Gå til innhold

«En krevende stilling» hva legger du i det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer litt på hva folk legger i det når de sier de har en «krevende stilling»?

hvilke arbeidsoppgaver har du? Og Arbeidstid? 

like viktig, hva slags kompensasjon har du? Lønn, goder osv..

Anonymkode: b919e...342

Fortsetter under...

Skrevet

Mye ansvar, enten det er økonomiske resultater, skape og sikre strategisk retning eller ansvar for mennesker.

Man kan jobbe 50 timer i uka uten å ha en krevende stilling.

Mange lederstillinger kan være krevende, men veldig selvstendige og faglig tunge stillinger også.

Det er mitt syn på begrepet. 

Anonymkode: 15c3c...3b9

Skrevet

Det er etter min mening ikke mulig å definere hva som er en krevende stilling, fordi hva dom oppleves krevende er svært individuelt. 

hvis jeg tenker på arbeidsoppgaver er en av de mest krevende jobbene jeg har hatt, en jobb hvor jeg måtte selge en tjeneste til firmaets kunder. Mens en annen jobb jeg har hatt som innebar daglige, alvorlige trusler av rusede pasienter, som også kunne komme inn med kamphunder og være svært utagerende og aggressive, eller opptre meget seksuelt «krenkende» på telefon, ikke føltes krevende for meg i det hele tatt. De aller fleste jeg kjenner, jeg tror faktisk alle, ville bedømt den første jobben dom chill og den andre som enstemt krevende. 

Anonymkode: b77e1...47f

Skrevet

Jeg bruker ikke si det, men tenker det jo når du spør. Jeg jobber i barneverntjenesten. 

Møter mye trist, mange redde og mange sinte mennesker. Har ikke tilgang på nok av det som behøves for å hjelpe. 

Anonymkode: 0c3dc...f29

Skrevet

Krevende kan jo bety hva som helst. Noen synes det er krevende å stå opp tidlig. Andre synes det er krevende å jobbe sent. Noen har mange tunge løft, andre har arbeidsoppgaver som kan være psykisk belastende. Noen bærer et tungt ansvar, eller opplever konstant press om å levere resultater. 

Jeg har jobb innen psykisk helse. Det som er krevende er at jeg forholder meg til personer som er farlige for omgivelsene, både pga fysisk og psykisk voldsbruk, antisosiale trekk, manipulering mm. Ytterligere krevende er det at det er mitt ansvar å ivareta sikkerheten for alle rundt oss i samfunnet. 

Mannen min driver et stort firma med et par hundre ansatte. Han jobber ekstremt mye, bærer et stort ansvar, og må ha god oversikt og planlegging til enhver tid. Det er helt klart krevende, men på en annen måte. 

Anonymkode: 713c2...850

Skrevet

Tenker at det har med press å gjøre. At man har høye krav om å levere økonomisk eller andre synlige resulterer innen viss tid. Det er også krevende å jobbe med mennesker i ulike situasjoner.

Anonymkode: 6b5c1...97f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...