Gå til innhold

Kan man ta opp boliglån med AAP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må man ha sikrere inntekt? 

Anonymkode: 82dd1...b93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aap gir dessverre ikke grunnlag for lån mange steder. Jeg fikk avslag fordi det er en midlertidig inntekt. 

Anonymkode: 433fb...5b4

Skrevet

Egentlig ikke, for man kan ikke få lån på midlertidlige støtteordninger.

Men bankene er ikke 100% på egne regler bestandig. Vi fikk boliglån selv om jeg gikk på aap, mannen var i jobb og de anså det som sikkert at jeg enten ble ufør eller ville gå tilbake på jobb, så vi fikk lån.

Anonymkode: 52add...e7f

Skrevet

Du må ha sikker inntekt, noe AAP ikke er.

Anonymkode: 443cd...d4e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Egentlig ikke, for man kan ikke få lån på midlertidlige støtteordninger.

Men bankene er ikke 100% på egne regler bestandig. Vi fikk boliglån selv om jeg gikk på aap, mannen var i jobb og de anså det som sikkert at jeg enten ble ufør eller ville gå tilbake på jobb, så vi fikk lån.

Og det er litt rart for du kunne jo fått avslag på uføresøknad og havnet på sosialstønad.

Skrevet

Jeg er enslig mor til 2. Har AAP og nylig kjøpt bolig. Det er nok ikke så lett, men jeg fikk lån. 

Ok egenkapital og vise til budsjett/hvordan jeg prioriterer og disponerer pengene mine var mer enn nok til å overbevise banken. 

Anonymkode: d3dbe...fae

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er enslig mor til 2. Har AAP og nylig kjøpt bolig. Det er nok ikke så lett, men jeg fikk lån. 

Ok egenkapital og vise til budsjett/hvordan jeg prioriterer og disponerer pengene mine var mer enn nok til å overbevise banken. 

Hvordan er det mulig? AAP  er vel bare ett eller to år?

Anonymkode: c71fd...c58

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvilken bank? 

Anonymkode: 1f828...e1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvordan er det mulig? AAP  er vel bare ett eller to år?

Anonymkode: c71fd...c58

Nei, 3 med mulighet for forlengelse. Banken så hvordan jeg disponerte pengene og mente også at det var idiotisk at jeg skulle betale 10.500 for å leie når jeg kunne betale 7000 for å eie. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvilken bank? 

Sparebanken øst

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Og det er litt rart for du kunne jo fått avslag på uføresøknad og havnet på sosialstønad.

Nei, avslag på uførestønad er ikke veldig vanlig når man har en diagnose altså. 

Spørsmålet var om jeg kunne klare å jobbe noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sparebanken øst

Oki. Takk for tips. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oki. Takk for tips. 

Sier ikke at de er greiere enn andre, men jeg som hadde nok egenkapital og kunne vise til et budsjett som ble fulgt og sparing hver mnd til tross for lav inntekt fikk lån fordi jeg hadde vært kunde der lenge og bevist at jeg er en kunde de kan stole på. Fikk blankt nei av andre, og hadde nok fått det hos min bank også om jeg ikke var såpass økonomisk som jeg er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...