Gå til innhold

Smitta barn i barnehage og skole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Barn som har korona kan nå gå i barnehage og på skole som normalt (om de er friske) men voksne må isoleres. Tipper fraværet kommer til å eksplodere. Dette kan neppe være gjennomtenkt. 

Anonymkode: d5d54...8d5

Tipper vurderingen er rimelig gjennomtenkt .

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Barn som har korona kan nå gå i barnehage og på skole som normalt (om de er friske) men voksne må isoleres. Tipper fraværet kommer til å eksplodere. Dette kan neppe være gjennomtenkt. 

Voksne anbefales å isoleres om man er syke. Ingen krav og det blir opp til hver enkelt å vurdere, som ved annen sykdom. 

Anonymkode: cc267...f6e

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det får man håpe. Men så lett som det smitter - et smittet barn i barnehage på fang til de voksne igjennom dagen. Vet ikke jeg - tipper det blir mye fravær. Og ikke minst, hvem ønsker det smittende barnet tett på seg hele dagen? 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det får man håpe. Men så lett som det smitter - et smittet barn i barnehage på fang til de voksne igjennom dagen. Vet ikke jeg - tipper det blir mye fravær. Og ikke minst, hvem ønsker det smittende barnet tett på seg hele dagen? 

Alternativet er å fortsette med stengt samfunn. 

Anonymkode: c795a...6bf

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Syke barn skal jo uansett være hjemme da.

Anonymkode: d7033...e21

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Syke barn får ikke være hjemme. Så nå blir det enda verre i barnehagene . Lykke til 

Anonymkode: 8faff...109

Syke barn får ikke være hjemme? Hva er det for no tull?

Anonymkode: 98299...bf2

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 timer siden):

Å bruke ord som «anbefales» er ikke så gjennomtenkt. Faktisk. I begynnelsen av pandemien var «anbefalt» nesten identisk at det var en regel man skulle følge. Alle gjorde som anbefalingene sa. Etterhvert datt det ut, og «anbefales» er nå identisk med «gjør som jeg vil, det er ikke en regel». 

Anonymkode: b5d30...975

Må innrømme at jeg gruer meg til ukene som kommer på jobb. Jobber i en bhg med 160 barn. Ca 40 % har hatt/har korona og nå kommer resten av oss til å gå ned. Det er nesten umulig å drifte forsvarlig om dagen og vi som fremdeles står på beina er så gjenomslitne at både vår psykiske og fysiske helse henger i en tynn tråd. Det er nesten så jeg ønsker meg korona så jeg bare kan bli i senga og la noen andre ta over skuta. Sektoren er inne i en gjennomgående krise som ikke lar seg fikse med et pennestrøk av smittevernsreglene.  

Anonymkode: 266a7...0c0

• Opprett ny...