Gå til innhold

Hva synes dere om et slikt sommersted?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vi ønsker oss en hytte ved sjøen på Sørlandet men har ikke ubegrenset budsjett akkurat, og det kan jo fort bli dyrt. Likte dette konseptet i grunn, eller blir det veldig upersonlig?

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=247548593

Anonymkode: 99800...6ee

2500 kr i felleskostnad per mnd og pliktig utleie 10 mnd i året for hotellrommet. Dårlig deal spør du meg. Ville heller kjøpt en hytte med enkel standard og oppgradert litt etterhvert.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt en sånn "hytte", det blir jo som å bo på hotell. 

Ville ikke valgt Spangereid heller.

Men om det passer for dere så er det jo bare å kjøpe. Kan til og med leie ut en del, om dere ønsker det, det hjelper nok å få ned kostnadene.

Vi bor på Sørlandet, i området rundt Blindleia. Det er veldig mange fine områder i Skjærgården mellom Arendal og Søgne, og ville absolutt begrenset søket til det området.

Vi har hytte på fjellet, og den er innredet som vårt "hus nummer to", med klær i klesskapene, brettspill og leker, våre ting i kjøkkenskuffer, kjøleskap og fryser, personlig innredning i stuene, friluftsutstyr for alle årstider osv. Vi pakker ingenting annet enn mat når vi drar på hytta, alt annet vi trenger har vi der. Å leie den ut hadde ikke vært aktuelt. Men hvis dere er helt motsatt av min familie, vil tømme hytta mellom hver gang dere er der, innrede upersonlig slik at den kan leies ut, og ikke plages av at andre mennesker skal bruke deres senger, bad mm, så er kanskje leilighetshotell helt perfekt.

Anonymkode: 7cf3f...297

Skrevet

Jeg har leid sånne leiligheter både i Norge og Danmark, og det er helt greit, men jeg ville nok ikke eid en sånn leilighet 

Det blir som du sier veldig upersonlig. 

Du kan ikke oppbevare noen ting der, den skal være "tom" til de som leiet gjennom hotellet.

I de leilighetene vi har leid har der ligget noen bøker og brettspill, men det er liksom alt som forteller at det er en privateid leilighet...

Anonymkode: c5dcb...62d

Skrevet

Ble skeptisk til annonsen som får det til å se ut som om det er en sensasjon at det er både trapp og heis opp til leiligheten. At det er strå og nyperoser på stranden bryr vel ikke noen seg særlig om. Leiligheten var bare skremmende med alt det hvite som skjærte i øynene, og økonomisk ingen god avtale i mitt syn.

Det som var veldig positivt var jo området rundt med sandstrender, hav og veldig restaurant med tydeligvis litt eksklusiv mat. Ikke at jeg på noe vilkår ville vært i en restaurant fem meter under havoverflaten da. Dette var absolutt ikke noe jeg ville satset på sånn i det store og hele, men de blir jo kjøpt, så det handler mest om smak.og interesser.

Anonymkode: d7dc1...d0d

Skrevet

Er det bare jeg som får skabb av tanken på at fremmede skal sove på min madrass…?

Anonymkode: a5b00...6b6

Skrevet

Da hadde jeg heller kjøpt telt eller bobil...  eller leid meg inn på hotell. Aldri i verden om jeg ville he "eid" noe som er like upersonlig som et hotellrom. 

Anonymkode: 78e7e...985

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...