Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #26 Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke ulovlig å takke nei til en lønnsøkning for seg selv. Det å motta en lønnsøkning fordi alle andre får en, er ikke mot demokratiet. Alle har interne lønnsforhandlinger, og de fleste forhandler høyere lønn. De som har gode argumenter får det, de som ikke argumenterer godt får det ikke. Derfor er det lønnsforskjeller internt i en bedrift. Dette gjelder alle arbeidstakere, og stortingsrepresentantene er ansatt av folket Anonymkode: 0e189...f8b Ikke alle har interne lønnsforhandlinger. I det offentlige foregår det ikke slik. Anonymkode: e53c1...a2a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #27 Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ikke alle har interne lønnsforhandlinger. I det offentlige foregår det ikke slik. Anonymkode: e53c1...a2a Det er fortsatt lovlig å takke nei til lønnsøkning. Også i det offentlige. Anonymkode: 0e189...f8b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #28 Skrevet 10. februar 2022 Er det bare meg som synes stortingspolitikernes lønn er lav? og i alle regjeringsperioder uansett rød/blå/mindretallsregjering/flertall har de vel bevilget seg lønnsøkning? Som alle andre normale organiserte folk også får, bare at vi får hvert eller annethvert år. Anonymkode: dd5f4...8f1
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2022 #29 Skrevet 11. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Er det bare meg som synes stortingspolitikernes lønn er lav? og i alle regjeringsperioder uansett rød/blå/mindretallsregjering/flertall har de vel bevilget seg lønnsøkning? Som alle andre normale organiserte folk også får, bare at vi får hvert eller annethvert år. Anonymkode: dd5f4...8f1 Jeg er enig med deg. Stortingspollitikkerene har ikke voldsomt jøy lønn i forhold til ansvaret de har. Både regjering og høyesterett tjener vesentlig mer. Direktørene i staten tjener også ofte mer. Anonymkode: b6ce6...fa6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2022 #30 Skrevet 11. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Men de vil likevel ta i mot pengene. Så det er dobbeltmoral. Så meget for vanlige folks tur, ikke sant? Derfor tar jeg ikke venstresiden så særlig seriøst. Anonymkode: 825fe...0be Men du har ikke noe problem med at høyresiden stemte for da? Det er dobbeltmoral i mine øyne.. Anonymkode: 05c37...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå