Gå til innhold

Hvis påbudet om munnbind blir fjernet nå, så håper jeg at alle slutter å bruke det!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer ikke til å vare. Det var nesten ingen som brukte det når det var slutt på påbud om det sist. 

Anonymkode: dc0f8...158

Lekerommet på kjøpesenteret her er fortsatt stengt "av smittevernhensyn". Så det ser ikke ut som folk har fått med seg nyhetene. Samtidig var alle restriksjoner i bassenget, på kafeer og på museet opphevet.

Anonymkode: c6328...717

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Lekerommet på kjøpesenteret her er fortsatt stengt "av smittevernhensyn". Så det ser ikke ut som folk har fått med seg nyhetene. Samtidig var alle restriksjoner i bassenget, på kafeer og på museet opphevet.

Det er nok kun etterdønninger. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Men du beskytter jo andre fra dine aerosoler, ikke like mye andre veien.

Og hva så? Noe beskyttelse er bedre enn ingen beskyttelse.

Anonymkode: 39748...a64

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og hva så? Noe beskyttelse er bedre enn ingen beskyttelse.

Men hva er det du prøver å beskytre deg mot? Du blir smittet før eller siden, og det er mye bedre å bli smittet nå som tredje dose er fersk. 

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Du vet at du ikke beskytter deg selv mot korona, ved å bruke munnbind? Det er en falsk tryghet. Og hva er det egentlig du ønsker å beskytte deg mot? En mild forkjølelse? 

Det vil ikke spille noen rolle for deg uansett hva jeg sier. For i din verden blir ingen mer syke enn en mild forkjølelse. Folk blir fortsatt innlagt, også med omikron. Men det er fortsatt bare en mild forkjølelse for deg. Det finnes noen av oss som er risiko for å bli veldig syke. Sist jeg hadde en mild forkjølelse var jeg innlagt i 4 døgn. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det vil ikke spille noen rolle for deg uansett hva jeg sier. For i din verden blir ingen mer syke enn en mild forkjølelse. Folk blir fortsatt innlagt, også med omikron. Men det er fortsatt bare en mild forkjølelse for deg. Det finnes noen av oss som er risiko for å bli veldig syke. Sist jeg hadde en mild forkjølelse var jeg innlagt i 4 døgn. 

Jeg er klar over at noen blir mer syke. Men det vil vel være en fordel for dere som risikerer alvorlig forløp å bli syke når tredje dose er nylig satt? Dere vil få det før eller siden uansett, og ved å prøve å utsette det, gjør dere dere selv en skikkelig bjørnetjeneste. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er klar over at noen blir mer syke. Men det vil vel være en fordel for dere som risikerer alvorlig forløp å bli syke når tredje dose er nylig satt? Dere vil få det før eller siden uansett, og ved å prøve å utsette det, gjør dere dere selv en skikkelig bjørnetjeneste. 

Hvorfor tror du alle de som kan bli syke har 3 doser? 

Hvorfor tror du alle de som kan bli syke har 3 doser? 

De fleste har det. 

Og noen kan ikke.

Ja. Og de er i det absolute mindretall. 

Ja. Og de er i det absolute mindretall. 

Det er de uvaksinerte også. Men man går jo ikke rundt og regner med at alle man snakker med er vaksinerte og spør om feks bivirkninger av vaksine før man får et hint om at de faktisk er vaksinert?

Det er de uvaksinerte også. Men man går jo ikke rundt og regner med at alle man snakker med er vaksinerte og spør om feks bivirkninger av vaksine før man får et hint om at de faktisk er vaksinert?

De uvaksinerte som ikke er det av tvingende helsemessige grunner bruker nok ikke munnbind uansett. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De uvaksinerte som ikke er det av tvingende helsemessige grunner bruker nok ikke munnbind uansett. 

Joda, det gjør de. Kjenner flere som har valgt å ikke vaksinere seg. Samtlige bruker munnbind

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Og noen kan ikke.

Og uansett så lønner det seg for dem å få sykdommen nå, som det er en mildere variant. Det vil gi dem motstandsdyktighet hvis det kommer verre varianter igjen. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Og det vet du hvordan?

Anonymkode: 1daa1...8c0

Og uansett så lønner det seg for dem å få sykdommen nå, som det er en mildere variant. Det vil gi dem motstandsdyktighet hvis det kommer verre varianter igjen. 

Jeg vil fortsatt ikke legges inn. Det er en stor sannsynlighet for at jeg blir det. Og jeg ønsker ikke ta den sjansen. 

Hvordan kan du si at det lønner seg for dem? Det vet du jo ingenting om. Kanskje de ikke vil tåle det nå, men tåle det senere. Til å kreve forståelse fra andre, så jeg si at du skorter voldsomt på å vise forståelse for andre.

Jeg vil fortsatt ikke legges inn. Det er en stor sannsynlighet for at jeg blir det. Og jeg ønsker ikke ta den sjansen. 

Hvordan har du tenkt til ikke å få korona, noen gang? Det er nok ganske umulig. 

Hvordan kan du si at det lønner seg for dem? Det vet du jo ingenting om. Kanskje de ikke vil tåle det nå, men tåle det senere. Til å kreve forståelse fra andre, så jeg si at du skorter voldsomt på å vise forståelse for andre.

Igjen, det må gå an å diskutere dette. Jeg har ikke akkurat fått forståelse fra dere andre i denne tråden for eksempel. 

Hvordan har du tenkt til ikke å få korona, noen gang? Det er nok ganske umulig. 

Det er ikke umulig. Og jeg ønsker å forsøke å unngå det så langt det er mulig. Hvorfor i all verden er det så vanskelig å forstå? Jeg er rimelig isolert, jeg er ute kun når jeg må. Jeg har klart meg veldig bra hittil, og kommer antakelig til å klare meg videre. Jeg gidder faktisk ikke å drite i alt fordi du tror at jeg kommer til å få det. 

Anonym bruker skrev (På 11.2.2022 den 17.28):

Går du gjennom livet slik? Og tenker at andres meninger er irrelevante? 

Enkelte ting er selvsagt ikke irrelevant, men at noen mener noe om min munnbindbruk bryr meg ikke overhodet. 

Anonymkode: 33edc...c8d

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke umulig. Og jeg ønsker å forsøke å unngå det så langt det er mulig. Hvorfor i all verden er det så vanskelig å forstå? Jeg er rimelig isolert, jeg er ute kun når jeg må. Jeg har klart meg veldig bra hittil, og kommer antakelig til å klare meg videre. Jeg gidder faktisk ikke å drite i alt fordi du tror at jeg kommer til å få det. 

Så da bruker du bare munnbind, hvis du tror det kommer til å gjøre en forskjell. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Igjen, det må gå an å diskutere dette. Jeg har ikke akkurat fått forståelse fra dere andre i denne tråden for eksempel. 

Men om man ikke kjenner noen som er hørselshemmet og dermed ikke kjenner noen som trenger at man tar av munnbindet, så trenger man vel ikke ta det av fordi du er hørselshemmet? Det er nok det folk ikke forstår. Hvis du fortalte om folk du kjenner og vet om tilstanden og likevel ikke tar munnbindet av, så hadde nok folk forstått det. 

Så da bruker du bare munnbind, hvis du tror det kommer til å gjøre en forskjell. 

Les hva jeg skrev en gang til, så ser du hvilke andre ting jeg gjør for å unngå smitte

Les hva jeg skrev en gang til, så ser du hvilke andre ting jeg gjør for å unngå smitte

Og det er nok heller de andre tingene som gjør en forskjell  

• Opprett ny...