Gå til innhold

Når isolasjon er over, hva da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må jeg holde avstand i 10 dager? Bruke munnbind overalt? 

Anonymkode: e2daa...d45

Det er det ingen krav om.
Det eneste kravet som er er 4 dager isolasjon.
Det du henviser til er en artikkel på nrk.no som sier at man kan være smittsom opptil 10 dager.
Hva NRK skriver har ingenting å si så lenge FHI anbefaler noe annet, men jeg personlig ville nok ha spurt sjefen om hjemmekontor inntil 10 dager etter de første symptomene, og holdt avstand samt munnbind

Anonymkode: f0749...e58

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er det ingen krav om.
Det eneste kravet som er er 4 dager isolasjon.
Det du henviser til er en artikkel på nrk.no som sier at man kan være smittsom opptil 10 dager.
Hva NRK skriver har ingenting å si så lenge FHI anbefaler noe annet, men jeg personlig ville nok ha spurt sjefen om hjemmekontor inntil 10 dager etter de første symptomene, og holdt avstand samt munnbind

I forhold til jobb må jeg bruke munnbind i 10 dager, det vet jeg om. Kan ha hjemmekontor, men har eget kontor så vi har ikke vært pålagt hjemmekontor noen gang i pandemien. 

Skal jo selvsagt holde anstendig avstand av hensyn uansett, men kan jeg ta buss og leve som før liksom? Med bruk av munnbind der det forventes, selvsagt. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I forhold til jobb må jeg bruke munnbind i 10 dager, det vet jeg om. Kan ha hjemmekontor, men har eget kontor så vi har ikke vært pålagt hjemmekontor noen gang i pandemien. 

Skal jo selvsagt holde anstendig avstand av hensyn uansett, men kan jeg ta buss og leve som før liksom? Med bruk av munnbind der det forventes, selvsagt. 

De sløyfer kravet om munnbind i morgen. 

Anonymkode: 6197c...774

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Fra i morgen er ikke munnbind påbudt, man jeg vil i din situasjon fremdeles anbefale det, men når det er sagt, det er ditt valg

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Fra i morgen er ikke munnbind påbudt, man jeg vil i din situasjon fremdeles anbefale det, men når det er sagt, det er ditt valg

På jobb hos meg er det det. Jobber på sykehus, så kommer til å bruke det i fellesområdet. 

Men da kan jeg utover det leve som normalt nå da, det er godt :)

Takk for svar, alle :)

Dro på jobb idag og som jeg visste fra før helgen består smitteverntiltak på arbeidsplassen min så der lever jeg som før covid. Ute i samfunnet forøvrig syns jeg det var litt risky å dra på butikken uten munnbind, så jeg beholdt det!

HI

• Opprett ny...