Gå til innhold

Dere som har startet ENK, hvordan gikk dere frem?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvor står det? Koster ikke noe å registere i enhetsregisteret. Om du må registreres i foretaksregisteret er vanskelig å svare på i og med jeg ikke kjenner til hvilken bransje det er snakk om. 

Anonymkode: afd5f...2fa

Det stod på altinn

Anonymkode: 6d45a...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det stod på altinn

Tenker du på å drive innenfor handel? Da er det registrering i foretaksregisteret, det koster vel 2250 kr nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du på å drive innenfor handel? Da er det registrering i foretaksregisteret, det koster vel 2250 kr nå. 

Det stod kjøp og salg av varer, og det er det jeg skal gjøre

• 3 år senere...
Skrevet

Dytter denne. Planlegger å starte for meg selv. Men beholde jobben jeg har i redusert stilling. Det jeg lurer på syd er ei tråden har nevnt Fiken som regnskapsprogram. Er det godt nok og fyller det alle krav? Bør jeg starte dette foretaket med mannen? Slik at dersom jeg senere skal ansette han, så slipper vi arbeidsgiveravgift og gjøre det om til AS med det første? Hva mer bør jeg tenke på?

Anonymkode: 09466...08d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.9.2025 den 15.11):

Dytter denne. Planlegger å starte for meg selv. Men beholde jobben jeg har i redusert stilling. Det jeg lurer på syd er ei tråden har nevnt Fiken som regnskapsprogram. Er det godt nok og fyller det alle krav? Bør jeg starte dette foretaket med mannen? Slik at dersom jeg senere skal ansette han, så slipper vi arbeidsgiveravgift og gjøre det om til AS med det første? Hva mer bør jeg tenke på?

Anonymkode: 09466...08d

Hvis du kan litt regnskap så er Fiken godt nok. Er du blank på bokføringsregler bør du ha regnskapsfører :)

Du kan ikke starte et ENK sammen med noen, og du kan heller ikke ansette ektefelle i et ENK. Men han kan fint jobbe for deg, og så kan dere dele overskuddet ut i fra stillingsbrøk (det gjør dere i skattemeldingen når den tid kommer). Da trenger du ikke å betale arbeidsgiveravgift for ham. 

Anonymkode: ca468...765

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...