Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja! Barn skal testes ved symptomer. Om han har lyst eller ei spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 4930a...2ec

Nå står det vel i retningslinjene at barn ikke skal tvinges til testing hvis det er for vanskelig. 

HI; kan han teste seg selv, slik at han selv styrer hvor langt inn pinnen går? Min seksåring ville ikke teste seg etter en pcr-test som endte med smerter og styrtblødning. Hun var skeptisk til å prøve selv også, men med god tid og støtte gikk det bra. 

Anonymkode: faff4...815

Annonse

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Nå står det vel i retningslinjene at barn ikke skal tvinges til testing hvis det er for vanskelig. 

HI; kan han teste seg selv, slik at han selv styrer hvor langt inn pinnen går? Min seksåring ville ikke teste seg etter en pcr-test som endte med smerter og styrtblødning. Hun var skeptisk til å prøve selv også, men med god tid og støtte gikk det bra. 

Det er forskjell på å ikke teste fordi ungen får panikk og vanskelig og å ikke teste fordi han sier «jeg vil ikke»

Anonymkode: f33da...535

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er forskjell på å ikke teste fordi ungen får panikk og vanskelig og å ikke teste fordi han sier «jeg vil ikke»

Anonymkode: f33da...535

Det står i retningslinjene fra FHI at barn under 16 år ikke skal testes dersom det er uforholdsmessig krevende å få gjennomført testen. Da blir det opp til hver enkelt hvor den grensen går. For min datter gikk det som sagt greit å få henne til å ta testen selv med vennlig oppmuntring og støtte. Hun styrte selv hvor langt inn det var greit å ta pinnen, og hun testet positivt, så hun må ha gjort det riktig. 

• Opprett ny...