Gå til innhold

Lykke til med å rygge samfunnet og friheten ut av denne.

Anbefalte innlegg

Å tro at passet kun skal brukes mot Coronasmitte er så ufattelig naivt. Her får myndighetene lagt opp i hendene (av sine egne godtroende borgere) en gavepakke for overvåkning og kontroll. 
Medisinske opplysninger, førerkort, oversikt over andre tillatelser, ubetalte regninger, bøter, gjeld for å nevne noen ting som blir lagt inn i din "elektroniske identitet" som er tilgjengelig bare ved å scanne en QR kode. Dette er første steg mot et totalitært overvåkningssystem…Og for å ikke snakke om faren for å bli hacket…

I "demokratiet" Norge forventer man at en slik inngripen skal ut på høring, men med Smittevernstatens utvidede fullmakter skled innføring av passet gjennom helt i det stille i går- kun et lite notis i mediene.

Jeg får si som Bent Skaalerud: "Lykke til med å rygge samfunnet og friheten ut av denne."86C3AA28-5115-4725-B138-CD58C6FCC299.thumb.png.109132f21cd63ecdc10e099c18e92676.png

Anonymkode: a50f9...60a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke fremdeles kun ute til høring? Jeg kan ikke finne noe sted at noe er vedtatt ennå. 

Anonymkode: 5da94...dcb

Se her ja, var nødt til å sjekke pressemelding fra regjeringen. Så de har altså valgt å legge det nasjonale til samme retningslinjer som EU. Hva i alle dager, dette er hva jeg har hyllet Norge for, at vi ikke velger ulogiske kriterier som tredjedose for folk som ikke er anbefalt det. Nå går Norge for samme løsning allikevel, tross siste tiden viser at vi alle smittes over en lav sko uavhengig vaksinestatus. 

Det er i hvert fall viktigere enn noen sinne at dette ikke vedtas å bli tatt i bruk. Makan! 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/endringer-i-nasjonal-kontrollside-for-koronasertifikat/id2900388/

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Er det ikke fremdeles kun ute til høring? Jeg kan ikke finne noe sted at noe er vedtatt ennå. 

Nei, du vet, det er ikke så nøye å opplyse om. Bare la det snikinnføres uten noe mer fuss…

HI

Det er virkelig ikke et problem. Du bor ikke i Russland nå. Det står deg imidlertid fritt å flytte tilbake. Det er ingenting å bli paranoid av. Men du får vel trusene i krøll uansett hva som kommer. Hva er det du frykter ved at opplysninger finnes registrert, egentlig? Du ser forfølgelse og undergraving av borgerne overalt, men vi andre sekunder din kverulantparanoia.

Anonymkode: 38cb4...c41

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er virkelig ikke et problem. Du bor ikke i Russland nå. Det står deg imidlertid fritt å flytte tilbake. Det er ingenting å bli paranoid av. Men du får vel trusene i krøll uansett hva som kommer. Hva er det du frykter ved at opplysninger finnes registrert, egentlig? Du ser forfølgelse og undergraving av borgerne overalt, men vi andre sekunder din kverulantparanoia.

*ser kun din

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal nordmenn flytte til Russland? Du vet at de ikke en gang får visum dit sånn uten videre? Selvfølgelig er det problematisk at altfor mange opplysninger blir registrert. Jo flere steder opplysningene registreres, desto flere sikkerhetshull som dukker opp. Det er forskjell på paranoia og fullstendig likegyldighet overfor sine egne rettigheter, slik mange viser her.

Anonymkode: 8d075...b6f

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal nordmenn flytte til Russland? Du vet at de ikke en gang får visum dit sånn uten videre? Selvfølgelig er det problematisk at altfor mange opplysninger blir registrert. Jo flere steder opplysningene registreres, desto flere sikkerhetshull som dukker opp. Det er forskjell på paranoia og fullstendig likegyldighet overfor sine egne rettigheter, slik mange viser her.

Du kjører bil med autopass, du bruker kort å betale med, du har helt sikkert Trumf, Æ eller coopkort. Det har du ingen problemer med, altså?

Anonymkode: a27a1...ba4

Du vet at myndighetene sitter på de opplysningene du nevner uansett om du har koronasertifikat eller ikke? De finner det de ønsker å finne.

Vil du slippe unna overvåkning anbefaler jeg deg å slette alle sosiale medier, slutte å bruke mobiltelefon, og holde deg unna Internett. Myndighetene finner ut av hva du driver med på alle disse også. Men du er nok ikke så interessant for dem uansett. Hvorfor tror du at opplysninger om deg er så spennende for myndighetene? Er du så spesiell at de vil vite noe som helst om deg?

Anonymkode: ff9d0...93c

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du kjører bil med autopass, du bruker kort å betale med, du har helt sikkert Trumf, Æ eller coopkort. Det har du ingen problemer med, altså?

Det står ingenting der om mine helseopplysninger. 

Hvor anonym tror du at du er pr nå? Bruker du bankkort? Mobil? Kjører du gjennom bomringer? Har du apper på mobilen? 

Jeg beklager hvis dette kommer som et sjokk, men du er ganske overvåket allerede. 

Anonymkode: 9caed...dfa

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Sammenlignet du coopkort med obligatoriske vaksiner for å kunne reise, spise på restaurant eller ta tog i Europa? Gud bedre, da er det ikke håp…

HI

Annonse

Sammenlignet du coopkort med obligatoriske vaksiner for å kunne reise, spise på restaurant eller ta tog i Europa? Gud bedre, da er det ikke håp…

HI

Synes du virkelig det er urimelig at du må vise at du ikke drar med seg smitte rundt, altså?

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor mener du jeg skal flytte til Russland? Jeg har ingenting med Russland å gjøre, fyi.

HI

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du vet at myndighetene sitter på de opplysningene du nevner uansett om du har koronasertifikat eller ikke? De finner det de ønsker å finne.

Vil du slippe unna overvåkning anbefaler jeg deg å slette alle sosiale medier, slutte å bruke mobiltelefon, og holde deg unna Internett. Myndighetene finner ut av hva du driver med på alle disse også. Men du er nok ikke så interessant for dem uansett. Hvorfor tror du at opplysninger om deg er så spennende for myndighetene? Er du så spesiell at de vil vite noe som helst om deg?

Men koronapass skal brukes av private, ikke myndigheter. Det er problemet. 

Synes du virkelig det er urimelig at du må vise at du ikke drar med seg smitte rundt, altså?

Det gjør vi alle uavhengig av vaksiner eller ikke. Har du ikke fått med deg at de vaksinerte smitter like mye som de uvaksinerte? Eller mener du at de 7% uvaksinerte som gjenstår nå står for den all time high smitten vi er i nå?

HI

Men koronapass skal brukes av private, ikke myndigheter. Det er problemet. 

Hvilke private? Du trenger bare å vise at det er grønt. Mer enn det trenger du ikke. Hvis du er redd, så får du unngå steder du må vise det da? Folk flest holder seg unna ting de er redd for, selv om de skulle ønske de kunne gjøre det. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det handler om vaksinering, ikke coopkortet mitt. Nå er det eu som bestemmer. Vil du reise må du vaksineres med dose tre. To doser og gjennomgått smitte teller ikke, da har du rødt koronapass. Du MÅ ta dose tre. Tror du de kommer til å stoppe der?

HI

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke private? Du trenger bare å vise at det er grønt. Mer enn det trenger du ikke. Hvis du er redd, så får du unngå steder du må vise det da? Folk flest holder seg unna ting de er redd for, selv om de skulle ønske de kunne gjøre det. 

Og for å få grønt koronapass må du ta dose tre. Du må. Du må ta en vaksine designet for et virus som ikke eksisterer lenger. Pfizer har sagt det selv, at de trengte 100 dager på å tune vaksinen til omikron, og det har de fremdeles ikke klart. Så hvorfor skal man da ta dose tre av en vaksine som de aller fleste ikke engang trenger? 
HI

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg vet jeg er overvåket. Det handler ikke om det. Det handler om at nå er jeg tvunget til å ta en vaksine jeg ikke trenger eller ønsker for å kunne leve et normalt liv, en vaksine som ikke engang fungerer slik det var ønsket. Jeg er 36 år, har en godt immunforsvar, jeg hadde delta i høst og merket det nesten ikke. Nå er jeg tvunget til å ta en vaksine jeg ikke trenger eller ønsker for å kunne gjøre jobben min som innebærer mye reising. 
HI

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvor anonym tror du at du er pr nå? Bruker du bankkort? Mobil? Kjører du gjennom bomringer? Har du apper på mobilen? 

Jeg beklager hvis dette kommer som et sjokk, men du er ganske overvåket allerede. 

Anonymkode: 9caed...dfa

Det er ikke ukjent at «lest og akseptert vilkår» er tidenes største løgn. Vi er greit overvåket ja og opplysningene blir flittig brukt i markedsføring. Å tro noe annet er naivt. 

Jeg har faktisk store problemer med forlaget fra Økokrim om dagen, automatisk innsyn i private kontoer ti år tilbake i tid. Det diskuteres i disse dager. Vi har hele veien hatt ett krav om at dette skal begrunnes, innsyn skal følge mistanke om faktisk kriminell handling. Nå vurderes denne sikkerhetsventilen fjernet. Det er faktisk svært problematisk hvis det kommer på samme tidspunkt som man også loggfører enormt mye aktivitet og informasjon om folk. NAV skandalen er ett prakteksempel på misbruk av informasjon om mennesker som har gitt uskyldige enkeltpersoner store konsekvenser, hvor myndighetene har vist seg å tolke regelverket feil. 

Smittestopp ble stoppet av Datatilsynet. Nav har hatt sensitive opplysninger på avveie flere ganger. Stortinget har blitt hacket, hvorpå de klør seg i hodet, oi, burde vi hatt totrinnsverifisering? Bollestad satt nylig i sofaen og bablet om hvordan hun lager passord. Unnskyld meg, men stoler dere på at vi har myndigheter som ivaretar personvern og datasikkerhet? Virkelig? Jeg har ett forslag til neste katastrofefilm etter bølgen, skjelvet og Nordsjøen. Dataangrepet! Realiteten er nærmere enn man tror. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det vises jo ikke i koronapass. Man kan fortsatt smitte som fullvaksinert. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Flyselskap, restauranter, butikker mv. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hvilken stein har du bodd under de siste to månedene egentlig? Har du ikke fått med deg at den smitter oss vaksinerte også? 

• Opprett ny...