Gå til innhold

Hva skjer hvis isolasjon brytes?

Anbefalte innlegg

Ei venninne sender meg en snappchat, at hu og familien har testa positivt for korona. 
Før hu er ute av isolasjon ser jeg hu på et offentlig sted med flere. 
Noen dager etterpå ser jeg de hu var sammen med er syke med korona. 

hvordan ville du reagert ? 

Anonymkode: 8844a...e2c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144426708-hva-skjer-hvis-isolasjon-brytes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ei venninne sender meg en snappchat, at hu og familien har testa positivt for korona. 
Før hu er ute av isolasjon ser jeg hu på et offentlig sted med flere. 
Noen dager etterpå ser jeg de hu var sammen med er syke med korona. 

hvordan ville du reagert ? 

Jeg hadde ikke reagert. Blir de mindre syke av at jeg sladrer? Nei. 

Anonymkode: 73194...033

Hvis hun har lagt det ut på snap, så var vel de som er syke nå veldig klar over risikoen. Kanskje de til og med ba om det? Søsteren min spurte om de kunne komme hit da en av oss fikk smitte. Jeg sa selvsagt nei, for jeg ønsker ikke å smitte noen, men mange er sånn.

Anonymkode: d24ab...5ed

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvis hun har lagt det ut på snap, så var vel de som er syke nå veldig klar over risikoen. Kanskje de til og med ba om det? Søsteren min spurte om de kunne komme hit da en av oss fikk smitte. Jeg sa selvsagt nei, for jeg ønsker ikke å smitte noen, men mange er sånn.

Så fint at du sa nei, du begrenset smitten (for en liten stund) 😊

Det kan være at hun allerede er ute av isolasjonen . Her var jeg treg med å teste meg for trodde først det bare var forkjølese. Men når jeg fikk pusteproblemer så skjønte jeg at det mest sannsynlig var korona å fikk time på testsenteret mandag. Jeg fikk svar fra testsenteret idag om at jeg har korona,men jeg var jo ute av isolasjon igår å var på butikken. For jeg hadde første symtom torsdag og skal da være 4 dager i isolasjon fra da.

Anonymkode: e3ed2...263

Annonse

Jeg hadde ikke anmeldt henne  men jeg hadde mistet respekten for hennes moral. Det ville ført til at jeg ikke hadde stolt på henne i andre saker som gjaldt sikkerhet. Jeg hadde vært betenkt på å la barna sitte på med henne for eksempel fordi jeg ikke ville stolt på at hun holdt regler om fart eller promille.

Anonymkode: 10035...e4b

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde ikke anmeldt henne  men jeg hadde mistet respekten for hennes moral. Det ville ført til at jeg ikke hadde stolt på henne i andre saker som gjaldt sikkerhet. Jeg hadde vært betenkt på å la barna sitte på med henne for eksempel fordi jeg ikke ville stolt på at hun holdt regler om fart eller promille.

Makan til generalisering. Så etter denne teorien er den som er dømt for fyllekjøring i stand til å drepe, begå underslag av offentlige midler, banke folk helseløs og voldta noen?

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Oi, du har jo tippa helt over.

Anonymkode: d5200...a7a

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så fint at du sa nei, du begrenset smitten (for en liten stund) 😊

Ja. Men jeg går i butikken da. Jeg er fortsatt negativ på tester, og vi må ha mat. Jeg bare tar ikke den syke med meg

På FHI sine sider står det forresten at isolasjonen regnes fra den dagen man tok testen som viste seg å være positiv, altså ikke fra testresultatet. I vår kommune må vi vente i 2-3 dager på å få svar, og da er isolasjonen nesten fullført før man får resultatet. Det kan hende at dette skjedde med denne dama også, HI.

Du bør jo være rimelig sikker på at du har stålkontroll selv hvis du skal fly rundt å leke politi. Selv om noen deler bilde av en positiv test, vet du jo strengt tatt ikke om bildet er tatt akkurat nå eller for to dager siden. 

Hvordan i alle dager klarer folk å holde styr på når andre er og ikke er i isolasjon? Annet enn ett par kollegaer, av den praktiske grunn at de har opplyst når de kan komme tilbake på jobb, har jeg nok med å holde styr på egen og familiens karantene, test, isolasjon blablabla. 

Svar på spørsmålet ditt, mest sannsynlig skjer det absolutt ingenting. 

Anonymkode: e36bb...328

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mange som vil bli smittet, her har vi hatt besøk av familie når vi hadde covid  og ungene har delt samme glass. Litt som med vannkopper.

Anonymkode: 91f24...9ba

Det er jo helt sprøtt når man vet at man kan få det mange ganger. Absolutt ikke som med vannkopper. 

Anonymkode: 576bb...2af

• Opprett ny...