . De har en sterk tilknytning til begge lag. Mental tilhørighet er noe annet enn hvem de kjenner. Det kan være ganske stor forskjell på en 13 åring og en 15 åring. Og hva mener du med «noe må gjøres»? Anonymkode: 904af...3b3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #28 Skrevet 12. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mental tilhørighet er noe annet enn hvem de kjenner. Det kan være ganske stor forskjell på en 13 åring og en 15 åring. Og hva mener du med «noe må gjøres»? Anonymkode: 904af...3b3 Som i at det planlegges for oppflytting til høsten og en god ordning rundt hospitering nå.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #29 Skrevet 12. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden): Som i at det planlegges for oppflytting til høsten og en god ordning rundt hospitering nå. Jeg tror du gjør best i å takke nei til flyttingen. Anonymkode: 904af...3b3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #30 Skrevet 12. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror du gjør best i å takke nei til flyttingen. Anonymkode: 904af...3b3 Jeg er fullt og fast overbevist om at det er den beste løsningen. Uansett … spørsmålet her var hvordan andre har organisert hospitering og når oppflytting har skjedd .
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #31 Skrevet 12. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg er fullt og fast overbevist om at det er den beste løsningen. Uansett … spørsmålet her var hvordan andre har organisert hospitering og når oppflytting har skjedd . Jeg kan bare svare for meg, og vi har takket nei. Her i området skjer det fra de er 9-10 år. Men da ofte bare til de som er et år eldre. Vi fikk tilbud fra de som er 2 og 3 pr eldre. Det er ikke så stor forskjell i nivået når det er et år mellom dem. Uttak til kretslag skjer fra de er 14, men av og til 11/12, hospitering skjer fra dag en, altså fra de er 5 år. Anonymkode: 904af...3b3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #32 Skrevet 12. februar 2022 Om dere så Mesternes mester der de diskuterte om barn spesialiserte seg for tidlig var det egentlig stor enighet om at variert trening og lek var viktig. Det var en kampsportutøver som var på landslaget som 12 åring - hun måtte legge opp pga skade bare noen og tyve år gammel. Tenker dere som foreldre ikke på at mengden trening på en kropp i vekst kan bli for stor og belastende? Anonymkode: 3387a...1a7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #33 Skrevet 12. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Om dere så Mesternes mester der de diskuterte om barn spesialiserte seg for tidlig var det egentlig stor enighet om at variert trening og lek var viktig. Det var en kampsportutøver som var på landslaget som 12 åring - hun måtte legge opp pga skade bare noen og tyve år gammel. Tenker dere som foreldre ikke på at mengden trening på en kropp i vekst kan bli for stor og belastende? Anonymkode: 3387a...1a7 Selvsagt og derfor skal det legges et godt opplegg rundt dette . Ved oppflytting blir det mindre trening . Det samme ved en avtale nå mellom begge lag . Ingen vil at ungene skal trene for mye. I vår klubb er oppflytting ikke mulig før 14 år og derfor legges en god plan rundt dette nå.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #34 Skrevet 12. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Selvsagt og derfor skal det legges et godt opplegg rundt dette . Ved oppflytting blir det mindre trening . Det samme ved en avtale nå mellom begge lag . Ingen vil at ungene skal trene for mye. I vår klubb er oppflytting ikke mulig før 14 år og derfor legges en god plan rundt dette nå. Jeg kjenner 4 ungdomer som hospitere og ble flyttet opp i ungdomskolealdee. Ingen av dem fortsatte med idretten i mer enn 2 år. De sluttet enten på grunn av skader eller fordi det ikke var gøy lenger og de heller ville ha tid med venner. Anonymkode: a7e70...0c7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #35 Skrevet 12. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner 4 ungdomer som hospitere og ble flyttet opp i ungdomskolealdee. Ingen av dem fortsatte med idretten i mer enn 2 år. De sluttet enten på grunn av skader eller fordi det ikke var gøy lenger og de heller ville ha tid med venner. Anonymkode: a7e70...0c7 Selvfølgelig slutter mange i ungdomsidretten . Det kan være mange årsaker til det. Her vil trener ta grep før disse gutta slutter fordi de ikke opplever å få nok å bryne seg på. Eller skifte klubb feks. Vi vil jo gjerne ha dem i samme klubb hvor de har venner og miljøet sitt. De grunnene du sier her er jo helt uavhengige av om de hospiterer eller blir flyttet opp.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #36 Skrevet 12. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig slutter mange i ungdomsidretten . Det kan være mange årsaker til det. Her vil trener ta grep før disse gutta slutter fordi de ikke opplever å få nok å bryne seg på. Eller skifte klubb feks. Vi vil jo gjerne ha dem i samme klubb hvor de har venner og miljøet sitt. De grunnene du sier her er jo helt uavhengige av om de hospiterer eller blir flyttet opp. Nei. De har dluttet hovedsaklig fordi det ble for mye tid til trening, skader og fordi de ikke følte seg like hjemme på det eldre laget. Anonymkode: a7e70...0c7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #37 Skrevet 12. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (29 minutter siden): Selvfølgelig slutter mange i ungdomsidretten . Det kan være mange årsaker til det. Her vil trener ta grep før disse gutta slutter fordi de ikke opplever å få nok å bryne seg på. Eller skifte klubb feks. Vi vil jo gjerne ha dem i samme klubb hvor de har venner og miljøet sitt. De grunnene du sier her er jo helt uavhengige av om de hospiterer eller blir flyttet opp. Hvor mye ekstra får de å bryne seg på ved å spille med noen som er et pr eldre? Er ikke så stor forskjell på dem. Dessuten spiller de jo med to forskjellige klubber allerede ref tidligere innlegg Anonymkode: 904af...3b3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #38 Skrevet 12. februar 2022 Dette høres faktisk ikke ut som om det er guttens ønske, jeg nekter å tro at han er så suveren at han ikke kan spille og ha utbytte av å trene med de han er like gammel som. Spesielt om du mener han skal spille kamper med dem? Om han er så suveren vil han falle utenfor. Hvilken motivasjon gir det ham å spille kamper med de du mener er for dårlige? Og hvilken tilknytning får han til medspillere han ikke trener med? Og likeens, det sosiale med de eldre hvor han er for liten? For det er han. Du lager oppskrift på utenforskap, for en unge som trenger venner mer enn trening og fremgang. Jeg er hellig overbevist om at du tar feil her. Både du og treneren. Anonymkode: 95fe9...939
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #39 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Dette høres faktisk ikke ut som om det er guttens ønske, jeg nekter å tro at han er så suveren at han ikke kan spille og ha utbytte av å trene med de han er like gammel som. Spesielt om du mener han skal spille kamper med dem? Om han er så suveren vil han falle utenfor. Hvilken motivasjon gir det ham å spille kamper med de du mener er for dårlige? Og hvilken tilknytning får han til medspillere han ikke trener med? Og likeens, det sosiale med de eldre hvor han er for liten? For det er han. Du lager oppskrift på utenforskap, for en unge som trenger venner mer enn trening og fremgang. Jeg er hellig overbevist om at du tar feil her. Både du og treneren. Anonymkode: 95fe9...939 Det er ikke vi foreldre som har bestemt at han må prioritere eget lag i kamp. Det er en fast regel i håndballen . Du har dog rett i det rundt motivasjon . Nå etter jul har det sluttet flere spillere på gutter 13 . De fleste fordi de spiller fotball i tillegg og nå valgte å kun fortsette der. Andre slutter til sommeren. Noen fordi de ikke vil spille håndball lenger og noen fordi de skal bytte klubb. Til høsten blir derfor laget ganske annerledes og igjen på laget står det gutter med veldig ulik innstilling , motivasjon og ferdigheter . Det er også slik at det mest sannsynlig ikke blir lag i A serien til høsten da. De vil fortsatt ha nok spillere til å stille lag hvis min og kompisen overflyttes . Oppflytting ble aktuelt fordi disse gutta ikke skal miste motivasjonen og driven . De skal få noe å bryne seg på og noe å strekke seg etter. Igjen …. Jeg spør ikke om råd hvorvidt oppflytting /hospitering er en god ide, jeg spør etter hvilken alder og på hvordan måte det har vært for de som har barn i samme situasjon .
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #40 Skrevet 13. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Det er ikke vi foreldre som har bestemt at han må prioritere eget lag i kamp. Det er en fast regel i håndballen . Du har dog rett i det rundt motivasjon . Nå etter jul har det sluttet flere spillere på gutter 13 . De fleste fordi de spiller fotball i tillegg og nå valgte å kun fortsette der. Andre slutter til sommeren. Noen fordi de ikke vil spille håndball lenger og noen fordi de skal bytte klubb. Til høsten blir derfor laget ganske annerledes og igjen på laget står det gutter med veldig ulik innstilling , motivasjon og ferdigheter . Det er også slik at det mest sannsynlig ikke blir lag i A serien til høsten da. De vil fortsatt ha nok spillere til å stille lag hvis min og kompisen overflyttes . Oppflytting ble aktuelt fordi disse gutta ikke skal miste motivasjonen og driven . De skal få noe å bryne seg på og noe å strekke seg etter. Igjen …. Jeg spør ikke om råd hvorvidt oppflytting /hospitering er en god ide, jeg spør etter hvilken alder og på hvordan måte det har vært for de som har barn i samme situasjon . Og da svarer jeg når du beskriver situasjonen sånn, la ham spille der kompisene er. Pass på at håndball ikke blir 5 dager i uken. La han også bytte klubb? Klubben han er i har ikke klart det viktigste i barnehåndball, å holde på spillerne. Det er det sosiale som er viktigst. Og å holde seg skadefri. Pass på knær og hæler. Jeg har hatt barn på lag i både store håndballklubber og andre steder, det mange har til felles er at de pusher for hardt i sårbare år. Ha som mål at de skal spille lengst mulig, ikke på landslaget. Anonymkode: 95fe9...939
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #41 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og da svarer jeg når du beskriver situasjonen sånn, la ham spille der kompisene er. Pass på at håndball ikke blir 5 dager i uken. La han også bytte klubb? Klubben han er i har ikke klart det viktigste i barnehåndball, å holde på spillerne. Det er det sosiale som er viktigst. Og å holde seg skadefri. Pass på knær og hæler. Jeg har hatt barn på lag i både store håndballklubber og andre steder, det mange har til felles er at de pusher for hardt i sårbare år. Ha som mål at de skal spille lengst mulig, ikke på landslaget. Anonymkode: 95fe9...939 Når de som slutter ikke lenger spiller på laget så vil de aller fleste av disse guttas kompiser være i gutter 14. de som skal skifte klubb har valgt forskjellige klubber. I gutter 14 har de gjennom en årrekke klart å holde på spillerne og det er en stor gruppe spillere der. De har også fantastiske trenere som har gjort en kjempejobb på alle plan. Derfor er ønsket stort om å spille med dem for min og kompisen. De blir også veldig godt tatt i mot der. Poenget med oppflytting er også det å begrense den totale belastningen og det blir da mindre trening enn nå. Begge lags trenere vil nå legge en plan rundt resten av denne sesongen når det gjelder hospiteringen . De vil da at gutta skal prioritere gutter 14 en dag i uken i stedet for eget lag. Både for å få mer fast tilhørighet og fordi det da blir mindre belastninger . Det legges også opp til mer skadeforebyggende trening .
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #42 Skrevet 13. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden): Når de som slutter ikke lenger spiller på laget så vil de aller fleste av disse guttas kompiser være i gutter 14. de som skal skifte klubb har valgt forskjellige klubber. I gutter 14 har de gjennom en årrekke klart å holde på spillerne og det er en stor gruppe spillere der. De har også fantastiske trenere som har gjort en kjempejobb på alle plan. Derfor er ønsket stort om å spille med dem for min og kompisen. De blir også veldig godt tatt i mot der. Poenget med oppflytting er også det å begrense den totale belastningen og det blir da mindre trening enn nå. Begge lags trenere vil nå legge en plan rundt resten av denne sesongen når det gjelder hospiteringen . De vil da at gutta skal prioritere gutter 14 en dag i uken i stedet for eget lag. Både for å få mer fast tilhørighet og fordi det da blir mindre belastninger . Det legges også opp til mer skadeforebyggende trening . Til å ikke være interessert i andres syn bruker du mye tid på å forsvare ditt eget. Hvordan det kan bli mindre trening av å være med på tre lag enn ett sliter jeg dog med å forstå. Anonymkode: 3387a...1a7
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #43 Skrevet 13. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (15 minutter siden): Når de som slutter ikke lenger spiller på laget så vil de aller fleste av disse guttas kompiser være i gutter 14. de som skal skifte klubb har valgt forskjellige klubber. I gutter 14 har de gjennom en årrekke klart å holde på spillerne og det er en stor gruppe spillere der. De har også fantastiske trenere som har gjort en kjempejobb på alle plan. Derfor er ønsket stort om å spille med dem for min og kompisen. De blir også veldig godt tatt i mot der. Poenget med oppflytting er også det å begrense den totale belastningen og det blir da mindre trening enn nå. Begge lags trenere vil nå legge en plan rundt resten av denne sesongen når det gjelder hospiteringen . De vil da at gutta skal prioritere gutter 14 en dag i uken i stedet for eget lag. Både for å få mer fast tilhørighet og fordi det da blir mindre belastninger . Det legges også opp til mer skadeforebyggende trening . Jeg skjønner godt at du er i tvil, denne klubben har jo klart å følge oppskriften på å ødelegge et miljø og et lag til punkt og prikke. Min erfaring er at hospitering bare blir rot, uten tilhørighet noen steder. Anonymkode: 95fe9...939
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #44 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Til å ikke være interessert i andres syn bruker du mye tid på å forsvare ditt eget. Hvordan det kan bli mindre trening av å være med på tre lag enn ett sliter jeg dog med å forstå. Anonymkode: 3387a...1a7 Det blir mindre til høsten . Da vil han trene med gutter 14 og spille kamp i A og B serien der. Nå blir det mindre trening fremover fordi at trenere skal lage et opplegg hvor de prioriterer det nye laget over det egne laget en dag i uken . Til høsten vil han altså kun tilhøre gutter 14(det som nå er gutter 14 altså)
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #45 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner godt at du er i tvil, denne klubben har jo klart å følge oppskriften på å ødelegge et miljø og et lag til punkt og prikke. Min erfaring er at hospitering bare blir rot, uten tilhørighet noen steder. Anonymkode: 95fe9...939 Akkurat gutter 13 har hatt endel utfordringer ja. Spesielt nå i slutten av barneidretten/begynnelsen av ungdomsidretten. Vi håper det vil bli noe helt annet til høsten .
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #46 Skrevet 13. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Det blir mindre til høsten . Da vil han trene med gutter 14 og spille kamp i A og B serien der. Nå blir det mindre trening fremover fordi at trenere skal lage et opplegg hvor de prioriterer det nye laget over det egne laget en dag i uken . Til høsten vil han altså kun tilhøre gutter 14(det som nå er gutter 14 altså) De spiller vel ikke på begge lag. De har vel et A-lag og et B-lag. Hvorfor skal de spille på begge lagene? Her har de også et i A og et i B. Min spiller på A, Men får av og til spørsmål om å hjelpe B om det er sykdom der. De er også et år eldre, så det er uproblematisk jeg skjønner at du er stolt av gutten og synes han er flink og bil at han skal bli bedre og alt der der. Men å være flink betyr ikke at han kan delta på alt mulig og flyttes hot og dit. La han spille der han hører til. Da slipper du å føle at du er taxi for alle andre når de trener med den andre klubben også Anonymkode: 904af...3b3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #47 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De spiller vel ikke på begge lag. De har vel et A-lag og et B-lag. Hvorfor skal de spille på begge lagene? Her har de også et i A og et i B. Min spiller på A, Men får av og til spørsmål om å hjelpe B om det er sykdom der. De er også et år eldre, så det er uproblematisk jeg skjønner at du er stolt av gutten og synes han er flink og bil at han skal bli bedre og alt der der. Men å være flink betyr ikke at han kan delta på alt mulig og flyttes hot og dit. La han spille der han hører til. Da slipper du å føle at du er taxi for alle andre når de trener med den andre klubben også Anonymkode: 904af...3b3 De fleste på gutter 14 spiller både for A og B nå. Når det gjelder det praktiske angående kjøring / dugnad osv så fungerer det utrolig mye bedre i gutter 14. det ser vi fordi vi allerede spiller kamp med dem og er oppført på deres Spond . Der er det en fantastisk foreldregruppe hvor alle deltar og står på.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #48 Skrevet 13. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (21 minutter siden): De fleste på gutter 14 spiller både for A og B nå. Når det gjelder det praktiske angående kjøring / dugnad osv så fungerer det utrolig mye bedre i gutter 14. det ser vi fordi vi allerede spiller kamp med dem og er oppført på deres Spond . Der er det en fantastisk foreldregruppe hvor alle deltar og står på. Litt på siden, men hvorfor spiller de på både A og B? Er det ikle bedre å bare ha et lag i B om de ille gjør det så bra i A? Anonymkode: 904af...3b3
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #49 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Litt på siden, men hvorfor spiller de på både A og B? Er det ikle bedre å bare ha et lag i B om de ille gjør det så bra i A? Anonymkode: 904af...3b3 Du skjønner sikkert at det stort sett er A spillere som trår til på B laget ved behov? Anonymkode: 3387a...1a7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #50 Skrevet 13. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Litt på siden, men hvorfor spiller de på både A og B? Er det ikle bedre å bare ha et lag i B om de ille gjør det så bra i A? Anonymkode: 904af...3b3 Jeg vil tro det er for at det er noen av spillerne som ikke kan spille i A og trenger da også B . Det er flere som kan spille i A på laget og de gjør det godt. De fleste spiller da i begge serier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå