Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Vi er skilt, barna er 8 og 12 og bor hos meg, sporadisk dagssamvær med far, men vi begge har foreldreansvar. Etter 4 års konfliktfylt etter-skillsmisse tid er jeg nesten sikker på at far blir vrang igjen bare for å være vrang, og nekter å gi fullmakt til passkontoret… er vi ‘stuck’ i Norge til ungene blir 18 😥? Noen som har vært i liknende situasjon? Hvordan løste dere den? Anonymkode: 628b0...a0b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Politiet sendte brev til far og ba ham å oppgi grunner til at han ikke signerte for pass. Far hadde ingen gode grunner og ungene fikk pass. Noen år senere ble det sak i tingretten og han ble fradømt foreldreansvar. Å ikke ville signere pass, bankkonto, bank-id, vaksiner ol. var årsken til at han mistet foreldreansvar. Hans manglende signatur ble til slutt en stor ulempe for barna. Anonymkode: 31161...b62
HeiteH Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Vi er skilt, barna er 8 og 12 og bor hos meg, sporadisk dagssamvær med far, men vi begge har foreldreansvar. Etter 4 års konfliktfylt etter-skillsmisse tid er jeg nesten sikker på at far blir vrang igjen bare for å være vrang, og nekter å gi fullmakt til passkontoret… er vi ‘stuck’ i Norge til ungene blir 18 😥? Noen som har vært i liknende situasjon? Hvordan løste dere den? Anonymkode: 628b0...a0b Ville vurdert å be om foreldreansvaret alene om han ikke signerer. Første skritt da er ny mekling på familievernkontoret.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Politiet sendte brev til far og ba ham å oppgi grunner til at han ikke signerte for pass. Far hadde ingen gode grunner og ungene fikk pass. Noen år senere ble det sak i tingretten og han ble fradømt foreldreansvar. Å ikke ville signere pass, bankkonto, bank-id, vaksiner ol. var årsken til at han mistet foreldreansvar. Hans manglende signatur ble til slutt en stor ulempe for barna. Anonymkode: 31161...b62 Å, takk, nå blir jeg glad )) at barnas beste blir faktisk vektlagt. Fikk tidligere en a-ha opplevelse når etter 6 mnd i kommunikasjon i nav, har far blitt sperret av nav, fordi nav mente han trakasserte barnas mor, og ikke kommuniserte om det som var relevant…må samle litt energi for pass-prosess, kjenner jeg, men det virker som det er håp 🙏 Anonymkode: 628b0...a0b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Om han nekter å skrive under på pass bare forteller du det hos politiet. Da tar de neste skritt, og han skal ha gode grunner, f.eks at han frykter du vil kidnappe barna og flytte til utlandet, for at de skal akseptere hans nei. Det ordner seg fint med pass, men det tar litt tid så ikke kom noen uker før dere skal til syden liksom. Samme med bankkonto og etterhvert bankkort, nekter far kan du ta det videre. Mener det er fylkesmannen som da avgjør at du kan få bankkort til barna uten fars underskrift og da gjør banken det. Anonymkode: fab9c...5ee
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Om han nekter å skrive under på pass bare forteller du det hos politiet. Da tar de neste skritt, og han skal ha gode grunner, f.eks at han frykter du vil kidnappe barna og flytte til utlandet, for at de skal akseptere hans nei. Det ordner seg fint med pass, men det tar litt tid så ikke kom noen uker før dere skal til syden liksom. Samme med bankkonto og etterhvert bankkort, nekter far kan du ta det videre. Mener det er fylkesmannen som da avgjør at du kan få bankkort til barna uten fars underskrift og da gjør banken det. Anonymkode: fab9c...5ee Tusen takk bankkort og bank id blir også aktuelt etter hvert. Og ja, far kan fint finne på å si at han frykter barna blir kidnappet 🙄 Anonymkode: 628b0...a0b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 6.2.2022 den 19.17): Tusen takk bankkort og bank id blir også aktuelt etter hvert. Og ja, far kan fint finne på å si at han frykter barna blir kidnappet 🙄 Anonymkode: 628b0...a0b Men at han sier han frykter det, betyr ikke at de hører på ham. Han må ha en skjellig grunn. Altså, dersom du er norsk selv og ikke har nære familiemedlemmer og stort nettverk i et annet land, så har han lite å henge den på. Anonymkode: 0463a...907
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå