Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Trenger noen synspunkter her. Holder på å få tilbud om fast jobb i et vikariat jeg har hatt i noen måneder. Dersom jeg takker ja tror jeg likevel at jeg kommer til å lete etter noe annet, av ulike årsaker. Hvor «kort» etter å ha takket ja kan man komme og si at man har fått en annen jobb - om dere skjønner? Jeg er veldig samvittighetsfull og får dårlig følelse av å skulle fortelle om ny jobb kort etter, samtidig vet jeg at denne arbeidsplassen er rutinert på ansettelser (offentlig sektor). Jeg har nesten aldri bytta jobb så dette har jeg ikke erfaring med. Hører gjerne hva andre tenker. Hvor raskt etter ansettelse er det «innafor» å bytte jobb?? Anonymkode: 2cbc2...ef6
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Kommer også an på stillingen og ansvaret. Hos oss er man fortsatt «ny» 3 år etter ansettelsen, og får ikke selvstendige arbeidsoppgaver første året f eks. Så om noen sier opp tidlig etter ansettelsen merkes nesten ikke. Anonymkode: 59c87...00e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Det kommer an på om du ønsker å jobbe der senere og om du ved evt senere søknader bør ha en god referanse. Jeg vet om flere som har sagt ja til en jobb og så fått tilbud om en annen de heller vil ha før de har begynt. En slapp å begynne, de tå andre jobbet 1 mnd før de sluttet igjen. Ingen av dem kommer til å søke andre jobber i firmaet de ombestemte seg i. Anonymkode: 2ce7c...f0e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Jobbet sammen med ei alm sa opp 2 mnd etter tiltredelse, og hadde en mnd oppsigelse. Hun jobbet hos oss i 3 mnd tilsammen, men tok ferie de to siste ukene Anonymkode: 19dab...5f5
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Takk for svar! Men tror dere det vil gi veldig dårlig inntrykk om jeg sier opp innen et halvt år? Jeg er avhengig av referanser og en god attest.. Skjønner at jeg kanskje ikke vil bli ansatt på dette stedet igjen i fremtiden om det skulle ende med rask oppsigelse. hi Anonymkode: 2cbc2...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå