Gå til innhold

Hvis påbudet om munnbind blir fjernet nå, så håper jeg at alle slutter å bruke det!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det beskytter godt mot forurensning og luftveissymptomer forbundet med det

Anonymkode: 39748...a64

Hvor mye forurensning har vi i Norge? 

Anonymkode: c6328...717

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye forurensning har vi i Norge? 

Nok til at enkelte kan blir syke av det.

Anonymkode: 39748...a64

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Så det stemmer, det som stod i artikkelen om at halvparten av oss vil fortsette med munnbind etter at påbudet var opphevet. 

Jeg tenker at det kommer til å variere.
På det tidspunktet jeg var på Strømmen Storsenter var det fryktelig mange folk det.
Ikke sikkert at en så stor andel som halvparten ville ha brukt munnbind dersom det hadde vært få folk der

Anonymkode: 23400...174

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så nobelt av dem da. 

Anonymkode: dc0f8...158

Ærlig talt så skjønner jeg problemet ditt. 

Anonymkode: e4ec0...285

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Ærlig talt så skjønner jeg problemet ditt. 

Anonymkode: e4ec0...285

Godt å lese😀

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Du vet at du ikke beskytter deg selv mot korona, ved å bruke munnbind? Det er en falsk tryghet. Og hva er det egentlig du ønsker å beskytte deg mot? En mild forkjølelse? 

Det er ikke nødvendig vis som en mild forkjølelse. Min spreke niese med 2 vaksiner var skikkelig syk i over en uke og gar ikke kunnet trene på drøyt 4 uker nå. Vanligvis trener hun 6-10 ganger i uka. (Omnikron)

Søsteren min er fortsatt sliten og sover 12 timer i døgnet 3 uker etter at hun noe syk.

En venninne som ble syk før vaksinen kom har ønsket oppgi musikkavisen på grunn av masse arvev på lungene. (Vet ikke hvilken variant)

Selv om omnikron gir mildere symptomer enn delta bør du ikke regne med at det blir som en mild forkjølelse. Det blir kanskje ikke farlig  men det kan bli ganske ubehagelig.

Anonymkode: 65aab...54f

Annonse

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Det er ikke nødvendig vis som en mild forkjølelse. Min spreke niese med 2 vaksiner var skikkelig syk i over en uke og gar ikke kunnet trene på drøyt 4 uker nå. Vanligvis trener hun 6-10 ganger i uka. (Omnikron)

Søsteren min er fortsatt sliten og sover 12 timer i døgnet 3 uker etter at hun noe syk.

En venninne som ble syk før vaksinen kom har ønsket oppgi musikkavisen på grunn av masse arvev på lungene. (Vet ikke hvilken variant)

Selv om omnikron gir mildere symptomer enn delta bør du ikke regne med at det blir som en mild forkjølelse. Det blir kanskje ikke farlig  men det kan bli ganske ubehagelig.

Man kan ikke ha tiltak for å beskytte mot noe som "kan bli ganske ubehagelig" altså. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man kan ikke ha tiltak for å beskytte mot noe som "kan bli ganske ubehagelig" altså. 

Long covid er et fremmedord for deg, eller tror du ikke på det?

Anonymkode: 1daa1...8c0

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig begrenset med det nå med omicron. Og så er det uansett ikke uvanlig med ettervirkninger etter en forkjølelse eller influensa. Mange sliter i flere uker etter det. Det har aldri vært tiltak av den grunn, og man bør ikke behandle ettervirkninger etter covid annerledes. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Long covid er blitt misbrukt av noen som skremselspropaganda i lang tid. Det finnes ingen sikker forskning på at mange får "long covid". Derimot er det veldig vanlig å slite en stund etter gjennomgått virussykdom. For dem som har gjennomgått mononukleose kan rekonvalesensperioden vare i opptil ett år. Det er også vanlig å slite lenge etter influensa og få bisykdommer som lungebetennelse, ørebetennelse osv. 

Anonym bruker skrev (På 11.2.2022 den 9.27):

Det plager meg at jeg ikke kan se fjeset til folk. Det hindrer dynamikken i samfunnet om man ikke ser ansiktuttrykk. Skjøner du ikke det? 

I tillegg er det svært hemmende for de med nedsatt hørsel. 

Jeg bruker høreapparat på begge ører.

Allikevel er det vel en personlig sak om folk velger å bruke munnbind videre.

Anonymkode: 31ab1...920

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bruker høreapparat på begge ører.

Allikevel er det vel en personlig sak om folk velger å bruke munnbind videre.

Anonymkode: 31ab1...920

Jeg mener det ikke er personlig hvis du velger å dekke fjeset ditt offentlig. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg mener det ikke er personlig hvis du velger å dekke fjeset ditt offentlig. 

Jepp. Her om dagen ble en bekjent av meg sur fordi jeg ikke hilste på henne i butikken. Vel, jeg kjente henne rett og slett ikke igjen med munnbind. 

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg har ikke skrevet at tiltakene burde bære strengere nå. Jeg tror åpningen er bra, men vi bør likevell belage oss på at mange kan bli sykere enn de noen gang har vært før. 

I klassen til min datter var de 5 zom fikk korona tidlig på høsten. 3 av dem fikk ikke kroppen til å fungere skikkelig zån st de kunne dtsrte med gym og trening før nå etter jul, selv om de ikke var særlig syke i første omgang.

• Opprett ny...