Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Vurderer å gå fra vanlig pedagogisk leder stilling til å bli styrer etterhvert. Andre som har gjort det samme og kan fortelle noe om hvordan dere gjorde det? Tok du kurs, ble du spurt, steppa først inn i vikariat eller bare søkte du (etter få/mange års praksis på "gulvet")? Og var det verdt det? Trives veldig godt i ped.leder stilling også, så spennende å høre andres erfaringer! Anonymkode: a8b14...a0d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 Jeg søkte styrerstilling i en annen barnehage enn der jeg jobbet og fikk den. Det ble en bratt læringskurve på mye av det administrative, men det var interessant. Jeg sluttet etter noen år som styrer og gikk tilbake til avdeling. Styrerjobben er sikkert flott, men ikke for meg. Jeg opplevde at nesten alt av min tid ble spist opp av det administrative, av det å skaffe vikarer, få budsjetter som var kutta til beinet til å strekke til alt vi trengte, til korte tidsfrister og oppgaver kastet på meg fra bydelen, til å stå skolerett fordi jeg gikk over budsjettet på melk og dopapir og til å forklare for medarbeidere og foreldre at vi ikke kunne sette inn vikar før på dag 17, og at det ble veldig liten tid igjen til å jobbe med det jeg syntes var mest spennende, som personalutvikling, pedagogisk ledelse osv. Anonymkode: e8189...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå