Gå til innhold

Lykke til med å rygge samfunnet og friheten ut av denne.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Altså, ingenting konkret, bare diffust prat om at "dette kan alle få til". 

Anonymkode: 8d075...b6f

DU må finne ut av hva DU må gjøre for å kunne reise/jobbe. JEG hadde løst det ved vaksinasjon hvis det var meg . Du må løse det på din måte utifra din egen overbevisning . ALLE har sin egen løsning . Enten ved å løse det slik at de kan reise eller bli hjemme. Hvis du medisinsk ikke kan ta vaksinen så kan det bli trøblete , men ikke umulig å besøke dine foreldre . Man KAN teste andre steder enn der man bor og krysse grensen andre steder enn i nord. Knotete , men fullt mulig .

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

DU må finne ut av hva DU må gjøre for å kunne reise/jobbe. JEG hadde løst det ved vaksinasjon hvis det var meg . Du må løse det på din måte utifra din egen overbevisning . ALLE har sin egen løsning . Enten ved å løse det slik at de kan reise eller bli hjemme. Hvis du medisinsk ikke kan ta vaksinen så kan det bli trøblete , men ikke umulig å besøke dine foreldre . Man KAN teste andre steder enn der man bor og krysse grensen andre steder enn i nord. Knotete , men fullt mulig .

Hva har det med min overbevisning å gjøre? Hvis jeg skal krysse grensa andre steder enn i nord, vil det innebære 10-12 timer ekstra reisevei.

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Du ser ikke at det er de tullete reglene som er problemet? Koronapass? På hvilken måte hjelper koronapass situasjonen?

Anonymkode: a50f9...60a

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva har det med min overbevisning å gjøre? Hvis jeg skal krysse grensa andre steder enn i nord, vil det innebære 10-12 timer ekstra reisevei.

Den reiseveien er det verdt å ta for å besøke sine foreldre når man ikke har sett dem på 2 år. For mange . 

Du ser ikke at det er de tullete reglene som er problemet? Koronapass? På hvilken måte hjelper koronapass situasjonen?

Det hjelper jo ikke på situasjonen, så lenge de fullvaksinerte også smitter og blir smittet. Det hadde gitt mening hvis alle måtte testes.

Om reglene er riktige eller ikke er irrelevant med tanke på hvordan man praktisk løser det når reglene er som de er.

Annonse

Om reglene er riktige eller ikke er irrelevant med tanke på hvordan man praktisk løser det når reglene er som de er.

Nå er det slik i et demokratisk samfunn at befolkingen har forskjellige virkemidler for å endre regelverk som verken har hjemmel eller gir mening.

Nå er det slik i et demokratisk samfunn at befolkingen har forskjellige virkemidler for å endre regelverk som verken har hjemmel eller gir mening.

Sant det… likevel må du leve med reglene inntil du eventuelt får endret dem.

God dag mann økseskaft. 
Kjære vene. Er alt greit for deg? Hvis noen innfører en regel om at alle barn må gjøre noe seksuelt med den mannlige gymlæreren sin før hver gymtime, er det greit for deg da? Sånn rent hypotetisk sett? En meningsløs regel som kan skade dem. Man vet ikke om det vil skade dem, men det kan skade, ville det vært helt i orden for deg fordi ‘sånn er reglene.’ ? 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Alternativet er å prøve å oppsøke smitte, dessverre. Det florerer jo av smitte her jeg bor, og nå testet sønnen min positivt i går. 

Hvorfor vil du heller ha sykdommen enn vaksinen?

Anonymkode: 00515...85c

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

God dag mann økseskaft. 
Kjære vene. Er alt greit for deg? Hvis noen innfører en regel om at alle barn må gjøre noe seksuelt med den mannlige gymlæreren sin før hver gymtime, er det greit for deg da? Sånn rent hypotetisk sett? En meningsløs regel som kan skade dem. Man vet ikke om det vil skade dem, men det kan skade, ville det vært helt i orden for deg fordi ‘sånn er reglene.’ ? 

Hvis jeg vil reise så må jeg innrette meg etter reglene som er. Jeg trenger ikke nødvendigvis være enig i reglene . 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke snakk om å ville i mitt tilfelle.

Kan du ikke ta vaksinen eller vil du ikke? Altså; har en lege sagt at du ikke kan?

Anonymkode: 17537...f77

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg vil reise så må jeg innrette meg etter reglene som er. Jeg trenger ikke nødvendigvis være enig i reglene . 

Noe sier meg at du er politiker.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ikke ta vaksinen eller vil du ikke? Altså; har en lege sagt at du ikke kan?

Anonymkode: 17537...f77

Legen har på det sterkeste rådet meg å vente på grunn av det som skjedde etter de to første dosene, ja. 

Det er ikke snakk om å ville i mitt tilfelle.

Hele landet kan ikke ha regler laget for å passe for det ene mennesket i landet som bor 500km fra en teststasjon (det tror jeg heller ikke er sant hvis du bor i Norge. Fra det sørligste punktet i Troms til det medt nord/østlige i Ginnmark er det omtrent 1000 km og mellom der er det mange teststasjoner), har familie i utlandet som ikke kan reise hit og som ikke tåler vaksinen men tåler sykdomen. Da må du rett og slett godta omveien.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hele landet kan ikke ha regler laget for å passe for det ene mennesket i landet som bor 500km fra en teststasjon (det tror jeg heller ikke er sant hvis du bor i Norge. Fra det sørligste punktet i Troms til det medt nord/østlige i Ginnmark er det omtrent 1000 km og mellom der er det mange teststasjoner), har familie i utlandet som ikke kan reise hit og som ikke tåler vaksinen men tåler sykdomen. Da må du rett og slett godta omveien.

Hvilke private teststasjoner er det fra Tromsø til ytterpunkten av Finnmark?

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor vil du heller ha sykdommen enn vaksinen?

Mer naturlig kanskje? Jeg har covid nå og er på langt nær så dårlig som min mor og kjæresten ble av dose 3.

Anonymkode: daf88...3d0

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvilke private teststasjoner er det fra Tromsø til ytterpunkten av Finnmark?

Deg EF privat tedtdtasjon i Tromsø for eksempel og i Alta kan du bestille time til "reisetesting" på hrlsesraskonrn så vidt jeg vet. Det finnes sikkert andre steder også.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Deg EF privat tedtdtasjon i Tromsø for eksempel og i Alta kan du bestille time til "reisetesting" på hrlsesraskonrn så vidt jeg vet. Det finnes sikkert andre steder også.

Nettopp. Vet du hvor lang avstand det er mellom disse to byene? 

Jeg tenkte nå på avstand mellom Alta og Tromsø? Og nei, det er ingen private teststasjoner verken i Alta, Vadsø, Vardø eller andre steder i Finnmark. Kommunene har sluttet å teste i forbindelse med reise fordi de ikke har kapasitet. Jeg fikk ikke en gang time til bekreftende PCR-test til sønnen min før tirsdag neste uke. De hadde ikke mulighet til å teste ham tidligere.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Mer naturlig kanskje? Jeg har covid nå og er på langt nær så dårlig som min mor og kjæresten ble av dose 3.

Anonymkode: daf88...3d0

Moren min, stefaren min, broren min og bestemoren min ble ikke syke av vaksine 3, men jeg og barna ble syke av korona.

Anonymkode: ff9d0...93c

Jeg tenkte nå på avstand mellom Alta og Tromsø? Og nei, det er ingen private teststasjoner verken i Alta, Vadsø, Vardø eller andre steder i Finnmark. Kommunene har sluttet å teste i forbindelse med reise fordi de ikke har kapasitet. Jeg fikk ikke en gang time til bekreftende PCR-test til sønnen min før tirsdag neste uke. De hadde ikke mulighet til å teste ham tidligere.

Kanskje du skal lage din egen tråd om dette, 2 av 4 sider her handler utelukkende om din situasjon.

Anonymkode: d5800...ba9

Sån omtrent. Det er langt, men sjelden over 500 km fra noe sted mellom. Det er andre steder du kan få testing også, men hva som er nermest der du bor vet ikke jeg. Det må du nesten finne ut selv hvis du ikke vil si hvor du bor.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du får det hvis du har en god grunn.

• Opprett ny...