Gå til innhold

Hvis påbudet om munnbind blir fjernet nå, så håper jeg at alle slutter å bruke det!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vil fortsatt ikke legges inn. Det er en stor sannsynlighet for at jeg blir det. Og jeg ønsker ikke ta den sjansen. 

Anonymkode: 39748...a64

Har du barn? 

Anonymkode: c6328...717

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Igjen, det må gå an å diskutere dette. Jeg har ikke akkurat fått forståelse fra dere andre i denne tråden for eksempel. 

Anonymkode: dc0f8...158

Ja, det er helt greit å diskutere det, men du diskuterer ikke. Du viser lite forståelse for andres valg, men forventer selv å bli forstått. Lær deg hvordan å diskutere en sak, så vil du få helt andre svar.

Anonymkode: 796d1...44e

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og det er nok heller de andre tingene som gjør en forskjell  

Til sammen har de hindret meg å bli syk, så jeg fortsetter med alt. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har du barn? 

Ja. Og da skal du sikkert fortelle meg at jeg kommer til å få syke barn og bli smittet av dem, ille sant? Men det har jeg ikke blitt. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva har det med saken å gjøre?

Fordi da blir du smittet før eller senere. 

Annonse

Ja. Og da skal du sikkert fortelle meg at jeg kommer til å få syke barn og bli smittet av dem, ille sant? Men det har jeg ikke blitt. 

Jeg har heller ikke blitt smittet, og har ikke brukt munnbind. Hvis man skal drive svogerforsking. 

Fordi da blir du smittet før eller senere. 

Hva så? Hun ønsket å unngå å bli smittet så langt det lar seg gjøre. Å bruke munnbind er en måte å unngå det på. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har heller ikke blitt smittet, og har ikke brukt munnbind. Hvis man skal drive svogerforsking. 

Det er vel ikke snakk om svogerforskning når man følger råd fra ekspertene for å unngå smitte?

Hva så? Hun ønsket å unngå å bli smittet så langt det lar seg gjøre. Å bruke munnbind er en måte å unngå det på. 

Hvis munnbind hadde virket mot korona, hvordan forklarer du den massive spredningen i land med munnbindpåbud både inne og ute og for voksne og barn?  

Hvis munnbind hadde virket mot korona, hvordan forklarer du den massive spredningen i land med munnbindpåbud både inne og ute og for voksne og barn?  

Fordi det ikke er 100%, men bedre enn ikke noe, og fordi det alltid finnes folk som bryter regler?

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Igjen, det må gå an å diskutere dette. Jeg har ikke akkurat fått forståelse fra dere andre i denne tråden for eksempel. 

Men du er ikke interesert i å diskutere det, du har fått mange svar på hvorfor, men du er kun interesert i få frem at det er kun din mening om dette som er riktig. Jeg kjenner at sympatien jeg hadde for deg er forsvunnet som dugg for solen, og jeg begynner å lure litt på hvorfor du mottar så mye hets for å ikke bruke munnbind som du påstår at du gjør.

Anonymkode: 1daa1...8c0

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Men du er ikke interesert i å diskutere det, du har fått mange svar på hvorfor, men du er kun interesert i få frem at det er kun din mening om dette som er riktig. Jeg kjenner at sympatien jeg hadde for deg er forsvunnet som dugg for solen, og jeg begynner å lure litt på hvorfor du mottar så mye hets for å ikke bruke munnbind som du påstår at du gjør.

Det er ikke så lett å diskutere med folk som kaller mine meninger irrelevante, og annet som har blitt sagt mot meg i denne tråden. 

Annonse

Det er ikke så lett å diskutere med folk som kaller mine meninger irrelevante, og annet som har blitt sagt mot meg i denne tråden. 

Men de er jo irrelevante for dem om de ikke kjenner noen i samme situasjon som deg. Irrelevant er det motsatte av relevant. Relevant betyr at det er av vesentlig betydning for en person. Irrelevant betyr det motsatte. Det er ikke av vesentlig betydning at du er hørselshemmet om de ikke skal forholde seg til deg eller andre hørselshemmede?

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Å håpe på noe er ikke en hersketeknikk. Det er en følelse. 

Å si til andre at ‘du håper kanskje’ for så å komme med noe negativt er en hersketeknikk, jo. 

Anonymkode: a3493...168

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Å si til andre at ‘du håper kanskje’ for så å komme med noe negativt er en hersketeknikk, jo. 

Hvis de ikke håper på at folk slutter med munnbind, så må de vel ha et ønske om at folk går med munnbind? Ellers ville de vel ikke drive denne voldsomme argumentasjonen her?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis de ikke håper på at folk slutter med munnbind, så må de vel ha et ønske om at folk går med munnbind? Ellers ville de vel ikke drive denne voldsomme argumentasjonen her?

Jeg håper at de fleste normale folk skjønner at de som forsetter med munnbind har en grunn for det, og respekterer deres valg. Du vil kun at respekt skal gå en vei, men det er ikke slik det fungerer. 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg håper at de fleste normale folk skjønner at de som forsetter med munnbind har en grunn for det, og respekterer deres valg. Du vil kun at respekt skal gå en vei, men det er ikke slik det fungerer. 

Jeg respeterer dem nok til at jeg ikke konfronterer noen eller sender stygge blikk, men jeg må få lov til å tenke mitt. Jeg vil ikke påstå at jeg har fått så mye respekt for mitt ønske om at folk slutter med munnbind i denne tråden. Jeg har vel egentlig blitt ganske så hetset. Så kanskje du skal kaste den første steinen, du som ikke hetser? 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg respeterer dem nok til at jeg ikke konfronterer noen eller sender stygge blikk, men jeg må få lov til å tenke mitt. Jeg vil ikke påstå at jeg har fått så mye respekt for mitt ønske om at folk slutter med munnbind i denne tråden. Jeg har vel egentlig blitt ganske så hetset. Så kanskje du skal kaste den første steinen, du som ikke hetser? 

Hva tenker du om de som fortsetter å bruke det da?

Hva tenker du om de som fortsetter å bruke det da?

Jeg synes egentlig mest synd på dem, som går rundt og dekker fjeset sitt med noe som kun gir falsk tryghet, i den tro at det vil gjøre en forskjell. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes egentlig mest synd på dem, som går rundt og dekker fjeset sitt med noe som kun gir falsk tryghet, i den tro at det vil gjøre en forskjell. 

Kanskje noen gjør det for å beskytte andre?

Anonymkode: e4ec0...285

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det beskytter godt mot forurensning og luftveissymptomer forbundet med det

Kanskje noen gjør det for å beskytte andre?

Anonymkode: 

Så nobelt av dem da. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvor er du blitt ganske hetset i denne tråden?

Så nobelt av dem da. 

Like nobelt som de som har tatt vaksine i solidaritet

• Opprett ny...