Gå til innhold

Hvis påbudet om munnbind blir fjernet nå, så håper jeg at alle slutter å bruke det!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager bryr du deg om folk går med munnbind eller ikke? Hvis jeg ønsker å benytte munnbind resten av livet mitt så har du ingenting med det.

Anonymkode: ac2ec...e8b

Det gjør jeg da akkurat som jeg vil med. Jeg hadde tenkt å slutte når påbudet forsvinner, men nå vurderer jeg å fortsette bare på trass. 😛

Anonymkode: 8cec0...23d

Det tror jeg du kan glemme. Hvis jeg blir forkjølet og ønsker å beskytte mine med reisende på trikken mot det, så bruker jeg munnbind. Og jeg gir fan i hva fu mener om det. 

Anonymkode: 99cf9...7f4

Annonse

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hvis myndighetene vurderer at det ikke er behov med påbud, så burde alle slutte med det! 

Anonymkode: dc0f8...158

Hvorfor? Hvordan kan det plage deg om andre bruker det??

Anonymkode: 48356...0c8

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det gjør jeg da akkurat som jeg vil med. Jeg hadde tenkt å slutte når påbudet forsvinner, men nå vurderer jeg å fortsette bare på trass. 😛

Veldig voksen holdning. Og hvem skal bli skadelidende på grunn av trassen din, bortsett fra deg selv?

Anonymkode: c6328...717

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Veldig voksen holdning. Og hvem skal bli skadelidende på grunn av trassen din, bortsett fra deg selv?

HI, tydeligvis. 😛

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

HI, tydeligvis. 😛

På hvilken måte da? Du kjenner henne ikke, og dere bor mest sannsynlig på forskjellige steder. 

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor i alle dager bryr du deg om folk går med munnbind eller ikke? Hvis jeg ønsker å benytte munnbind resten av livet mitt så har du ingenting med det.

Anonymkode: ac2ec...e8b

At folk går med tildekket fjes har ingenting i et demokrati å gjøre. Det er ikke greit å gå med finnlandshette, niqab eller motorsykkelhjelm på butikken, ei heller munnbind. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor? Hvordan kan det plage deg om andre bruker det??

Anonymkode: 48356...0c8

Det plager meg at jeg ikke kan se fjeset til folk. Det hindrer dynamikken i samfunnet om man ikke ser ansiktuttrykk. Skjøner du ikke det? 

I tillegg er det svært hemmende for de med nedsatt hørsel. 

Det plager meg at jeg ikke kan se fjeset til folk. Det hindrer dynamikken i samfunnet om man ikke ser ansiktuttrykk. Skjøner du ikke det? 

I tillegg er det svært hemmende for de med nedsatt hørsel. 

Men hvis påbudet forsvinner, så vil det ikke være så mange som bruker munnbind at det kan plage deg. Det er ikke nødvendig å oppkonstruere problemer heller.

Anonymkode: 1daa1...8c0

Annonse

Hi. Hadde du regnet med noen andre svar enn de du har fått her? Folk her inne er nesegrus tiltak, restriksjoner, påbud og alt annet som vanskeliggjør det å være menneske. De fleste her inne på dib svelger medienes propaganda og skremsel, og de har gjort det i to år. Da blir det vanskelig. 
Jeg holder med deg og håper vi nå kan kaste munnbindene for godt. Ikke hjelper de i særlig grad mot virus, de hemmer non-verbal kommunikasjon, de er ubehagelige å ha på, og aller verst, de hemmer oksygenopptak. Når folk puster inn sin egen CO2 over lengre tid, sier det seg selv at det er skadelig. Hvis enkelte ønsker å bruke munnbind når dette er over, går det først og fremst utover dem selv. Likevel tror jeg de blir i et bittelite mindretall, og da vil de synes godt i bybildet. Bare la de være.

Anonymkode: 6ce8c...9ca

Men hvis påbudet forsvinner, så vil det ikke være så mange som bruker munnbind at det kan plage deg. Det er ikke nødvendig å oppkonstruere problemer heller.

Er du så sikker på det at mange vil slutte å være hysteriske og droppe munnbind?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er du så sikker på det at mange vil slutte å være hysteriske og droppe munnbind?

Ja, det regner jeg med.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hi. Hadde du regnet med noen andre svar enn de du har fått her? Folk her inne er nesegrus tiltak, restriksjoner, påbud og alt annet som vanskeliggjør det å være menneske. De fleste her inne på dib svelger medienes propaganda og skremsel, og de har gjort det i to år. Da blir det vanskelig. 
Jeg holder med deg og håper vi nå kan kaste munnbindene for godt. Ikke hjelper de i særlig grad mot virus, de hemmer non-verbal kommunikasjon, de er ubehagelige å ha på, og aller verst, de hemmer oksygenopptak. Når folk puster inn sin egen CO2 over lengre tid, sier det seg selv at det er skadelig. Hvis enkelte ønsker å bruke munnbind når dette er over, går det først og fremst utover dem selv. Likevel tror jeg de blir i et bittelite mindretall, og da vil de synes godt i bybildet. Bare la de være.

Helt enig med deg! Håper og regner med at de fleste slutter. 

Jeg fortsetter gjerne! Ikke pga korona, men fordi jeg føler meg mye mer anonym med det, jeg slipper å måtte fake ansiktsutrykkene mine, jeg slipper å alltid måtte smile og si hei når jeg egentlig er dønn sliten og lei.

Anonymkode: f784c...08f

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fortsetter gjerne! Ikke pga korona, men fordi jeg føler meg mye mer anonym med det, jeg slipper å måtte fake ansiktsutrykkene mine, jeg slipper å alltid måtte smile og si hei når jeg egentlig er dønn sliten og lei.

Anonymkode: f784c...08f

Da har du andre og større bekymringer.

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg tror uansett at de fleste kommer til å ikke bruke det. Men det er nok en del forskjell ut fra hvor en bor. Hr jeg bor er det kanskje 50% som bruker munnbind nå, I nabobyen virker det som nesten alle bruker munnbind nå, mange flere enn det har vært noen gang tidligere i pandemien.

Jeg skal på jobb på sykehuset til mandag etter 4 dager i isolasjon pga covid. Jeg er forsatt smittsom, skal jeg fjerne munnbindet mener du?

Anonymkode: e4ec0...285

Påbud er ikke det samme som anbefaling og det kan være gode grunner til å bruke munnbind selv om det ikke er påbudt. Det er ikke påbudt å ta med kart og kompass på fjelltur heller, men det er lurt.

Anonymkode: 65aab...54f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skal på jobb på sykehuset til mandag etter 4 dager i isolasjon pga covid. Jeg er forsatt smittsom, skal jeg fjerne munnbindet mener du?

Anonymkode: e4ec0...285

Ja. De beskytter uansett ikke mot luftsmitte.

• Opprett ny...