Gå til innhold

Så nå er det bare å troppe opp til lege osv. med korona ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pleier ikke å sende ungen til tannlegen om han er syk nei. Så om han skulle ha tre dager med feber fordi han får korona så hadde vi bare flyttet timen. Og når hannene hadde symptomer så hadde jeg heller ikke visst at han hadde det. Akkurat som vanlige forkjølelser. Det er ikke sånn at de får korona og er syke i et halvt år, så her lager du en ikke-eksisterende problemstilling.

Anonymkode: 472e4...379

Ja jeg skjønner det ! Men skal love deg at mange ikke gjør det ! Har sett bivirkningene hos barna rundt meg . Og hvor syk jeg ble selv. Men håper de fleste er fornuftige da. Og så vil jeg tro institusjoner må ha regler ! Troppe opp på gammelhjemmet med snørr og hoste håper jeg ingen gjør 

Anonymkode: b1475...b32

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du skjønner den biten som handler om å bruke hodet, ikke sant? Det gjelder fortsatt. 

Anonymkode: bc468...95a

Åh... åååhh? Det er så mange som ikke bruker hodet ellers, men det er begynt å gjelde å bruke hodet altså?

Anonymkode: 7bdf8...131

Annonse

Tenker det er fornuftig å slippe opp, men er også litt skeptisk. Har en jobb der man absolutt ikke vil ha mye sykdom. Kommer det en på jobb med korona og lite symptom, er det stor sjans for at flere av de han smitter blir syke. Ikke alvorlig, men nok til at det går utover driften. 

Anonymkode: 3fdc7...ac2

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det går nok helt fint å dra til tannlegen med korona. Hvis tannlegen er i risikogruppen tar han nok sine forholdsregler. Hurra! 

Anonymkode: 97ef6...1ad

Tannlegen har jo uansett munnbind og visir, hn klarer seg nok bra. 

Men jeg håper folk tenker smittevern ovenfor de svakeste uansett. 

Anonymkode: 49c9b...cba

Det er ikke meningen at man skal dra til legen og tannlegen om man vet at man har korona. Det er nå anbefalt at man holder seg hjemme i fire døgn og ikke gå tilbake på jobb før man har vært feberfri i minst 24 timer. Ettersom barn og unge ikke skal testes så vil jo disse kunne gå med forkjølelse (som er korona) fordi man ikke vet det, men om man vet det bør man ikke gå. 

Anonymkode: 8e2a0...d70

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jepp! Nå er det å regne som en forkjølelse. Er veldig glad for at jeg er trippelvaksinert, kjenner jeg. 

Anonymkode: 2f425...ae7

Jeg har covid nå som uvaksinert, tar heller en runde til med dette enn infulensa. 

Anonymkode: 57b10...061

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kult. Så nå er det bare å sende koronasykeunger til tannlege, sykehus, barnehage så lenge de ikke har feber ? 

Anonymkode: b1475...b32

Give it a rest - vi kan ikke sitte bak lukkede dører for alltid. Slutt å være så hysterisk rundt korona - « steng ned, bruk munnbind for alltid» Bare slutt.

Anonymkode: 86d0b...8ef

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Give it a rest - vi kan ikke sitte bak lukkede dører for alltid. Slutt å være så hysterisk rundt korona - « steng ned, bruk munnbind for alltid» Bare slutt.

Det er nok du som må slutte! Det stilles et helt legitimt spørsmål. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok du som må slutte! Det stilles et helt legitimt spørsmål. 

Ja, svaret er da JA. Hvis du hadde troppet opp hos legen bhg etc med forkjølelse også før korona, er det altså nå da mulig å fortsette å gjøre det samme. 
Normale folk forstår nyanser og anbefalinger.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har covid nå som uvaksinert, tar heller en runde til med dette enn infulensa. 

Anonymkode: 57b10...061

Infulensa? Virkelig? 

Anonymkode: bc468...95a

Korona er en hel gruppe med forskjellige virus, og nå som ikke Covid-19 er så ny og unik lenger vil den bare gå inn i gruppen sammen med de andre.

Vi har jo visst at det ville skje hele tiden...

Så nå må vi tenke 3 år tilbake, hvordan oppførte vi oss når vi var forkjølet, og hvor hetta fikk vi når andre var forkjølet.

Det blir ikke annerledes nå altså. Ingen går da til tannlegen sause forkjølet, ikke før og ikke nå.

Anonymkode: 9d789...633

Rundt kl ellve idag mista folk helt hue igjen, for da hadde de fått med seg at alle restreksjoner var fjernet. Munnbind ble kastet fra seg på gulvet, handlevogner, parkeringsplasser osv. Tett i tett skulle de stå og gjerne ta på alle rundt seg. 

Jeg kjenner jeg virkelig gruer meg til uka som kommer, for dette er ett mareritt for oss som fortsatt må være veldig forsiktige. Jeg har ett veldig sykt barn for tiden, så om hun tåler det selv om hun har fått tre doser. Hun ble innlagt på sykehuset i høst pga en lett forkjølelse, kroppen henne taklet ikke det engang. 
Så jeg får håpe folk kommer litt tilbake til normalen om en ukes tid, vi skal holde oss hjemme og vekk fra mennesker så mye som mulig den uka som kommer. 

Anonymkode: 3632b...00b

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Rundt kl ellve idag mista folk helt hue igjen, for da hadde de fått med seg at alle restreksjoner var fjernet. Munnbind ble kastet fra seg på gulvet, handlevogner, parkeringsplasser osv. Tett i tett skulle de stå og gjerne ta på alle rundt seg. 

Jeg kjenner jeg virkelig gruer meg til uka som kommer, for dette er ett mareritt for oss som fortsatt må være veldig forsiktige. Jeg har ett veldig sykt barn for tiden, så om hun tåler det selv om hun har fått tre doser. Hun ble innlagt på sykehuset i høst pga en lett forkjølelse, kroppen henne taklet ikke det engang. 
Så jeg får håpe folk kommer litt tilbake til normalen om en ukes tid, vi skal holde oss hjemme og vekk fra mennesker så mye som mulig den uka som kommer. 

Anonymkode: 3632b...00b

Men hva gjorde dere tidligere hvis datteren din ikke tåler å bli forkjølet? Folk kan ikke miste friheten sin for alltid av hensyn til mennesker i risikogruppe. 

Anonymkode: 88e9a...040

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Korona er en hel gruppe med forskjellige virus, og nå som ikke Covid-19 er så ny og unik lenger vil den bare gå inn i gruppen sammen med de andre.

Vi har jo visst at det ville skje hele tiden...

Så nå må vi tenke 3 år tilbake, hvordan oppførte vi oss når vi var forkjølet, og hvor hetta fikk vi når andre var forkjølet.

Det blir ikke annerledes nå altså. Ingen går da til tannlegen sause forkjølet, ikke før og ikke nå.

Jeg har aldri fått hetta av at andre var forkjølet. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri fått hetta av at andre var forkjølet. 

Så bra, da får du ikke hetta av at noen har fått Covid heller. Covid som den er i dag er en forkjølelse, og de aller aller fleste tåler det greit. Derfor har de lagt vekk alle restriksjonene.

Vi kan leve som normalt igjen.

Med forkjølelse, influensa, omgangssyke og div virussykdommer rundt oss, som vi alltid har gjort.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så bra, da får du ikke hetta av at noen har fått Covid heller. Covid som den er i dag er en forkjølelse, og de aller aller fleste tåler det greit. Derfor har de lagt vekk alle restriksjonene.

Vi kan leve som normalt igjen.

Med forkjølelse, influensa, omgangssyke og div virussykdommer rundt oss, som vi alltid har gjort.

Jeg har heller aldri fått hetta av korona. Har et husstandsmedlem som er smittet, og lever som normalt. 

• Opprett ny...