Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Jeg synes ikke logikken til folk henger helt sammen, bortsett fra at det er alle andre sitt ansvar... Man kritiserer rike nordmenn som flagger ut for å ikke bidra til fellesskapet. Samtidig handler man selv på ebay... Handler man av utenlandske aktører støtter man ikke lokalt næringsliv og bidrar dermed ikke til fellesskapet. I mange tilfeller støtter man også dumping av lønn og dårlige arbeidsforhold. Så et innslag der de intervjuet unge voksne. De klaget over at butikker la ned slik at det ikke var ekstrajobber de kunne få mens de studerte. Samtidig kjøpte de alt på nett selv fra utlandet fordi det var billigere og man fikk mer for pengene... Man kritiserer nærbutikken for å legge ned, for å ha dårlig utvalg og ha varer som nærmer seg utløpsdato. Samtidig brukte man den bare til å handle det lille man hadde glemt å handle i en av de store kjedene. Man er for at alle barn skal inkluderes slik at deres barn ikke står utenfor. Er det andres barn som står utenfor er det ikke deres jobb å inkludere, spesielt ikke fra 5-klasse og oppover. Da velger man de man vil være med og har ikke ansvar for andre. Her snakker jeg heller ikke om å inkludere barn som tidligere har mobbet eller skadet barnet, men barn som er helt vanlige, men som ekskluderes (gjerne uten grunn). Man kritisere andre foreldre som kjører til skoleporten eller står parkert dårlig slik at man blokkerer for andre, mens man gjør det selv fordi "man skal bare". Man kritisere andre for å velge private helsetjenester og privatskoler, men gjør det selv. Da ser situasjonen deres alltid annerledes ut og kan ikke sammenlignes med andres valg. Man ønsker fritidsaktiviteter for barna som ikke er for dyre, men ønsker ikke å bidra til dugnad eller verv. Og når noen andre da tar på seg vervene så glemmer man plutselig at dette bare er andre foreldre som dem selv. Nå kan det plutselig stilles store krav og det er fritt frem til å kritisere. Det er gjerne ikke konstruktive innspill, men ramsalt kritikk. Man forventer at trener klarer å ha en effektiv og god trening, ser alle konflikter og vet hvem som gjorde hva, engasjerer barn som er ukonsentrert, osv. og det uten at de selv hjelper til om de blir bedt om det om deres barn har utfordringer (f.eks sinne) som vanskeliggjør treningen. Og man stiller krav til at de som faktisk har investert tid, investerer mer. Det forventes f.eks. at trenere skal ta sin del av dugnaden tiltross for at de allerede har brukt mye mer tid enn alle foreldrene tilsammen. Og mangler det noen til dugnaden mener man gjerne at treneren skal trå til ekstra slik at man ikke risikerer at det blir avlyst. Man mister helt forståelse for at trenere og andre frivillige verv bare er andre foreldre, foreldre som dem selv, og som allerede investerer mer tid enn dem. Og ser man på hvem som melder seg/eller tilslutt tar vervet når ingen andre gjør det, så er det de samme som går igjen. Synes det er interessant hvor strenge krav enkelte stiller til andre og hvordan kravene aldri gjelder dem selv fordi situasjonen deres "er annerledes". Skal vi få et bedre miljø (sosialt, økonomisk og med tanke på miljøvern) så må alle faktisk bidra. Alle må gjøre sin del selv om det til tider gir ulemper og utfordringer. Selv om det gir mindre direkte gevinst for en selv på kort sikt, får man gjerne gevinsten på lang sikt både som samfunn og personlig (f.eks. ved at aktiviteter for barna ikke legges ned). Anonymkode: 03f28...d50
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Det kommer aldri til å bli sånn at alle bidrar. Det kommer alltid til å være sånn at man kritiserer andre fordi man alltid har en god forklaring selv, til å gjøre det samme. Folk hyler opp om felleskap og å bidra pluss dugnad, men på merkelig vis gjelder det jo naboen og ikke dem selv. Skal det bli en forandring så må det bli tvang. Lover og regler er det eneste som hjelper. Eller økonomisk gevinst. Folk er og blir noen store misunnelige egoister, som syns at alle andre skylder dem alt Anonymkode: 90ee3...561
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Her står hele 17. maifeiringen i fare for å bli nedlagt fordi ingen gidder å arrangere den. Alle er sure, for det er jo en super feiring og noen må jo kunne gjøre dette for det handler jo om å glede barna våre. Men jeg kan ikke altså. Det blir vanskelig Anonymkode: 8c986...3cd
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Her står hele 17. maifeiringen i fare for å bli nedlagt fordi ingen gidder å arrangere den. Alle er sure, for det er jo en super feiring og noen må jo kunne gjøre dette for det handler jo om å glede barna våre. Men jeg kan ikke altså. Det blir vanskelig Anonymkode: 8c986...3cd Hvis dere toner ned pengegaloppen så vil også flere bidra. Anonymkode: 2c921...0db
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Så sant, så sant. Gjelder alle andre, ikke meg. «De» eller «noen» må fikse det. Så har du noen skikkelige helter også, latt meg imponere av enkelte opp gjennom årene. De stiller jo opp på alt, alltid blide og løsningsorientert. Digger sånne folk. Anonymkode: bc664...778
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvis dere toner ned pengegaloppen så vil også flere bidra. Anonymkode: 2c921...0db Er ingen pengegalopp her. Er snakk om skaffe premier til lekene, rigging 16. mai, selge kaker, brus og pølser 17. mai, rigge ned og faktisk ikke noe mer Anonymkode: 8c986...3cd
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 6.2.2022 den 14.53): Jeg synes ikke logikken til folk henger helt sammen, bortsett fra at det er alle andre sitt ansvar... Man kritiserer rike nordmenn som flagger ut for å ikke bidra til fellesskapet. Samtidig handler man selv på ebay... Handler man av utenlandske aktører støtter man ikke lokalt næringsliv og bidrar dermed ikke til fellesskapet. I mange tilfeller støtter man også dumping av lønn og dårlige arbeidsforhold. Så et innslag der de intervjuet unge voksne. De klaget over at butikker la ned slik at det ikke var ekstrajobber de kunne få mens de studerte. Samtidig kjøpte de alt på nett selv fra utlandet fordi det var billigere og man fikk mer for pengene... Man kritiserer nærbutikken for å legge ned, for å ha dårlig utvalg og ha varer som nærmer seg utløpsdato. Samtidig brukte man den bare til å handle det lille man hadde glemt å handle i en av de store kjedene. Man er for at alle barn skal inkluderes slik at deres barn ikke står utenfor. Er det andres barn som står utenfor er det ikke deres jobb å inkludere, spesielt ikke fra 5-klasse og oppover. Da velger man de man vil være med og har ikke ansvar for andre. Her snakker jeg heller ikke om å inkludere barn som tidligere har mobbet eller skadet barnet, men barn som er helt vanlige, men som ekskluderes (gjerne uten grunn). Man kritisere andre foreldre som kjører til skoleporten eller står parkert dårlig slik at man blokkerer for andre, mens man gjør det selv fordi "man skal bare". Man kritisere andre for å velge private helsetjenester og privatskoler, men gjør det selv. Da ser situasjonen deres alltid annerledes ut og kan ikke sammenlignes med andres valg. Man ønsker fritidsaktiviteter for barna som ikke er for dyre, men ønsker ikke å bidra til dugnad eller verv. Og når noen andre da tar på seg vervene så glemmer man plutselig at dette bare er andre foreldre som dem selv. Nå kan det plutselig stilles store krav og det er fritt frem til å kritisere. Det er gjerne ikke konstruktive innspill, men ramsalt kritikk. Man forventer at trener klarer å ha en effektiv og god trening, ser alle konflikter og vet hvem som gjorde hva, engasjerer barn som er ukonsentrert, osv. og det uten at de selv hjelper til om de blir bedt om det om deres barn har utfordringer (f.eks sinne) som vanskeliggjør treningen. Og man stiller krav til at de som faktisk har investert tid, investerer mer. Det forventes f.eks. at trenere skal ta sin del av dugnaden tiltross for at de allerede har brukt mye mer tid enn alle foreldrene tilsammen. Og mangler det noen til dugnaden mener man gjerne at treneren skal trå til ekstra slik at man ikke risikerer at det blir avlyst. Man mister helt forståelse for at trenere og andre frivillige verv bare er andre foreldre, foreldre som dem selv, og som allerede investerer mer tid enn dem. Og ser man på hvem som melder seg/eller tilslutt tar vervet når ingen andre gjør det, så er det de samme som går igjen. Synes det er interessant hvor strenge krav enkelte stiller til andre og hvordan kravene aldri gjelder dem selv fordi situasjonen deres "er annerledes". Skal vi få et bedre miljø (sosialt, økonomisk og med tanke på miljøvern) så må alle faktisk bidra. Alle må gjøre sin del selv om det til tider gir ulemper og utfordringer. Selv om det gir mindre direkte gevinst for en selv på kort sikt, får man gjerne gevinsten på lang sikt både som samfunn og personlig (f.eks. ved at aktiviteter for barna ikke legges ned). Anonymkode: 03f28...d50 Og disse "man" er alle de samme folka? Jeg har ikke handlet på ebay siden tidenes morgen; jeg tror det var i 2003. Jeg handlet alltid i nærbutikken, uansett hvor jeg har bodd, likevel ble de lagt ned. Ikke på grunn av mitt handlemønster, men på grunn av at de store kjedene kontrollerer dagligvarehandelen i Norge, og de går KUN etter lønnsomhet. De har heller to storutsalg på et større sted enn et stort på det store stedet og et lite på bygda utenfor tettstedet. Sånn fungerer de. Jeg har sørget for at mine barn ba alle guttene eller hele klassen i bursdag. Det betyr likevel ikke at alle kom... Jeg parkerer aldri slik at jeg blokkerer for andre, og kjører heller ikke til skolen i utrengsmål. Jeg kritiserer ingen for å bruke private helsetjenester, de må jo gjøre det de må. Men jeg kritiserer folk som stemmer på de partiene som vil privatisere, og etterpå klager over at offentlig helsevesen og andre offentlige tjenester nedbemannes og utsettes for sparekniven. Det er faktisk noe litt annet. Og ungene mine går ikke på idrett, delvis fordi ingen av oss foreldre er i posisjon til å påta oss verv. Derfor syns vi ikke det er rett å benytte oss av det tilbudet. I stedet går de på kulturskolen, som vi betaler for, og så tar vi dem med på aktiviteter der vi selv er voksenkontakt. F eks drar i slalåmbakken. (Og da inkluderer vi andre folks barn også, som får sitte på dit.) Jeg skjønner ikke helt hvem du snakker om i innlegget ditt, for jeg kjenner jo også kravstore folk, men jeg ser ikke helt at det ene trenger å ha sammenheng med det andre. Noen klager over at nærbutikken ikke har det de ønsker å kjøpe, andre klager over at nærbutikken legger ned. Det er ikke de samme folka. Anonymkode: 784f6...e51
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Og disse "man" er alle de samme folka? Jeg har ikke handlet på ebay siden tidenes morgen; jeg tror det var i 2003. Jeg handlet alltid i nærbutikken, uansett hvor jeg har bodd, likevel ble de lagt ned. Ikke på grunn av mitt handlemønster, men på grunn av at de store kjedene kontrollerer dagligvarehandelen i Norge, og de går KUN etter lønnsomhet. De har heller to storutsalg på et større sted enn et stort på det store stedet og et lite på bygda utenfor tettstedet. Sånn fungerer de. Jeg har sørget for at mine barn ba alle guttene eller hele klassen i bursdag. Det betyr likevel ikke at alle kom... Jeg parkerer aldri slik at jeg blokkerer for andre, og kjører heller ikke til skolen i utrengsmål. Jeg kritiserer ingen for å bruke private helsetjenester, de må jo gjøre det de må. Men jeg kritiserer folk som stemmer på de partiene som vil privatisere, og etterpå klager over at offentlig helsevesen og andre offentlige tjenester nedbemannes og utsettes for sparekniven. Det er faktisk noe litt annet. Og ungene mine går ikke på idrett, delvis fordi ingen av oss foreldre er i posisjon til å påta oss verv. Derfor syns vi ikke det er rett å benytte oss av det tilbudet. I stedet går de på kulturskolen, som vi betaler for, og så tar vi dem med på aktiviteter der vi selv er voksenkontakt. F eks drar i slalåmbakken. (Og da inkluderer vi andre folks barn også, som får sitte på dit.) Jeg skjønner ikke helt hvem du snakker om i innlegget ditt, for jeg kjenner jo også kravstore folk, men jeg ser ikke helt at det ene trenger å ha sammenheng med det andre. Noen klager over at nærbutikken ikke har det de ønsker å kjøpe, andre klager over at nærbutikken legger ned. Det er ikke de samme folka. Anonymkode: 784f6...e51 Poenget mitt var de som klager, men som ikke gjør noe med det/handler stikk motsatt av det som må til. Det er ikke de samme som er representert i alle punktene, men de jeg referer til er de som mener at alt som er arbeid/offer/ikke optimalt for dem selv er alle andre sitt ansvar. Det er veldig mange som parkere fint og ikke kjører inn på skoleplassen. Men man kan ikke klage på andre som gjør dette for så å gjøre dette selv (gjerne ofte) fordi "jeg skal bare" eller "det er annerledes for oss fordi..." Bryr man seg ikke om å ha nærbutikk og ikke handler der er det greit. Selvfølgelig kan det også være at nærbutikken må legge ned av andre årsaker, men mange nærbutikker legges faktisk ned fordi folk handler der for lite. Det er de som bare løper innom nærbutikken for melk og brød noen få ganger for så å klager på at den har lite utvalg den ene gangen de glemte å kjøpe gourmet saus i kjedebutikken jeg kritiserer. Ønsker man at nærbutikken skal overleve og ha et utvalg så må man faktisk bruke den til å handle mer enn bare melk og brød noen få ganger. Akkurat som studentene som klaget over mangel på ekstrajobber, men som selv ikke sørget for at det var et marked for butikken. De handlet selv på nettet fordi der fikk DE mer for pengene. Selvsagt er det også de som ikke har mulighet til f.eks. dugnad grunnet sykdom f.eks. og det er faktisk greit. De fleste jeg kjenner som har det slik bidrar gjerne på andre områder og de kritisere i alle fall ikke de som bidrar mye for at de ikke bidrar mer. De jeg kritiserer/er forundret over er de som kritisere alle andre for å ikke bidra, men selv ikke gjør noe/gjør det motsatte. Som en annen her over fortalte om så er det enkelte som er sure når det ikke blir 17.mai feiring fordi ingen stilte opp. De mente at såpass burde alle andre gjøre for barna, bare ikke dem selv. osv. Og så er det dette rare fenomenet med at om noen strekker seg langt og melder seg til trener eller foreldrekontakt så glemmer enkelte at de fortsatt bare er foreldre og at de ikke får betalt for dette. En del tar det som en selvfølge at treneren skal kjøre rundt og hente spiller, vaske drakter etc og at man er i sin fulle rett til å kritisere om denne ikke gjør det helt som man selv ønsker. Treneren er bare en helt vanlig forelder som faktisk bidrar mye mer enn dem selv, men likevel forlanger de enda mer. Anonymkode: 03f28...d50
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Poenget mitt var de som klager, men som ikke gjør noe med det/handler stikk motsatt av det som må til. Jeg skjønte at det var poenget ditt. Men siden realitetene ikke ga deg tilstrekkelig ryggdekning for poenget, måtte du finne på sammenhenger som ikke er der. Det kalles vel … å juge? Anonymkode: 784f6...e51
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønte at det var poenget ditt. Men siden realitetene ikke ga deg tilstrekkelig ryggdekning for poenget, måtte du finne på sammenhenger som ikke er der. Det kalles vel … å juge? Anonymkode: 784f6...e51 ? Hvilke sammenhenger er det som ikke er her og hvilke realiteter er det jeg ikke har ryggdekning for? Anonymkode: 03f28...d50
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 Jeg er utrolig enig med deg! Skulle gjerne ha slengt på: Rike redere som flyttet ut av landet for å unngå skatt, men som ikke har noe problem med å benytte seg redningstjenesten gratis om et skip er i havsnød. Dette er noe man bør snakke med barna om også, at hvor man handler og hva man bidrar med vil påvirke deres fremtid. Jeg ble utrolig forbannet her en dag. Jeg satt på bussen også var det billettkontroll, så klart at alle kan være uheldig å ha glemt å kjøpe billett eller fornyet månedskortet så da får man enten ta boten eller høre om det er mulig å få den ettergitt. Så satt der en 16-17 års gammel gutt som kverulerte sikkerlig og påsto at han ikke hadde ID eller penger med seg osv. Så når vektorene går av så sitter han og skryter høyt til sine venner på telefon at han lurte de. Jeg hadde så utrolig lyst å gå bort å si: "Greit at du "glemte" billett en gang, men om alle gjør det samme med stolthet så vil du snart måtte gå to mil til byen!....ingen flere busser." Anonymkode: 8269e...82a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Og disse "man" er alle de samme folka? Jeg har ikke handlet på ebay siden tidenes morgen; jeg tror det var i 2003. Jeg handlet alltid i nærbutikken, uansett hvor jeg har bodd, likevel ble de lagt ned. Ikke på grunn av mitt handlemønster, men på grunn av at de store kjedene kontrollerer dagligvarehandelen i Norge, og de går KUN etter lønnsomhet. De har heller to storutsalg på et større sted enn et stort på det store stedet og et lite på bygda utenfor tettstedet. Sånn fungerer de. Jeg har sørget for at mine barn ba alle guttene eller hele klassen i bursdag. Det betyr likevel ikke at alle kom... Jeg parkerer aldri slik at jeg blokkerer for andre, og kjører heller ikke til skolen i utrengsmål. Jeg kritiserer ingen for å bruke private helsetjenester, de må jo gjøre det de må. Men jeg kritiserer folk som stemmer på de partiene som vil privatisere, og etterpå klager over at offentlig helsevesen og andre offentlige tjenester nedbemannes og utsettes for sparekniven. Det er faktisk noe litt annet. Og ungene mine går ikke på idrett, delvis fordi ingen av oss foreldre er i posisjon til å påta oss verv. Derfor syns vi ikke det er rett å benytte oss av det tilbudet. I stedet går de på kulturskolen, som vi betaler for, og så tar vi dem med på aktiviteter der vi selv er voksenkontakt. F eks drar i slalåmbakken. (Og da inkluderer vi andre folks barn også, som får sitte på dit.) Jeg skjønner ikke helt hvem du snakker om i innlegget ditt, for jeg kjenner jo også kravstore folk, men jeg ser ikke helt at det ene trenger å ha sammenheng med det andre. Noen klager over at nærbutikken ikke har det de ønsker å kjøpe, andre klager over at nærbutikken legger ned. Det er ikke de samme folka. Anonymkode: 784f6...e51 Tell hvor mange ganger du skriver "jeg" i dette innlegget. Det er det muligens ikke så rart at du ikke ser andre, og hva som er en tendens eller ganske typisk sånn generellt. Du er veldig fokusert på deg og dine og ditt lille miljø. Det er jo ikke det det er snakk om. Mange klager på at de blir utsatt for drikkepress, og det må en ha øynene opp for selv om vi er enkelte som ikke blir utsatt for det. For eksempel. Anonymkode: 90ee3...561
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg skjønte at det var poenget ditt. Men siden realitetene ikke ga deg tilstrekkelig ryggdekning for poenget, måtte du finne på sammenhenger som ikke er der. Det kalles vel … å juge? Anonymkode: 784f6...e51 Realiteten er at du ikke klarer å tenke generellt og hva som er en tendens. Det er det hun skriver om, og det er ingen løgn. Anonymkode: 90ee3...561
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #15 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): ? Hvilke sammenhenger er det som ikke er her og hvilke realiteter er det jeg ikke har ryggdekning for? Anonymkode: 03f28...d50 Tar det langsomt: NOEN mennesker vil ikke bidra til fellesskapet. NOEN ANDRE mennesker klager over at fellesskapsløsninger slutter å fungere hvis folk ikke slutter opp om dem. DU slår sammen disse to gruppene som om de er EN OG SAMME. Det er de ikke, selv om der KAN finnes overlapp på individnivå. Anonymkode: 784f6...e51
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #16 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Realiteten er at du ikke klarer å tenke generellt og hva som er en tendens. Det er det hun skriver om, og det er ingen løgn. Anonymkode: 90ee3...561 Skal hun beskrive noe generelt, må det jo innebære at man først finner saksopplysninger og faktagrunnlag for å uttale seg om en generell tendens. Det HI beskriver er bare urelaterte opplevelser av tilfeldige folk hun møter, ser eller hører om. Anonymkode: 784f6...e51
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #17 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Tar det langsomt: NOEN mennesker vil ikke bidra til fellesskapet. NOEN ANDRE mennesker klager over at fellesskapsløsninger slutter å fungere hvis folk ikke slutter opp om dem. DU slår sammen disse to gruppene som om de er EN OG SAMME. Det er de ikke, selv om der KAN finnes overlapp på individnivå. Anonymkode: 784f6...e51 Det er jo det som er så interessant at det er mange som både IKKE bidrar og som likevel klager. Det er ikke noe jeg finner på - alle eksemplene er reelle og jeg tipper de aller fleste har opplevd dette selv f.eks. på foreldremøter, angående krav og forventninger som stilles trenere, det at de ønsker en flott 17. mai-feiring for barna uten å bidra selv, ønsker gratis cup for fotballen, men vil ikke stille på dugnad. Eller det med å ønske seg er rikt lokalt næringsliv samtidig som de selv bare handler på nettet. Det er en helt mengde slike eksempler. Det finnes selvsagt mange som ikke bidrar og samtidig ikke klager og der finnes de som bidrar og som klager. Men nå var det ikke de som var interessant i denne sammenhengen. De som er interessante her er de som klager, men som selv ikke gjør noe med det, gjør det motsatte, ikke bidrar og samtidig forventer at alle andre stiller opp. Dette var i et lokalt perspektiv. På et mer globalt nivå ser vi dette veldig mye når det er snakk om miljøvern. Anonymkode: 03f28...d50
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #18 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jo det som er så interessant at det er mange som både IKKE bidrar og som likevel klager. Er de SÅ mange, altså? For jeg har mange barn, den eldste er nå 23, så jeg kjenner at jeg har masse erfaring. Har vært turnmamma, volleyballmamma, skimamma, fotballmamma og kampsportmamma. Og stått på sidelinja med andre foreldre på treninger, kamper og stevner, solgt pølser i kiosken og hele bøtteballetten. Og jeg kan virkelig ikke huske mer enn én grinete mor som hele tiden fant noe å klage på under turntreningene. Men hun er arvelig belasta, mora hennes igjen er likedan. Patologisk sutrete. De andre stekte vafler og smilte og lo. Anonymkode: 784f6...e51
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #19 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Er de SÅ mange, altså? For jeg har mange barn, den eldste er nå 23, så jeg kjenner at jeg har masse erfaring. Har vært turnmamma, volleyballmamma, skimamma, fotballmamma og kampsportmamma. Og stått på sidelinja med andre foreldre på treninger, kamper og stevner, solgt pølser i kiosken og hele bøtteballetten. Og jeg kan virkelig ikke huske mer enn én grinete mor som hele tiden fant noe å klage på under turntreningene. Men hun er arvelig belasta, mora hennes igjen er likedan. Patologisk sutrete. De andre stekte vafler og smilte og lo. Anonymkode: 784f6...e51 Så har vi generasjon Z. De er ikke som oss i generasjon X. Anonymkode: 8c986...3cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå