Gå til innhold

Utvekslingsår USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt ungdommer som har tatt VG2 eller VG3 i USA?

Dattera i huset er I tenkeboksen ift videregående skole og ønsker seg et utvekslingsår i USA. Jeg føler jeg har vært i korona-bobla i to år, og har ikke planlagt mer en Max to uker fram i tid, så vi er litt utrente på planlegging. 

Hun går i 9. trinn nå, så. I har fortsatt god tid da.

Hvilket selskap reiseregninger deres ungdommer med? Var dere fornøyde? Hva er viktig å tenke på osv… Jeg vet rett og slett ikke hvor vi skal begynne å lete (bortsett fra glossy reklamer på nettet:))

Anonymkode: 98581...efc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med rådgiver på skolen.

De har utvekslingsprogram på vgs, om du går i den retningen på studiespes.

Anonymkode: a57db...a4f

Skrevet

Datteren min reiser med EF (Education First) nå i sommer. Hun skal ta sitt 2 år på videregående i USA. De har et oversiktlig og godt opplegg som føles veldig trygt. Vi vet også om flere som reist med de og som har hatt en veldig positiv opplevelse. Start med å ta en telefon til de, så får dere all innformasjon dere trenger

Anonymkode: 48009...1bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Datteren min reiser med EF (Education First) nå i sommer. Hun skal ta sitt 2 år på videregående i USA. De har et oversiktlig og godt opplegg som føles veldig trygt. Vi vet også om flere som reist med de og som har hatt en veldig positiv opplevelse. Start med å ta en telefon til de, så får dere all innformasjon dere trenger

Tusen takk😀

Anonymkode: 98581...efc

Skrevet

Syns det har vært ekstremt mange saker i nyhetene ang EF og de stakkars barna som får ekstremt dårlige hjem å bo i der borte. Hadde aldri i livet sendt barna mine på språkreise med disse

Anonymkode: 7fe5b...b2d

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Syns det har vært ekstremt mange saker i nyhetene ang EF og de stakkars barna som får ekstremt dårlige hjem å bo i der borte. Hadde aldri i livet sendt barna mine på språkreise med disse

Anonymkode: 7fe5b...b2d

Har du noen link. Har ikke lest noe som er veldig negativt. Har hørt at noen har fått byttet vertsfamilje underveis fordi kjemi ikke stemt enten med vertsforeldre, eller søsken. Men ikke noe verre en det🤷‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Har du noen link. Har ikke lest noe som er veldig negativt. Har hørt at noen har fått byttet vertsfamilje underveis fordi kjemi ikke stemt enten med vertsforeldre, eller søsken. Men ikke noe verre en det🤷‍♀️

Det var mye for noen år siden. Jeg har også reist med EF, men det er over ti år siden nå. Den gang var det helt krise, og jeg ble tilkjent erstatning. 

Anonymkode: dc57a...342

Skrevet

Jeg har ikke så store barn selv enda at dette er aktuelt, men jeg var selv utvekslingsstudent i USA for 20 år siden. Helt fantastisk opplevelse. Lærte så mye om meg selv, selvstendighet, og jeg fikk venner (og "familie") for livet. 

Jeg var så heldig at jeg kun har positive opplevelser med mitt opphold. 

Mitt tips er: ta kontakt med ulike organisasjoner, hør hvordan deres opplegg er. De har også gjerne tidligere studenter datteren din kan prate med. 

Lykke til, og god tur hvis hun drar, virkelig en opplevelse for livet:) 

Anonymkode: 1f861...302

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...