Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Så damer hvem har rett. Jeg er så sint at jeg virkelig holder på å sprekke. Er faktisk nær ved å bare dra og ikke komme hjem på en stund. Greier rett og slett ikke å roe meg ned. Liten bakgrunns forklaring. Jeg har hatt mange diskusjoner med mannen om å stå sammen som foreldre. At vi skal støtte hverandre sier jeg nei så er det nei. Sier han nei så er det nei. Det er gått så langt at begge ungene roper på pappa hver eneste gang jeg sier noe. Jeg er altså den strenge slemme mens pappa er liksom den som bare er morsom. Så det som skjedde i dag storebror går og tar seg ett pølsebrød. Smører det med smør. Lillebror vil ha, jeg sier det ligger flere pølsebrød i kjøleskapet. Lillebror sier jeg vil ha sirup og smør. Det er selvsagt ett nei fra meg da middagen skulle bli klar i løpet av en time. Så går han selvsagt til pappa som sitter på SAMME sofaen. Hørte hva jeg sa jeg sier igjen han for kun smør ingenting annet. Faren reiser seg og smører på smør og SIRUP. Overreagerer jeg?????? Eller hadde dere klikket dere og? Anonymkode: 61582...e41
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Hvorfor er dine regler viktigere å følge enn hans? Og hvor krise er det å ha på sirup i tillegg? Hvis der er en time til middag, hadde jeg sagt nei til begge deler. Dere må jo bli enig om felles regler, ikke at dine regler gjelder og han skal holde kjeft og bare være enig med deg Anonymkode: 1e9a2...30b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Far overkjører deg og det er et problem både for dere og for ungene at dere ikke er samkjørte utad. Ulikheter og uenigheter tar man på bakrommet. I møte med ungene er det ‘felles front’ som gjelder Anonymkode: 3a113...5ac
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er dine regler viktigere å følge enn hans? Og hvor krise er det å ha på sirup i tillegg? Hvis der er en time til middag, hadde jeg sagt nei til begge deler. Dere må jo bli enig om felles regler, ikke at dine regler gjelder og han skal holde kjeft og bare være enig med deg Anonymkode: 1e9a2...30b Vi ble enige om å støtte hverandre. Jeg enig med han, han enig med meg. Det er ikke mine regler men den som sier de først. Anonymkode: 61582...e41
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Far overkjører deg og det er et problem både for dere og for ungene at dere ikke er samkjørte utad. Ulikheter og uenigheter tar man på bakrommet. I møte med ungene er det ‘felles front’ som gjelder Anonymkode: 3a113...5ac Nettop det er akkurat dette vi diskuterte hele uken! Første muligheten så gjør han dette. Han er full av idiotiske regler jeg ikke er enig i, allikevel støtter jeg han alltid! Anonymkode: 61582...e41
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Så damer hvem har rett. Jeg er så sint at jeg virkelig holder på å sprekke. Er faktisk nær ved å bare dra og ikke komme hjem på en stund. Greier rett og slett ikke å roe meg ned. Liten bakgrunns forklaring. Jeg har hatt mange diskusjoner med mannen om å stå sammen som foreldre. At vi skal støtte hverandre sier jeg nei så er det nei. Sier han nei så er det nei. Det er gått så langt at begge ungene roper på pappa hver eneste gang jeg sier noe. Jeg er altså den strenge slemme mens pappa er liksom den som bare er morsom. Så det som skjedde i dag storebror går og tar seg ett pølsebrød. Smører det med smør. Lillebror vil ha, jeg sier det ligger flere pølsebrød i kjøleskapet. Lillebror sier jeg vil ha sirup og smør. Det er selvsagt ett nei fra meg da middagen skulle bli klar i løpet av en time. Så går han selvsagt til pappa som sitter på SAMME sofaen. Hørte hva jeg sa jeg sier igjen han for kun smør ingenting annet. Faren reiser seg og smører på smør og SIRUP. Overreagerer jeg?????? Eller hadde dere klikket dere og? Anonymkode: 61582...e41 Du overreagerer voldsomt. Du høres litt slitsom ut. Anonymkode: cd5ef...a48
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vi ble enige om å støtte hverandre. Jeg enig med han, han enig med meg. Det er ikke mine regler men den som sier de først. Anonymkode: 61582...e41 Så den kjappeste bestemmer hos dere? Anonymkode: 1e9a2...30b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så den kjappeste bestemmer hos dere? Anonymkode: 1e9a2...30b Ja den som sier nei først selvsagt. Jeg sa tydelig ifra og begrunnet også hvorfor. Ungen aksepterte det mens far gikk og laget pølsebrød med sirup før middag. Som da jeg står for selvsagt for han gidder ikke. Nå har jeg sagt til han at om han ønsker middag for han lage det selv. Anonymkode: 61582...e41
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja den som sier nei først selvsagt. Jeg sa tydelig ifra og begrunnet også hvorfor. Ungen aksepterte det mens far gikk og laget pølsebrød med sirup før middag. Som da jeg står for selvsagt for han gidder ikke. Nå har jeg sagt til han at om han ønsker middag for han lage det selv. Anonymkode: 61582...e41 Hvis barna hadde spurt han først og han sa ja da? Hadde du synes det var greit med pølsebrød med sirup før middag da? Anonymkode: 1e9a2...30b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Du overdriver. Anonymkode: be745...6fa
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvis barna hadde spurt han først og han sa ja da? Hadde du synes det var greit med pølsebrød med sirup før middag da? Anonymkode: 1e9a2...30b Ja da måtte jeg føye meg slik vi faktisk ble enige om. Jeg skjønner at dette høres ut som en bagatell herlighet krangle over sirup liksom. Men dette handler om at jeg bli overkjørt gang på gang. Med viten og vilje, han selv er full av teite regler som jeg må si meg enig i selv om jeg er fullstendig uenig med han. Anonymkode: 61582...e41
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Jeg skjønner godt at du blir så sint! Det handler jo ikke kun om et pølsebrød med sirup, men om den totale respektløsheten han viser for deg. Ikke bare at han gjør det motsatte av det du har sagt nei til her, men at han faktisk ikke ser nødvendigheten av at dere samarbeider. Jeg tror dere må få hjelp av noe slag, for på den måten han behandler deg, så blir barna selvfølgelig påvirket. Det er ikke greit. Anonymkode: 93c9b...df6
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Akkurat ved denne hendelsen, kan jeg skjønne at noen mener du overreagerer. Jeg har selv en eks, som ble en eks pga slike «små bagateller». Han var aldri på lag med meg, men forventet at jeg alltid skulle være på lag med han! Det er utrolig slitsomt å dele ansvaret med noen du aldri kan stole på! Anonymkode: ad33b...320
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 Han nedgraver din autoritet - det hadde ikke jeg godtatt. Vi hadde en sånn periode når barna var små, nå er status mer som «spør mamma, gjør som mamma sier» … så her er det fra et ytterpunkt til et annet …jeg har altså ikke fasiten, men skjønner godt din frustrasjon 😅 Anonymkode: 33001...ea3
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja da måtte jeg føye meg slik vi faktisk ble enige om. Jeg skjønner at dette høres ut som en bagatell herlighet krangle over sirup liksom. Men dette handler om at jeg bli overkjørt gang på gang. Med viten og vilje, han selv er full av teite regler som jeg må si meg enig i selv om jeg er fullstendig uenig med han. Anonymkode: 61582...e41 Da må dere sette dere ned og bestemme dere for hvordan reglene skal være da, for sånn det er nå fungerer det ikke og du lager et helvete av en bagatell som du mener er soste dråpen etter lang tid med overkjøring. Å oppføre seg sånn du har gjort nå er i alle fall ikke noe annet enn å ødelegge for dere alle, også barna. Sånn kan du ikke holde på Anonymkode: 1e9a2...30b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Da må dere sette dere ned og bestemme dere for hvordan reglene skal være da, for sånn det er nå fungerer det ikke og du lager et helvete av en bagatell som du mener er soste dråpen etter lang tid med overkjøring. Å oppføre seg sånn du har gjort nå er i alle fall ikke noe annet enn å ødelegge for dere alle, også barna. Sånn kan du ikke holde på Anonymkode: 1e9a2...30b Det er jo han som lager helvete, for han følger ikke avtalen de har. Hun har all rett til å bli forbanna! Anonymkode: ad33b...320
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Da må dere sette dere ned og bestemme dere for hvordan reglene skal være da, for sånn det er nå fungerer det ikke og du lager et helvete av en bagatell som du mener er soste dråpen etter lang tid med overkjøring. Å oppføre seg sånn du har gjort nå er i alle fall ikke noe annet enn å ødelegge for dere alle, også barna. Sånn kan du ikke holde på Anonymkode: 1e9a2...30b Sånn kan faktisk ikke han holde på! Det er han som ikke holder avtalen de var enige om. Anonymkode: 3a113...5ac
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 Her har vi en lignende diskusjon, men ang middag. Han mener barna skal spise opp alt på fatet om de liker det eller ikke, og jeg mener de skal smake på maten og hvis de ikke liker det idag så er det greit. Da prøver de igjen neste gang vi har det samme. Og vi har snakket om det sååå mange ganger og han rikker seg ikke. For det er slik han er oppdratt. Jeg var selv et kresent barn og forteller han at hjelpet faktisk ikke å sitte å true med det ene eller det andre.. Anonymkode: c7d29...e5f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo han som lager helvete, for han følger ikke avtalen de har. Hun har all rett til å bli forbanna! Anonymkode: ad33b...320 Det er hun som lager helvete fordi han ikke er enig med henne, og da driter hun i å lage middag og hun vurderer å reise vekk o lang tid for å demonstrere. Han lager bare et pølsebrød med sirup mot hennes vilje Anonymkode: 1e9a2...30b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Her har vi en lignende diskusjon, men ang middag. Han mener barna skal spise opp alt på fatet om de liker det eller ikke, og jeg mener de skal smake på maten og hvis de ikke liker det idag så er det greit. Da prøver de igjen neste gang vi har det samme. Og vi har snakket om det sååå mange ganger og han rikker seg ikke. For det er slik han er oppdratt. Jeg var selv et kresent barn og forteller han at hjelpet faktisk ikke å sitte å true med det ene eller det andre.. Anonymkode: c7d29...e5f Og hvem av dere har rett da? Hvem av dere er sta og hvem sine regler skal man følge? Anonymkode: 1e9a2...30b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #21 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er hun som lager helvete fordi han ikke er enig med henne, og da driter hun i å lage middag og hun vurderer å reise vekk o lang tid for å demonstrere. Han lager bare et pølsebrød med sirup mot hennes vilje Anonymkode: 1e9a2...30b Man overkjører ikke den andre når de hadde en klar avtale om at den som svarte først bestemte. Uenigheter tar man når barna ikke er tilstede. Han har vel armer og kan lage middag? Det er ikke bare mors oppgave å lage middag. Anonymkode: 3a113...5ac
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #22 Skrevet 6. februar 2022 For det første - den ordningen dere er blitt "enige" om, den greier dere tydeligvis ikke å holde dere til. Den er heller ikke nødvendigvis særlig heldig for barna, spesielt ikke hvis den ene tar en opplagt uheldig beslutning. For det andre - det at dere tydeligvis er så uenig gjør at ved hver eneste liten slik sak, så øker konfliktnivået mellom dere to, fordi du biter tennene sammen og sier deg enig i ting du mener opplagt ikke er bra for barna, og fordi han ikke holder seg til avtalen (fordi han er uenig med deg eller ønsker å vise at han kan bestemme?) og overstyrer det du har sagt. Dette undergraver ikke bare din stilling overfor barna, som vil miste respekt for deg fordi far så tydelig viser at han ikke respekterer deg. Men det undergraver også hele forholdet deres. Hvis dere ikke få profesjonell hjelp til å takle både barneoppdragelsen og bli enige om den, OG få hjelp til deres eget forhold, så tror jeg ikke dette forholdet har lang levetid før det er over. Få ham med på et Cos-kurs eller lignende mtp. å gjøre barnas oppvekst bedre, og få ham med i parterapi for de problemene du og han har i forholdet. Anonymkode: 58e45...1e2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #23 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Man overkjører ikke den andre når de hadde en klar avtale om at den som svarte først bestemte. Uenigheter tar man når barna ikke er tilstede. Han har vel armer og kan lage middag? Det er ikke bare mors oppgave å lage middag. Anonymkode: 3a113...5ac Man overkjører når det er tåpelig. Anonymkode: 1e9a2...30b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #24 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Man overkjører ikke den andre når de hadde en klar avtale om at den som svarte først bestemte. Uenigheter tar man når barna ikke er tilstede. Han har vel armer og kan lage middag? Det er ikke bare mors oppgave å lage middag. Anonymkode: 3a113...5ac Nettopp!! Hvorfor skal jeg alltid lage middag. Hvorfor er det bra nok da men når jeg sier noe blir jeg fullstendig overkjørt? Altså dere damer tenk dere sier til barnet jeg vil ha godteri som jo sirup faktisk er før middag. Du sier til barnet nei vennen det er snart middag. Er du sulten kan du ta en brødskive (vel vitende om at barnet ikke er sulten). Så reiser far seg og gir barnet godteri… dette er akkurat det som skjedde. Dette er faktisk ikke greit uansett ikke bare at han overkjøre meg. Anonymkode: 61582...e41
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #25 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Man overkjører når det er tåpelig. Anonymkode: 1e9a2...30b Så du mener det er greit med godteri før søndagsmiddagen som du skulle lage og har planlagt hele uken ? Anonymkode: 61582...e41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå