Gå til innhold

Hvis påbudet om munnbind blir fjernet nå, så håper jeg at alle slutter å bruke det!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Saken om tenåring som ble dyttet av en voksen mann på grunn av manglende munnbind har altså gått deg hus forbi? 

Anonymkode: c6328...717

Neida, den ene episoden har jeg fått med meg.  Jeg nekter likevel å tro at det var et stort problem. Men handling medfører konsekvens, og stiller man uten når det er påbudt med så skjønner vel de fleste at det kan bli reaksjoner?

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Oslo

Anonymkode: dc0f8...158

Oslo, ja. De har vel knapt merket noe til korona og restriksjoner, så hvorfor de er så nøye på det kan man ikke skjønne. 

Anonymkode: a3493...168

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Neida, den ene episoden har jeg fått med meg.  Jeg nekter likevel å tro at det var et stort problem. Men handling medfører konsekvens, og stiller man uten når det er påbudt med så skjønner vel de fleste at det kan bli reaksjoner?

Oslo, ja. De har vel knapt merket noe til korona og restriksjoner, så hvorfor de er så nøye på det kan man ikke skjønne. 

Nei, jeg skjønner ikke at det skal være vold. 

Barna mine på 9, 7 og 6 år ble nektet å handle lørdagsgodt på en europris i Asker kommune uten munnbind. Det stod en ansatt i døra og delte ut. Hun eldste på 9 år sa at de var barn og ikke trengte, men det var munnbind på eller ikke å komme inn. 

Anonymkode: 6ce8c...9ca

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Barna mine på 9, 7 og 6 år ble nektet å handle lørdagsgodt på en europris i Asker kommune uten munnbind. Det stod en ansatt i døra og delte ut. Hun eldste på 9 år sa at de var barn og ikke trengte, men det var munnbind på eller ikke å komme inn. 

Oi, det var drøyt. Jeg har blitt stoppet noen ganger når jeg har glemt å ta på munnbindet, men har som regel hatt med 10-åringen, og ingen har sagt noe på at han ikke har brukt det.

Anonymkode: 8cec0...23d

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Har jeg på noen måte sagt at jeg skal konfrontere de med munnbind?  Jeg har kun ytret ønske og håp om at folk slutter med det. Dere er helt utrolige. 

Hvorfor ønsker du at folk ikke skal kunne beskytte seg? Akkurat som noen få ikke kunne bruke munnbind, er det noen som fortsatt bør bruke det, og noen som gjør det av hensyn til andre. Kan vi ikke bare la folk styre dette selv, uten å la oss krenke av om noen bruker munnbind eller ikke?

Anonymkode: f1f7d...e18

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor ønsker du at folk ikke skal kunne beskytte seg? Akkurat som noen få ikke kunne bruke munnbind, er det noen som fortsatt bør bruke det, og noen som gjør det av hensyn til andre. Kan vi ikke bare la folk styre dette selv, uten å la oss krenke av om noen bruker munnbind eller ikke?

Du har ikke lest hele tråden skjønner jeg. Og, nei, jeg blir ikke krenket. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du har ikke lest hele tråden skjønner jeg. Og, nei, jeg blir ikke krenket. 

Overskriften sier at du håper at alle slutter å bruke munnbind. Fordi det passer deg best?

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Nå fungerer munnbind for det meste som beskyttelse for andre fra den som har munnbindet på. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvilken europris var det? Var i Slemmestad/bjerkås i dag, og det var det 50/50 munnbind og ikke

Anonymkode: 39748...a64

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Overskriften sier at du håper at alle slutter å bruke munnbind. Fordi det passer deg best?

Og sikkert mange hørselshemmede med meg. Men du håper kanskje fortsatt på et samfunn der folk dekker til fjesene sine? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og sikkert mange hørselshemmede med meg. Men du håper kanskje fortsatt på et samfunn der folk dekker til fjesene sine? 

Det handler ikke om å dekke til fjesene. Det handler om å ønske å beskytte seg. Jeg hadde munnbind på i alle butikker i dag. Ingen som sa noe på det. Jeg kjenner heller ingen som er døve, så jeg skal ikke snakke med noen som trenger at jeg ikke har det på.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om å dekke til fjesene. Det handler om å ønske å beskytte seg. Jeg hadde munnbind på i alle butikker i dag. Ingen som sa noe på det. Jeg kjenner heller ingen som er døve, så jeg skal ikke snakke med noen som trenger at jeg ikke har det på.

Men du beskytter jo andre fra dine aerosoler, ikke like mye andre veien.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner at det er grunner til folks valg. 

‘Du håper kanskje’ er en idiotisk hersketeknikk. 

Annonse

Det sto vel at sårbare grupper bør bruke det? Altså de som absolutt unngår smitte, folk i risikogruppene. 

Jeg vil også bort fra munnbind. Det er fremmedgjørende. 

Anonymkode: 3ead6...85c

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at det er grunner til folks valg. 

‘Du håper kanskje’ er en idiotisk hersketeknikk. 

Å håpe på noe er ikke en hersketeknikk. Det er en følelse. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du vet at du ikke beskytter deg selv mot korona, ved å bruke munnbind? Det er en falsk tryghet. Og hva er det egentlig du ønsker å beskytte deg mot? En mild forkjølelse? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at du ikke beskytter deg selv mot korona, ved å bruke munnbind? Det er en falsk tryghet. Og hva er det egentlig du ønsker å beskytte deg mot? En mild forkjølelse? 

Repekten skal tydeligvis bare gå en vei ser jeg.

Anonymkode: 1daa1...8c0

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Var en liten tur i Bogstadveien i formiddag, tipper ca  25 prosent fortsatt brukte munnbind i butikker. 

Anonymkode: 639c6...cfb

Samme her. To av de tre ansatte som jeg så på Coopen brukte munnbind. De har kanskje ikke TV eller Internett. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Repekten skal tydeligvis bare gå en vei ser jeg.

Hva er det du mener? Er det ikke lov å stille spørsmål ved folks valg? Det må vel gå an å diskutere?

Hva er det du mener? Er det ikke lov å stille spørsmål ved folks valg? Det må vel gå an å diskutere?

Joda, men det er noe med måten du formulerer deg på, som at du kaller det en mild forkjølelse, når det ikke er det for alle.  Noen blir ganske syke, og noen fårlangvarige men av det. Og det å slenge ut  "Og hva er det egentlig du ønsker å beskytte deg mot? En mild forkjølelse?" er ganske nedlatende. 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Hvilken europris var det? Var i Slemmestad/bjerkås i dag, og det var det 50/50 munnbind og ikke

Det var rett før jul. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Var en liten tur i Bogstadveien i formiddag, tipper ca  25 prosent fortsatt brukte munnbind i butikker. 

Anonymkode: 639c6...cfb

Ca halvparten på Strømmen Storsenter brukte munnbind i dag.

Anonymkode: 23400...174

Ca halvparten på Strømmen Storsenter brukte munnbind i dag.

Anonymkode: 23400...174

Så det stemmer, det som stod i artikkelen om at halvparten av oss vil fortsette med munnbind etter at påbudet var opphevet. 

Så det stemmer, det som stod i artikkelen om at halvparten av oss vil fortsette med munnbind etter at påbudet var opphevet. 

Det kommer ikke til å vare. Det var nesten ingen som brukte det når det var slutt på påbud om det sist. 

• Opprett ny...