Gå til innhold

Har dere/barna vært i avisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er vi to voksne og fire barn. Ingen av oss har yrker el. som tilsier oppmerksomhet, men fire av oss har vært i avisen likevel. Jeg tre ganger, ene sønnen min hele fem ganger og de andre to barna en gang hver. Ene barnet og mannen har aldri vært i avisen. 

Det barnet som har vært fem ganger har vært avbildet/intervjuet i forbindelse med bhg/skole alle gangene. F.eks. første skoledag ble han forsidebarnet i den lokale avisen den dagen da han begynte i 1.klasse (eller dagen etter da). Jeg har alle gangene blitt stoppet på gaten, ene gangen i forbindelse med en protest i forbindelse med nedlegging av en fødeavdeling og en gang sammen med ene barnet i en sak om hva folk gjorde på årets første sommerdag. 

Dette er ikke ment som en seriøs tråd, altså, bare for moro 😊

Anonymkode: 13dc7...150

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg unngår sånt, gjør meg så liten og usynlig som mulig 😉🙂

Anonymkode: 8cf70...e2a

Skrevet

Her tror jeg alle har vært i avisen bortsett fra meg ;)

Mannen i forbindelse med jobb de senere år, og i forbindelse med idrett da han var yngre.

De to eldste har vært i avisen noen ganger pga idrett og eldste en gang pga et prosjekt på skolen.

De to yngste har vært i avisen for "kosesaker". En gang pga en lek som ble fanget opp av en journalist og laget en liten sistesidesak av og en gang fordi de tilfeldigvis var på skøytebanen en gang det ble skrevet en sak derfra og de ble avbildet på isen.

Anonymkode: a1ae7...1df

Skrevet

Mange ganger… kosesaker😊

Anonymkode: a77d8...f1a

Skrevet

Ja  selvfølgelig. 

Anonymkode: 104e6...263

Skrevet

Nei. Fordi vi sier nei da. Ingen av oss er spesielt pr-kåt. Synes sånn «gladsaker» er intetsigende og kjedelig. Aldri noe jeg leser selv. 

Anonymkode: 24ed5...e39

Skrevet

Mange ganger i forbindelse med jobb. Men mest når jeg bodde på en mindre plass med lokalavisen. Blir litt annerledes når man bor i en større by.

Anonymkode: d3939...40f

Skrevet

Jeg er det flere ganger i året, pga jobb. Har slutta å klippe ut, for å si det slik. 

Anonymkode: 3f69c...2bd

Skrevet

Mange ganger. Både jeg og barna😊  Ingen stor deal

Anonymkode: 879f7...47e

Skrevet

Jepp! Alle har vært i avisen. Bursdagsannonse i lokalavisen. Ellers har jeg vært i avisen i forbindelse med sjakklubb og en annen aktivitet jeg driver, og ene barnet var avbildet i 17. mai-toget. Også var jeg i avisen en del som ung. Mest fordi bi fant på mye rart og naboen var journalist for lokalavisen.

Anonymkode: edfd8...48c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mange ganger i forbindelse med jobb. Men mest når jeg bodde på en mindre plass med lokalavisen. Blir litt annerledes når man bor i en større by.

Anonymkode: d3939...40f

Vi bor faktisk i Bergen, så derfor synes jeg at det nesten er litt utrolig at husets 12-åring har klart å komme med hele fem ganger 😅

HI

Skrevet

Ja, masse. 

Anonymkode: 48ea3...6c7

Skrevet

Aldri. Mamma var en slags lokalkjendis da jeg vokste opp, og jeg ble spurt om å være med på bilde flere ganger da hun ble intervjuet hjemme. Men jeg sa alltid nei, har aldri likt oppmerksomhet. Syntes det var mer enn nok at navnet mitt stod nevnt da barna hennes ble ramset opp i artikkelen. 😛

Anonymkode: 27154...35a

Skrevet

Ja. Skulle bare i lokalavisen. Det endte med nesten alle landets lokalaviser. Inkl aftenposten og VG. 😨 Flere ganger i avisen om andre ting. Bl.a modelloppdrag og avvist på legevakt. Barna har vært ifbm bursdager.

Anonymkode: 509ac...aa4

Skrevet

Ja, datteren min har flere ganger vært i lokalavisen. Søte innlegg fra barnehagen og også i forhold til sporten hun driver med som hun er veldig flink i. 

Da jeg bodde Glasgow så var det et digert bilde av meg, altså halve siden,  i en av de største tabloid avisene der. Det var en reportasje fra et utested så jeg var ikke helot edru, det synes på bildet😅

En annen gang, da jeg var ung student, så var jeg i vg i forhold til en reportasje om hvordan man innreder en liten leilighet for å utnytte plassen best mulig. To sider fikk jeg, både med bilder og intervju hvor jeg ble spurt om råd. Det det ikke stod noe om i reportasjen, var at hele leiligheten var innredet av en interiørarkitekt (det visste journalisten) og ikke meg😅 Jeg var på forsiden til og med.

De gangene jeg har blitt spurt om noe sånt nå så har jeg takket pent nei, eller gjemt meg bak noen andre

Skrevet

Jeg har vært i avisen én gang i egenskap av å være meg. Det var en artikkel om noe på arbeidsplassen min som jeg hadde ansvar for. Mamma klippet det ut, haha, jeg var 40 år. 

Begge guttene mine har kommet tilfeldig med i artikler fra aktiviteter de har vært med på, mens datteren min aldri har vært i bakgrunnen engang. 

Alle barna har bursdagsbilder hvert år frem til de blir så gamle at jeg ikke får lov  

Mannen min er litt småkjendis her vi bor og har vært i avisen pga idrettsprestasjoner. 

Anonymkode: 009d1...e1e

Skrevet

Tror hele slekta har vært i avisa flere ganger. Eneste jeg kommer på er to bestemødre, men utover det tror jeg alle i min familie og siden til farens familie har vært i avisa som jeg kan huske. 

Linselusa pappa er den som har vært mest i avisa. Det beste var når det sto bilde av han i avisa, men forklaringa i saken var det jeg som kom med. Det var før mobiltelefonens tid og det var ett rabalder ang snøryddingen i kommunen han jobbet. Skal si pappa lo når han var på forsiden av avisa dagen etter med en øang avhandling at de jobbet på spreng og en forklaring på hvorfor ting var som det var. Han hadde jo ikke blitt interjuvet og det sto at det vsr han som sa det. Jeg glemte jo å siifra at de hadde ringt fra avisa. Slike telefoner fra hissige mennesker var helt normalt, så viste hva jeg skulle si. Det var  vel mellom 1-3 klasse tenker jeg. Han var også kommunepolitikker så mye i avisa pga det også. 

Mamma har klippet ut alt i avisene og det har blitt mye. Min søster og hennes to kjærester var også mye i avisa da alle tre var gode i idrett. Nå er mamma litt irritert at ikke alt som kommer i nettavisa kommer i papirvarianten, for da kan hun ikke få klipt ut alt om barnebarna. Det blir ikke det samme å skrive det ut mener hun. 

Anonymkode: 0b5cd...6d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Her er vi to voksne og fire barn. Ingen av oss har yrker el. som tilsier oppmerksomhet, men fire av oss har vært i avisen likevel. Jeg tre ganger, ene sønnen min hele fem ganger og de andre to barna en gang hver. Ene barnet og mannen har aldri vært i avisen. 

Det barnet som har vært fem ganger har vært avbildet/intervjuet i forbindelse med bhg/skole alle gangene. F.eks. første skoledag ble han forsidebarnet i den lokale avisen den dagen da han begynte i 1.klasse (eller dagen etter da). Jeg har alle gangene blitt stoppet på gaten, ene gangen i forbindelse med en protest i forbindelse med nedlegging av en fødeavdeling og en gang sammen med ene barnet i en sak om hva folk gjorde på årets første sommerdag. 

Dette er ikke ment som en seriøs tråd, altså, bare for moro 😊

Jeg har vært flere ganger, senest i 2020. Barna mine et par ganger bare. 

Skrevet

Nei det vil vi helst unngå. Har ikke noe behov for å være i avisen.

Anonymkode: 2ec70...1cd

Skrevet

Jeg har vært en gang. Barna uendelig mange ganger, pga aktiviteter de driver med. 

Anonymkode: f463b...c9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...