Gå til innhold

Positiv hurtigtest barn, pcr og koronasertifikat.

Anbefalte innlegg

Fikk i dag positiv hurtigtest på barna, begge går på småskolen. Må vi bekrefte med pcr? Har registrert smitten på kommunes hjemmeside. Men hvordan er det med koronasertifikat? Hvor lenge varer det for barna hvis vi tar pcr-test? Og hvor trenger man egentlig koronasertifikat nå om dagen? Prøver å Google, men blir ikke helt klok. Er lite sannsynlig med noen utenlandstur dette året, utenom eventuelt en tur til Sverige, Danmark eller Tyskland (camping eller fergetur). 

Anonymkode: 43502...f84

Fortsetter under...

Et koronasertifikat er 6 mnd etter sykdom. Vi valgte å ikke teste, av den enkle grunn at ungen var skikkelig syk og jeg ville ikke ta ham ut i timesvis, eller sitte i timesvis i bilen med ham. Hvis vi skal reise noe stedfår jeg heller spandere antistoffprøve.

Anonymkode: cf89b...eb2

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Et koronasertifikat er 6 mnd etter sykdom. Vi valgte å ikke teste, av den enkle grunn at ungen var skikkelig syk og jeg ville ikke ta ham ut i timesvis, eller sitte i timesvis i bilen med ham. Hvis vi skal reise noe stedfår jeg heller spandere antistoffprøve.

Antistofftest gir ikke grønt sertifikat.

Anonymkode: 5d5fb...836

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du må ikke dra med en gang. Jeg har det i hus nå og pratet med de da barna er dårlige. Vi kan fint vente en stund.

Anonymkode: 560d0...e20

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Må man ta pcr dom voksen, ved positiv hjemmetest? Har 3 doser.

Anonymkode: caf21...cbd

Nei. Du får ikke ta den testen heller når du har 3 doser 

Anonymkode: f048f...893

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fikk i dag positiv hurtigtest på barna, begge går på småskolen. Må vi bekrefte med pcr? Har registrert smitten på kommunes hjemmeside. Men hvordan er det med koronasertifikat? Hvor lenge varer det for barna hvis vi tar pcr-test? Og hvor trenger man egentlig koronasertifikat nå om dagen? Prøver å Google, men blir ikke helt klok. Er lite sannsynlig med noen utenlandstur dette året, utenom eventuelt en tur til Sverige, Danmark eller Tyskland (camping eller fergetur). 

Anonymkode: 43502...f84

Du kan hente spyttest. De tar testen hjemme og du leverer den. Vi har gjort det i dag 

Anonymkode: f048f...893

• Opprett ny...