Gå til innhold

Hvordan klarer folk å jobbe i bhg?

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i bhg i 18 år, hele mitt voksne yrkesaktive liv. Jeg elsket jobben min lenge, men med stadige nye krav til kartlegging, dokumentasjon, tvangsopplegg fra kommunen, større barnegrupper, yngre barn og færre ansatte, har jobben slitt meg ut. 

Nå sitter jeg her, 38 år gammel og er utbrent, med depresjon og sykemelding. Jeg har fått en liten stilling som miljøterapeut, hvor lønna er mye høyere enn i bhg. Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg har ødelagt kropp og helse for luselønn. Når jeg tjener mer som nyansatt miljøterapeut enn som ped.leder med full ansiennitet, er det noe riv ruskende galt med lønna i bhg. 

Anonymkode: 6c8e6...d4e

Fortsetter under...

Jeg har jobbet nå 20 år i Bhg som barne og ungdomsarbeider.

Jeg elsker jobben min  ja det er travelt og lite bemanning til tider og gult og rødt nivå nå i korona tiden ja har skapt ekstra hodebry og slitene ansatte men det er så mye positivt også med å jobbe i Bhg som andre ikke ser. 

eks så er vi der når

- barna lærer nye ord 

- reiser seg og tar et skritt for kanskje første gang

- sier at de er glad i deg 

- vil sitte på fanget og kose og ha en samtale med deg

- vi er der når noen barna har  konflikter og vi veileder hvordan de kan løse den. Å da se senere hvordan de selv klarer og håndtere konflikter er stort 

-den gode samtalen under mat evt andre steder med barna som kan være god og fin. 
- når barna er syke og foreldre forteller. At alt barna vil er å dra i Bhg for å møte oss voksene og vennene sine i Bhg.

- alt du ser at barna lærer og vokser på og hvor moro det er å se når de skal begynne på skolen tenke å husker når de var små og begynte i bhg  og se på de nå . 

vi ser og opplever så mye med barna og det er en så givende jobb å ha kunne ikke tenkt meg no annet.

Anonymkode: 19dd2...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...