Gå til innhold

Hva gir dere i 18-årsgave?

Anbefalte innlegg

Om en uke har jeg en 18-åring, men jeg har ikke kjøpt gave enda. De siste årene har han fått penger, og det er kanskje det mest aktuelle nå også, men jeg er litt usikker på sum. 18 år er jo et spesielt år, hvor man både kan stemme og har rett til å kjøre bil alene på veien når prøven er bestått.

Hvordan praktiserer dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144426720-hva-gir-dere-i-18-%C3%A5rsgave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førerkort er hovedgaven, også har de fått en "liten" ting i tillegg.

Eldsemann fikk dress, for han ønsket seg penklær. Fikk bare selve dressen av oss, også kjøpte andre til slipsnål, skjorte, slips og han selv kjøpte seg et par pensko.

Nest eldste fikk snowboardklær, bukse og jakke. Det ønsket han seg.

Men hovedgaven, som jo fort koster 20.000 kr, var førerkortet.

Anonymkode: d6c8a...507

Annonse

Optatium skrev (1 minutt siden):

Jeg er glad mine foreldre ga oss gaver til 18årsdagen, noe varig. Jeg fikk et flott armbånd, søsteren mkn en klokke og broren min fikk mansjettknapper i gull. Kostbare, tidløse ting som vi alle tre er glad efor å kunne ta frem. 

Det har vi gitt i 20-års gave, siden de får førerkort til 18-års dagen.

20-års gaven er noe varig, som de kan ha resten av livet om de vil.

Anonymkode: d6c8a...507

Kommer til å gi lappen eller bil, besteforeldre har spart i mange år alt. 

Da jeg fylte 18 år, fikk jeg en olabukse til 500 spenn, som ikke falt i smak i det hele tatt. Men takket og bukket. 

Hva interesserer 18 åringen? Går det an å finne på noe? 

Kanskje lettere med jenter.. Smykker, dra på spa eller Hotel. 

Hmm.. Gaming utstyr?

Spør han. Eller er så jo penger kjekt, hvis de ikke blir søla bort på tull. 

Sette penger på en sparekonto? Kjekt med startkapital til egen bopel. 

Anonymkode: 1bf52...b4f

Annonse

Blir førerkort og kanskje bil i gave her. Ja, det er egentlig en voldsom gave… men vi har råd og har bare to barn, så da blir det slik. Men tenker det er så mye fint de kan få. Hva med kunst? Nå vet ikke jeg hvor mye du vil legge i dette, men Pushwagner har mange kule bilder som passer like bra for ungdom som til voksen🤩 en gave som stiger i verdi for all framtid

Anonymkode: 18d14...bd0

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Blir førerkort og kanskje bil i gave her. Ja, det er egentlig en voldsom gave… men vi har råd og har bare to barn, så da blir det slik. Men tenker det er så mye fint de kan få. Hva med kunst? Nå vet ikke jeg hvor mye du vil legge i dette, men Pushwagner har mange kule bilder som passer like bra for ungdom som til voksen🤩 en gave som stiger i verdi for all framtid

Når jeg tenker meg om må jeg tilføye Lisa Aisato også☺️

Tipper jeg kjøper en Porsche,en helg i Østerrike med alle vennene,og så kjøper vi nok en hytte på fjellet og en ved sjøen. Da må vi nesten kjøpe en båt også. Ja det er nok litt voldsomt,men sertifikat får han betale selv da. Det går fint,han får noen tusen i måneden for vi har råd til det. 

Anonymkode: 2ac98...27b

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Tipper jeg kjøper en Porsche,en helg i Østerrike med alle vennene,og så kjøper vi nok en hytte på fjellet og en ved sjøen. Da må vi nesten kjøpe en båt også. Ja det er nok litt voldsomt,men sertifikat får han betale selv da. Det går fint,han får noen tusen i måneden for vi har råd til det. 

Enig. Og veldig fornuftig med hytter litt rundt omkring. For det stiger Join verdi!

Anonymkode: 0028e...834

Anonym bruker skrev (1 time siden):

😂😂😂👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...