Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Vi ønsker å dra til Hellas til sommeren. Skulle egentlig dit sommeren 2020, men det ble jo ikke noe av. Nå begynner det å rykke i reisefoten igjen, og Hellas er et land vi ikke har vært i før. Noen som har vært der og vil anbefale sted eller hotell? Ev. ting å gjøre eller utflukter? Litt info om oss: Vi reiser med to barn (10 og 14.) Vi ønsker: - stort bassengområde. - Gangavstand til sentrum. - Ønsker at sentrum skal ha shopping å by på (gjerne shoppingsentre) Dvs. vil ikke reise til småsteder. -Er engstelig for å havne på et partyhotell. Vil gjerne ha hotell/leilighet som er ganske så lydtette. Takk til de som svarer. Anonymkode: 96f24...41d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vi ønsker å dra til Hellas til sommeren. Skulle egentlig dit sommeren 2020, men det ble jo ikke noe av. Nå begynner det å rykke i reisefoten igjen, og Hellas er et land vi ikke har vært i før. Noen som har vært der og vil anbefale sted eller hotell? Ev. ting å gjøre eller utflukter? Litt info om oss: Vi reiser med to barn (10 og 14.) Vi ønsker: - stort bassengområde. - Gangavstand til sentrum. - Ønsker at sentrum skal ha shopping å by på (gjerne shoppingsentre) Dvs. vil ikke reise til småsteder. -Er engstelig for å havne på et partyhotell. Vil gjerne ha hotell/leilighet som er ganske så lydtette. Takk til de som svarer. Anonymkode: 96f24...41d Da blir nok eneste alternativ Kreta eller Rhodos. Med tanke på shoppingsentre. Dropper du det kravet så åpner verden seg av muligheter i Hellas . Det vil si ; du kan jo sjekke ut hovedstaden , men det er kanskje ikke helt storbyferie du er ute etter ? Du bør også tenke over hvordan type ferie du ønsker . Pakketur eller noe du setter sammen selv . I mine øyne er ikke Hellas noe shopping land med mindre du er ute etter lokal kunst og lignende .
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Hellas er jo stort sett herlige småsteder så jeg er litt usikker på hvorfor dere ønsker å dra til Hellas med de kravene dere har. Det er få steder som har kjøpesentre, de fleste steder har sjarmerende småbutikker. Kreta, Rhodos og områder på fastlandet i nærheten av store byer (som Athen og Tessaloniki) er nok kanskje det nærmeste du kommer. Anonymkode: e7413...1d6
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Man reiser ikke på (bade)ferie til Hellas for å shoppe, da er dere i feil land. Jeg har vært på Kreta, Rhodos og Samos og har likt alle tre stedene, men kanskje aller best Kreta. Anonymkode: 8603b...d97
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har vært på helvetes jævla Kreta. Solen stekte, luftfuktigheten var så høy at det føltes som et fengsel, og det var på en øy, så det var ingensteder å flykte. Det er den verste ferien ever. Men kanskje fastlandet er bedre? Anonymkode: c214d...c41
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Hellas er nydelig. Shoppingsentre finner dere lite av i Hellas, med så store barn hadde jeg gått for Rethymnon eller Heraklion på Kreta. Parga er også veldig fint, men har høy partyfaktor på kveldene fra midten av juli og utover. Anonymkode: 35fbd...a59
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Da blir nok eneste alternativ Kreta eller Rhodos. Med tanke på shoppingsentre. Dropper du det kravet så åpner verden seg av muligheter i Hellas . Det vil si ; du kan jo sjekke ut hovedstaden , men det er kanskje ikke helt storbyferie du er ute etter ? Du bør også tenke over hvordan type ferie du ønsker . Pakketur eller noe du setter sammen selv . I mine øyne er ikke Hellas noe shopping land med mindre du er ute etter lokal kunst og lignende . Er. Det finnes da shoppingsentre i byene på fastlandet. Anonymkode: ca099...abe
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Er. Det finnes da shoppingsentre i byene på fastlandet. Anonymkode: ca099...abe Ja, men det er ikke typisk feriesteder med sol og bad. Hellas er ikke landet for hi s kombinasjon av krav .
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Er gode shoppingmuligheter mange steder, men ikke sentre Anonymkode: 35fbd...a59
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært på helvetes jævla Kreta. Solen stekte, luftfuktigheten var så høy at det føltes som et fengsel, og det var på en øy, så det var ingensteder å flykte. Det er den verste ferien ever. Men kanskje fastlandet er bedre? Anonymkode: c214d...c41 Altså, man reiser jo ikke til et sydelig land midt på sommeren dersom man ikke liker varmen og klimaet der man skal. Det er jo en kjent sak at du får strålende solskinn og stekende hete når man reiser til Kreta midt på sommeren. Hva forventet du egentlig? Anonymkode: 8603b...d97
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Tenker du charter ? Hellas er ikke det optimale reisemålet med de kriteriene . Anonymkode: e4cb1...53c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Noen som har vært på Skiathos? Vurderer det. Ser veldig fint ut der. Anonymkode: 8091c...ad5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Noen som har vært på Skiathos? Vurderer det. Ser veldig fint ut der. Anonymkode: 8091c...ad5 Har vært der og det er en pen øy, men den har blitt veldig turist-øy. Det spørs helt hva du søker på turen egentlig 😊
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Altså, man reiser jo ikke til et sydelig land midt på sommeren dersom man ikke liker varmen og klimaet der man skal. Det er jo en kjent sak at du får strålende solskinn og stekende hete når man reiser til Kreta midt på sommeren. Hva forventet du egentlig? Anonymkode: 8603b...d97 Jeg forventet å få det samme som når jeg reiser til andre sydlige øyer, nemlig sol og varme og frisk luft. Det er liksom ikke slik at Kreta er den eneste øya i syden, man har Kanariøyene, Madeira osv, alle de har vært fine. Kreta var drivhus. Anonymkode: c214d...c41
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 Chania på Kreta!! Sjarmerende liten shopping by med flotte sandstrender rundt 5-10 min i fra. De fleste gjør sikker slik vi gjorde. Bodde på hotell ved en av strendene (vi var i Agia Marina) og tok 10 min busstur inn til Chania når vi ville shoppe:) Anonymkode: f9d13...54d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå