Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Restaurantene har da folk som er ansatt for å gjøre det. Og er man på en restaurant hvor det forventes av man rydder selv, pleier det jo å stod oppslag om det. Jeg jobbet på restaurant et par sommerferien for noen år siden, og folk som "ryddet" var mer til bry enn til nytte. Anonymkode: 60928...3f6
Elina Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Jeg vet ikke helt hva du mener med rydde men jeg pleier da å etterlate bordet på en slik måte at betjeningen bare må bære ut fat etc. Jeg går ikke ifra bordet fullt av gris, nei, da tar jeg en serviett og tar det opp før jeg legger den på en asjett. Ikke verre enn det, skjønner ikke hvorfor det skal være irriterende..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Tror det ligger så naturlig for enkelte at de bare gjør det. Det er nok ingen restauranter eller cafeer som forventer at gjester skal gjøre det, og de fleste gjør det ikke heller. Tror dette er et ikke-problem. Eksempelet du henviser til vår nok mer interessant psykologisk enn at man faktisk ville at gjester skulle rydde altså. Anonymkode: 90fa6...f7e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Det er bare tull. Servitører hater når folk samler sammen tallerkner. Bli merarbeid av det. Anonymkode: f7697...c2a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Elina skrev (5 minutter siden): Jeg vet ikke helt hva du mener med rydde men jeg pleier da å etterlate bordet på en slik måte at betjeningen bare må bære ut fat etc. Jeg går ikke ifra bordet fullt av gris, nei, da tar jeg en serviett og tar det opp før jeg legger den på en asjett. Ikke verre enn det, skjønner ikke hvorfor det skal være irriterende.. Å plukke opp søl kan jeg gjerne gjøre om jeg har en serviett til å gjøre det. Og ingen hos oss får grise eller rote til bord for når vi er ute og spiser, selv ikke de minste. Og om folk hadde vasket hele bordet, hadde ikke gjort noe for meg da jeg jobbet i den bransjen. Men når de begynner å stable tallerkener og bestikk, er det bare til bry. Anonymkode: 60928...3f6
Elina Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Å plukke opp søl kan jeg gjerne gjøre om jeg har en serviett til å gjøre det. Og ingen hos oss får grise eller rote til bord for når vi er ute og spiser, selv ikke de minste. Og om folk hadde vasket hele bordet, hadde ikke gjort noe for meg da jeg jobbet i den bransjen. Men når de begynner å stable tallerkener og bestikk, er det bare til bry. Anonymkode: 60928...3f6 Stabler aldri tallerkener og bestikk, det er det heller ingen grunn for å gjøre. Jeg bare etterlater bordet på en ok måte uten gris.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Å plukke opp søl kan jeg gjerne gjøre om jeg har en serviett til å gjøre det. Og ingen hos oss får grise eller rote til bord for når vi er ute og spiser, selv ikke de minste. Og om folk hadde vasket hele bordet, hadde ikke gjort noe for meg da jeg jobbet i den bransjen. Men når de begynner å stable tallerkener og bestikk, er det bare til bry. Anonymkode: 60928...3f6 Jeg kan finne på å stable tallerkener og bestikk til slutt hvis betjeningen er utrolig treg med å rydde av etter hovedretten, rett og slett fordi jeg ikke liker å ha et brukt fat framfor meg i evigheter. Da snakker vi om at det tar over 20-30 minutter etter at vi åpenbart er ferdig med å spise og det fortsatt ikke er ryddet av (eller kommet med spørsmål om vi ønsker kaffe/dessert). Anonymkode: 5ec6d...179
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Det er to grunner. Enten fordi det ikke gjøres av personalet og man vil ta bordet. Eller fordi man vil hjelpe. Anonymkode: 3f46d...269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå