Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 På observasjon ? (Foreldre og barn er på et rom, mens utredere er på et annet) gjelder barn mellom 4 og 6 år Anonymkode: 48177...84d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Samspill, lek, kommunikasjon, barnets nysgjerrighet og utforsking av rommet lekene, trygghet og slike ting. Det kommer an på hva barnet er henvist for. Anonymkode: de12c...315
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Samspill, lek, kommunikasjon, barnets nysgjerrighet og utforsking av rommet lekene, trygghet og slike ting. Det kommer an på hva barnet er henvist for. Anonymkode: de12c...315 Takk for svar. Hva ser de etter ved adhd eller autisme da? Hva som kan være "galt" da? Anonymkode: 48177...84d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar. Hva ser de etter ved adhd eller autisme da? Hva som kan være "galt" da? Anonymkode: 48177...84d La dem vurdere det. Din oppgave er å reagere og respondere som du pleier på barnet. Anonymkode: 79772...442
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Takk for svar. Hva ser de etter ved adhd eller autisme da? Hva som kan være "galt" da? Anonymkode: 48177...84d Nå var min eldre, 11 år, men jeg sa på forhånd fra om at jeg ikke kom til å irettesette henne slik jeg normalt ville gjort nettopp fordi jeg ønsket at de skulle se vanskene hennes. Grunnen var at de mente hun neppe var hyperaktiv, siden jenter ikke pleier å være det og at jeg overdrev da jeg fortalte at f.eks. å spise ute er et lite mareritt. Vi var på et rom med litt ulike leker og begynte fremfor et bord med ark, tegnesaker, saks osv. Datteren min satt relativt pent og rolig de første 10 minuttene før hun skled ned av stolen og under bordet. 50 minutter senere hadde hun klippet i stykker tre ark og to viskelær, tatt og åpnet fem spill og plukket ut alt inni, hengt opp-ned fra ribbeveggen, danset litt osv. og satt og pellet i stykker en blyant da timen var ferdig og psykologen på vei ut av rommet sa til meg "Ja, vi kan vel kanskje fastslå at hun er ganske hyperaktiv, ja...". Anonymkode: ed999...e31
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Hva ser de etter ved adhd eller autisme da? Hva som kan være "galt" da? Anonymkode: 48177...84d Jenta vår har blitt utredet og fikk de to diagnosene. Det var mange forskjellige tester og observasjoner, spørreskjemaer til oss foreldre og intervju. De så blant annet på hvordan hun lekte med leker, fulgte instruksjoner, brukte fantasien, samspillet mellom henne og oss. Hun gjorde evnetest, konsentrasjonstest. De så på motorikken, ansiktsuttrykk/mimikk, hun tok EEG-undersøkelse og diverse andre fysiske undersøkelser som syn, hørsel, nevrologiske undersøkelser. Anonymkode: de12c...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå