Anonym bruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Type sjelesorg. Hva snakket dere om? Jeg vil gjerne prate om døden og livet etterpå. Anonymkode: a503a...34b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Sykehusprest er jo en vanlig prest, men som jobber på sykehus. Du kan jo prate med hvilken prest som helst. Men til spørsmålet. Jeg pratet med presten på sykehuset etter vi mistet vårt første barn rett etter fødselen. Husker ikke mye om hva som ble sagt, men det var en fin samtale. Presten var også den som utførte nød-dåpen og seremonien til begravelsen. Var fint å bruke samme prest til alt. Anonymkode: deb49...150
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 Du kan vel prate om det du vil. Det jeg snakket om, eller det var vel mest presten som snakket, var om det å gå videre etter at noen dør fra oss. Hvordan vi skulle forholde oss til den siste tiden, og hvordan tiden etterpå kom til å bli, for oss som satt igjen. Jeg var nummen av sjokk og sorg på den tiden, så jeg husker ikke så veldig mye av det. Men i ettertid husker jeg samtalen som beroligende og tryggende. Anonymkode: 65533...44b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Hvorfor sykehusprest? Kan du ikke snakke med sognepresten? Anonymkode: 2c22d...961
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Presten kan være en god samtalepartner, men er du eller dine innlagt på sykehuset, eller kan du like gjerne gå til den lokale presten? Anonymkode: 144c8...00d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå