Gå til innhold

Vi har det alle travelt altså!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av datterens venninner tok initiativ til å feire bursdag sammen for en stund siden. I dag tok moren kontakt og sa at hun ville ha jentene hjemme hos seg dagen før for å lage maten som skal serveres. 

Jeg takket henne og la til at vi har mye for tiden (kronisk sykdom, spesielle behov hos et søsken som utredes og gjør at vi må jobbe mye på kveldene, rehabilitering av svigermors hus som vi delvis gjør selv og delvis koordinerer), så vi setter ekstra pris på dett nå.

Hun svarer med en irritert og nedlatende tone: Sånn er det faktisk for oss alle Reidun!

Jeg blir litt perpleks. Jeg var innstilt på å lage mat, men hun tilbudte seg. Hva gjorde jeg galt?

Anonymkode: feefb...552

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

En av datterens venninner tok initiativ til å feire bursdag sammen for en stund siden. I dag tok moren kontakt og sa at hun ville ha jentene hjemme hos seg dagen før for å lage maten som skal serveres. 

Jeg takket henne og la til at vi har mye for tiden (kronisk sykdom, spesielle behov hos et søsken som utredes og gjør at vi må jobbe mye på kveldene, rehabilitering av svigermors hus som vi delvis gjør selv og delvis koordinerer), så vi setter ekstra pris på dett nå.

Hun svarer med en irritert og nedlatende tone: Sånn er det faktisk for oss alle Reidun!

Jeg blir litt perpleks. Jeg var innstilt på å lage mat, men hun tilbudte seg. Hva gjorde jeg galt?

Sutret.

Rett svar er «takk, så utrolig flott av deg!»

Anonymkode: dca79...7f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sutret.

Dette.

Anonymkode: fa327...c66

Skrevet

Du sa ikke takk tydelig, men uttrykte deg på en måte som fikk henne til å føle at du mente du hadde en bedre grunn til å slippe arbeidet enn henne.

Anonymkode: 28e65...18c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Sutret.

Akkurat dette. Det du sa var irrelevant for samtalen .

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Kom du med hele den leksa 😂

Anonymkode: 3ddee...73b

Skrevet

Det var veldig fint gjort av henne, men fokuset ble på alt dere sliter med. Det hadde vært fint om du glemte deg og ditt litt, og bare uttrykte hvor bra tilbudet hennes var. Ikke sikkert at hun vil ha så mye takknemmelighet og beundring, men dette handlet jo ikke om kronisk sykdom, utredning, jobb på kvelder og rehabilitering av hus! Det var om en bursdag og forberedelser. 

Anonymkode: b126c...e90

Skrevet

Hvis du sa det samme som du har skrevet her, så ville jeg, om jeg var den andre moren, følt at du mente det var rett og rimelig at jeg fikset det fordi deres ting er viktigere enn mine. Jeg ville svart det samme

Anonymkode: 04f40...ad4

Skrevet

Tusen takk, så snilt av deg! Skal jeg bake noe, eller handle inn drikke og servietter og sånt?☺️

Anonymkode: 89de5...bbf

Skrevet

Jeg tenker at dette sikkert bunner i noe før, og at dette var dråpen. Kanskje du er en litt klaget person? Noen har bare denne personligheten uten at de selv er klar over det.

Anonymkode: 5d5bd...bde

Skrevet

Hehe, før jeg leste innlegget trodde jeg du skulle klage på alle som klager på at de har så mye å gjøre. 

Det er drepen. Jeg jobber i helsevesenet og de fleste er travle. Noen klager alltid. Folk blir nesten sjokkert når jeg pleier å si at det går greit, det går rundt. Selv om jeg gjør like mye som alle andre.. Bruker litt mindre tid på klaging kanskje 😄

Anonymkode: 3181c...9f1

Skrevet

Om du kom med den leksa så gjorde du det sikkert ikke enkelt for henne å spørre om du f. eks. kunne handle inn eller bake. Tvert imot så kom du med en bråte grunner for at du ikke kunne bidra i det hele tatt.  

Skrevet

Hvorfor trengte du å fremheve hvor travelt dere har det?  Ring henne opp igjen, eller send en melding og spør hva du kan bidra med. Om du skal handle noe f.eks.

Anonymkode: 1445e...866

Skrevet

Går litt andre veien jeg. Hva galt sa HI? Jeg hadde ikke reagert.

Anonymkode: 10506...629

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Går litt andre veien jeg. Hva galt sa HI? Jeg hadde ikke reagert.

Anonymkode: 10506...629

Men nå gjorde jo hun dama det. HI vil vite hvorfor. Det fikk hun her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...