Gå til innhold

Er klesmerket Jean Paul jålete?😳🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i å handle jakker. Vi har ett lite kjøpesenter med ett lite knippe butikker. På senteret finnes Cubus, Lindex og Match. Den sistnevnte butikken har mer klær som appellerer til meg, og ofte er det Jean Paul klærne jeg liker. Det skal sies at jeg alltid handler på salg, minst 50% avslag men helst 70%. Jeg handler derfor klærne rimelig utenfor sesong.

Kusina mi har tydeligvis lagt merke til klørne å mener det er ett jålete  klesmerke for de med litt mer penger, for de fisefine. Aldri tenkt slik på det. Alltid tenkt at butikken er i nærheten så slipper jeg dra 20min unna for å handle da jeg kan handle lokalt. Hva tenker dere?

Anonymkode: 157b2...953

Skrevet

Jean paul er klassisk kvalitet, men finnes ikke jålete.

Har masse fra Match og Jean Paul selv. Liker å kle meg bra, men jålete er jeg ikke.

Anonymkode: 7b88d...8bd

Skrevet

Jeg tenker også på det som et klassisk merke.

Tror jeg bare ville sagt til henne, om hun kommenterer det igjen, at du liker det klassiske snittet og kvaliteten på plaggene, fordi de varer lenger enn en del andre klær, og at du aldri har sett på dem som jålete, da de jo er heller klassisk enkle i stilen.

Men hva hun mener er vel egentlig ikke så viktig, HI. Jeg gjør som deg, jeg har lite penger, men jeg kjøper innimellom klær av god kvalitet på 70 % salg, så jeg får av og til sure kommentarer om at jeg ikke kan ha så lite penger jeg som har så dyre klær. Har forsøkt å forklare at jeg aldri betaler mye for dem, og at jeg har dem i mange år, fordi jeg de få gangene jeg kan kjøpe noe så handler jeg kvalitet som varer i årevis.

Anonymkode: 2ea71...ba4

Skrevet

Hvorfor omgås dere med mennesker som kommenterer på klærne deres på den måten? 

Anonymkode: 09500...a76

Skrevet

På ingen som helst måte. Det er et vanlig og klassisk merke. Her i huset er det basis merket vi alle har klær fra. Gutta har gensere, sommertøy ,vinterjakker og til og med badetøy. Vi voksne har skjorter, jakker og gensere . Veldig tidløst merke.

Skrevet

Klassisk kjedelige basisklær med en viss kvalitet. Ingenting jålete.

Anonymkode: b7680...e63

Skrevet

Jålete? De hettegenserne gikk som en farsott blant guttene, ganske dyre, her ble de sett på som mer «pappagutt» stil. Personlig elsker jeg klær fra byTiMo, det anser jeg som mer jålete, i positiv forstand. 

Kvaliteten mener jeg kan diskuteres, da min sønn fikk ett par til jul og jeg har aldri sett en genser som ble mer slitt. Jeg har en som sliter på klær og sko, klærne fra KappAhl tålte langt mer. Du finner nok klær som holder og klær som slites fort her også. 

Anonymkode: 6c230...37d

Skrevet

Nei, det er ikke jålete, men det er definitivt «sossete» vestkantstil. Eller «pappagutt-stil» som hun over her sier. At du kjøper klær på salg på nærsenteret endrer ikke på det altså. Men om du liker den stilen, så er det jo helt greit. Vi har alle forskjellig smak. 

Anonymkode: 34c1a...5a7

Skrevet

Klassisk stil, middels pris. Jålete? Langt i fra.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jean paul er klassisk kvalitet, men finnes ikke jålete.

Har masse fra Match og Jean Paul selv. Liker å kle meg bra, men jålete er jeg ikke.

Anonymkode: 7b88d...8bd

Men sossete er du. 

Anonymkode: 1940e...a72

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men sossete er du. 

Anonymkode: 1940e...a72

Er det virkelig sossete å kle seg klassisk pent?

Skrevet

Det er ikke i prisklassen til å kunne kalles jålete, men alle som har på seg klær fra Jean Paul ser ca 150 år eldre ut, synes jeg. I min verden er Jean Paul et skikkelig kjerringmerke (for damer) og wannabe-sossegutt for gutter (wannabe fordi det er for billig til å være ordentlig sossegutt).

Anonymkode: 9d2e9...35c

Skrevet

Nei. Det er ikke et rådyrt merke. Sånn passe dyrt. Bruker endel av det selv og aldri falt meg inn det er jålete. Logoene er diskré. Jeg synes passformen er din til meg og det er kvalitet. 

Anonymkode: b80b7...08f

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det er ikke i prisklassen til å kunne kalles jålete, men alle som har på seg klær fra Jean Paul ser ca 150 år eldre ut, synes jeg. I min verden er Jean Paul et skikkelig kjerringmerke (for damer) og wannabe-sossegutt for gutter (wannabe fordi det er for billig til å være ordentlig sossegutt).

Jeg er glad at jeg ikke lever i din verden, kjenner jeg. Og jeg har aldri eid et JP plagg, tror jeg. 

Anonymkode: fe257...f33

Skrevet

Overprisede t-skjorter og hettegensere, som egentlig er vanlige basis-plagg. Litt sossete og kjedelig synes jeg. 

Anonymkode: c5813...f7f

Skrevet

Gubbete. 

Anonymkode: 18738...247

Skrevet

Jeg tenker på det som litt wannabe Ralph Lauren, men jeg liker ikke stilen så godt. Merket tar liksom det aller kjedeligste fra preppy stil, marineblått har sine begrensninger.

Anonymkode: d12e7...e16

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er glad at jeg ikke lever i din verden, kjenner jeg. Og jeg har aldri eid et JP plagg, tror jeg. 

Anonymkode: fe257...f33

Det er ganske fint i min verden altså 😀 Det er liksom ikke mitt syn på ymse klesmerker som avgjør hvordan jeg har det.

Skrevet

Men spiller det noen rolle om noen synes det er jålete? Dessuten er det ingen klær som bare er jålete. Det er kanskje jålete for noen, og helt vanlig for andre eller til og med under andres "standard" for enkelte også, for å si det litt flåsete. 

Anonymkode: 4b05e...f82

Skrevet

Ikke jålete, men sossete.

Anonymkode: 9ae89...1bc

Skrevet

Så forskjellig man kan tenke... Hvis jeg måtte si noe om merket, ville jeg kanskje tenkt det var litt Harry faktisk? 

Men jeg ser de også kan ha noen fine klær. Men de der marineblå, og jakkene med logo.. Ugg

Anonymkode: 4afcc...780

Skrevet

synes det er litt sossete merke for damer og menn fra 50 års alderen og oppover . 

Anonymkode: c24ec...55c

Skrevet

Syns det er et godt merke og fine klær. Det passer inn i Norge også. Det er jo dyrere enn mye annet men vil ikke kalle det jålete. 

Anonymkode: a7338...9d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Syns det er et godt merke og fine klær. Det passer inn i Norge også. Det er jo dyrere enn mye annet men vil ikke kalle det jålete. 

Anonymkode: a7338...9d2

Jeg liker også merket, men ikke enig i at det er dyrt.

Ja, det er dyrt dersom man sammenligner med billigmerker som HM, Cubus og lignende, men at noe er dyrt i forhold til billigmerker betyr ikke det at det er dyrt.
Prismessig vil jeg kalle det midt på treet.

Anonymkode: 465e8...a70

Skrevet

Synes det er høyst ordinært merke og liker den stilen selv. JP er et klassisk merke og blir aldri lei. Er som deg og handler noen ganger på salg og andre ganger ikke👀

Aldri tenkt noe over at det er kjerring, sossete eller oser av rikmannsfakter. JP er vel det billigste man kan få av de bedre merkeklær etter min mening. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...