Gå til innhold

Erfaring med menstruse?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe menstruse da jeg har hørt mye om det i det siste, så da lurer jeg på om noen har erfaring.

Hvor har dere kjøpt dem? Hvor mange burde man ha? Er dere fornøyd?

De koster jo litt, men det er jo en investering om man slipper å kjøpe engangsprodukter igjen.

Anonymkode: 6323c...d4c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144426638-erfaring-med-menstruse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vask på 30 grader... skeptisk.

Står at hvis man bruker trusene som eneste barriere bør man skifte de like ofte som man pleier å skifte bind/tamponger. Da bør du ha ganske mange truser. 

Det er mer miljøvennlig med menskopp. Da bruker man ikke like ressurser og midler til rengjøring som ved menstruser.

Anonymkode: ccf5b...af8

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er kjempebra! 

Datteren min har 6 stykk. Hun bruker bind også, men de trusene sikrer henne fra å blø gjennom. 

Anonymkode: bef29...2e4

Og vi vasker dem på 40 grader. De tåler ikke tørketrommel

Jentene mine på 13 og 15 har noen hver, men bruker de ikke istedenfor bind 

De bruker de når de venter mens, de er ikke 100% regelmessige og er redd for å plutselig få mens og blø gjennom. Da er det gull med slike truser uka de venter mens 

Anonymkode: 72c37...090

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det høres tungvint ut, hvis man må ta av seg buksa og skifte hele trusa når man er ute. Skal man også drasse rundt på en blodig truse i veska?? 

Anonymkode: 121df...245

Tror ikke poenget er å bruke det som eneste beskyttelse, det høres både tungvint og litt grisete ut, ja 😊 

Men trusen gjør at man ikke blør gjennom, det er en ekstra trygghet i tillegg til bind. Mange ungdommer blør veldig kraftig i starten av mensen, og det kan vær vanskelig å vite når mensen kommer fordi den ikke er regelmessig enda - da kan det være en trygghet å ha en truse som sørger for at det ikke kommer blod på buksa.

Datteren min elsker det i alle fall. Hun opplevde mange pinlige situasjoner før vi fant disse trusene, og ville nesten ikke gå på skolen når hun hadde mensen. 

Jeg har to typer. Noen billige fra ebay og noen dyre. De fra ebay var bittesmå i størrelsen. De fra det dyre passet litt bedre, men ikke topp passform. 

Jeg bruker dem med menskopp. Har prøvd en gang uten, men synes det ble lity ekkelt. Men jeg liker ikke bind heller.. 

Anbefales 

Anonymkode: 70c5a...df6

Altså, jeg har brukt tøybleier til barna mine, og er i utgangspunktet ganske avslappet til tiss og bæsj i vaskemaskin. Mensblod hadde sikkert gått greit det også, på en kokevask. 

Men blodige truser på 30/40 grader, som selvsagt må vaskes alene (kan jo ikke blande blodige truser og vanlige klær), høres både lite miljøvennlig og veldig tungvint ut. 

Jeg har brukt menskopp som eneste beskyttelse i rundt ti år, og vil mye heller anbefale det :) 

Anonymkode: 61001...2c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...