Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort:

Jeg er dagmamma for en ettåring å bli ble smittet av korona i mandag i forrige uke. Torsdag ble begge to syk. Søndag testet både jeg;ettåringen å hennes foreldre posetivt på hjemmetest. Siden foreldrene ikke har noen symtomer så mener de at jeg skal komme imorgen,for de mener at det er lov at de drar på jobb igjen da. Det kan vel ikke stemme? De testet jo posetivt på korona på søndag! Etter hva jeg har lest så må de vel være 4 dager i isolasjon selv om de ikke har symtomer?

Anonymkode: d18ee...2dd

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

4 dager i isolasjon, om man har symptomer eller ei!! 

Anonymkode: 6183c...92d

Ja har sagt det til de,men de står fast på at ettersom de ikke har noen symtomer så kan de gå på jobb 😮 Ikke rart smitten sprer seg!

Både du, og dem, skal være i isolasjon i 4 dager. Refererer til regjeringen sitt skriv når du svarer dem.

Anonymkode: edc58...c94

Både jeg og ettåringen har hatt symtomer siden torsdag så vi har hatt 4 dagers karantene. Foreldrene testet posetivt igår så da skulle de hatt 4 dagers isolasjon fra posetiv koronatest;sånn jeg forstår det hvertfall.

Bare å vise til hva som står på nettsidene til NHI og Regjeringen. Dette er klippet fra fhi.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/til-deg-som-ma-i-isolasjon/

• Du må være i isolasjon i 4 døgn fra du fikk symptomer OG til du har vært feberfri i 24 timer uten bruk av febernedsettende medisiner. Dette gjelder også om du fikk symptomer etter at du hadde positiv test. Dersom du ikke har noen symptomer skal du være i isolasjon i 4 døgn fra du tok testen som var positiv. Isolasjonsreglene gjelder uavhengig av vaksinasjonsstatus og påvist SARS CoV-2-variant.

Anonymkode: 69e57...992

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kan si at du ikke kan ta ansvar for hva de gjør, men du er i isolasjon og forholder deg til retningslinjene. 

Anonymkode: b9075...ecb

Hi er ikke i isolasjon lenger.

Anonymkode: c78df...965

Du kan si at du ikke kan ta ansvar for hva de gjør, men du er i isolasjon og forholder deg til retningslinjene. 

Isolasjon for meg er jeg ferdig med. Det var jo bare 4 dager fra første symtom. Nå har jeg kun restsymtomer så jeg kunne gått på jobb imorgen. Men foreldrene skal være i isolasjon ut torsdag. Kjenner at denne jobben skal jeg snart si opp altså,kan ikke jobbe for noen som en dag leverer barn med feber,å som ikke fulger smittevernsregler å går på jobb med korona. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Bare å vise til hva som står på nettsidene til NHI og Regjeringen. Dette er klippet fra fhi.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/til-deg-som-ma-i-isolasjon/

• Du må være i isolasjon i 4 døgn fra du fikk symptomer OG til du har vært feberfri i 24 timer uten bruk av febernedsettende medisiner. Dette gjelder også om du fikk symptomer etter at du hadde positiv test. Dersom du ikke har noen symptomer skal du være i isolasjon i 4 døgn fra du tok testen som var positiv. Isolasjonsreglene gjelder uavhengig av vaksinasjonsstatus og påvist SARS CoV-2-variant.

Har vist den men foreldrene står forsatt på sitt. Foreldrene mener de kan gå på jobb imorgen.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Isolasjon for meg er jeg ferdig med. Det var jo bare 4 dager fra første symtom. Nå har jeg kun restsymtomer så jeg kunne gått på jobb imorgen. Men foreldrene skal være i isolasjon ut torsdag. Kjenner at denne jobben skal jeg snart si opp altså,kan ikke jobbe for noen som en dag leverer barn med feber,å som ikke fulger smittevernsregler å går på jobb med korona. 

De er sikkert like frustrert over deg som du er over dem...

Om jeg husker det siste innlegget ditt rett så er dette utlendinger? Er du sikker på at de har en jobb hvor de får sykepenger?

Mange utlendinger som blir utnyttet veldig av arbeidsgivere her i landet, og presset max. Sikkert ikke lett for dem om de blir presset på jobb, og viser samme presset videre mot deg, og du nekter stille....

Du har ditt på det rene altså, jeg mener ikke noe annet, men dette er nok vanskelig for dem også.

Så du er ferdig med dine 4 dager i isolasjon og ettåringen du er dagmamma for er ferdig med isolasjon? Så ja, da kan du gå på jobb og passe 1 åringen.

Foreldrene har lov til å levere barnet til deg selv om de skal være i isolasjon. Jeg har vært i kontakt med korona tlf ang dette da jeg ble smittet med korona med ikke barnet mitt. Så jeg fikk da lov å levere barnet mitt( utenfor bhg) og kjøre hjem igjen. Hva disse foreldrene gjør har du sånn sett ingenting med, korona sprer seg som ild i tørt gress nå og så lenge disse foreldrene ikke jobber med svake, syke eller eldre mennesker så hadde jeg ikke brydd meg. Korona er som en forkjølelse for de aller fleste og bare tull at folk skal måtte holde seg hjemme når de ikke har symptomer. 

For meg virker det som om du ikke vil jobbe, men selvom de er i isolasjon så kan du passe barnet deres ja

Anonymkode: 79cb3...02a

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Da er det ikke ditt problem. Du har sagt fra, og retningslinjene er klare. Dette får de ta på egen kappe. 

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Har vist den men foreldrene står forsatt på sitt. Foreldrene mener de kan gå på jobb imorgen.

Da sender du en e post til deres arbeidsgiver.

Anonymkode: 7710f...34a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så du er ferdig med dine 4 dager i isolasjon og ettåringen du er dagmamma for er ferdig med isolasjon? Så ja, da kan du gå på jobb og passe 1 åringen.

Foreldrene har lov til å levere barnet til deg selv om de skal være i isolasjon. Jeg har vært i kontakt med korona tlf ang dette da jeg ble smittet med korona med ikke barnet mitt. Så jeg fikk da lov å levere barnet mitt( utenfor bhg) og kjøre hjem igjen. Hva disse foreldrene gjør har du sånn sett ingenting med, korona sprer seg som ild i tørt gress nå og så lenge disse foreldrene ikke jobber med svake, syke eller eldre mennesker så hadde jeg ikke brydd meg. Korona er som en forkjølelse for de aller fleste og bare tull at folk skal måtte holde seg hjemme når de ikke har symptomer. 

For meg virker det som om du ikke vil jobbe, men selvom de er i isolasjon så kan du passe barnet deres ja

Anonymkode: 79cb3...02a

Man har ikke lov å ha besøk når man er i isolasjon, så kan ikke hjem til dem for å passe barnet.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Man har ikke lov å ha besøk når man er i isolasjon, så kan ikke hjem til dem for å passe barnet.

De har vel strengt tatt ikke lov å kjøre barnet hjem til noen andre heller når foreldrene er i isolasjon.

Bergen_by skrev (6 minutter siden):

De har vel strengt tatt ikke lov å kjøre barnet hjem til noen andre heller når foreldrene er i isolasjon.

Joda, man har lov til å være i sin egen bil.

HI, foreslår at du passer barnet hjemme hos deg selv i morgen, og lar foreldrene selv ta ansvar for hva de gjør og ikke gjør. Du har sagt fra. 

Anonymkode: 36184...27c

Det er 4 dager isolasjon fra symptomer, ikke fra positiv test. Hvis de fikk symptomer på torsdag, så kan de gå på jobb på tirsdag. Her testet sønnen positivt på lørdag, og hadde symptomer fra samme dag. Han skal på skolen i morgen.

Anonymkode: 13268...d4e

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er 4 dager isolasjon fra symptomer, ikke fra positiv test. Hvis de fikk symptomer på torsdag, så kan de gå på jobb på tirsdag. Her testet sønnen positivt på lørdag, og hadde symptomer fra samme dag. Han skal på skolen i morgen.

Anonymkode: 13268...d4e

Foreldrene har ikke symptomer sier jo hi, så da er det fra positiv test.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Foreldrene har ikke symptomer sier jo hi, så da er det fra positiv test.

Nettopp. Og testresultatet kan komme flere dager etter selve testen.

Anonymkode: 7ef66...4d1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nettopp. Og testresultatet kan komme flere dager etter selve testen.

Anonymkode: 7ef66...4d1

Men de testet seg på søndag. De har ikke testet seg før ettersom de ikke har hatt noen symtomer. 

• Opprett ny...