Gå til innhold

Erf. med bunadhuset stavanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør de alt? Broderer/monterer osv. Erfaringer? Er det nok å ta kontakt to år før konfirmasjon? Tenker å ringe, men greit med innspill. 

Anonymkode: ec898...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med Stavanger, men tror de fleste opererer med 1 år før. Så du bestiller et år før hun skal konfirmeres og tilpasser størrelsen etter påske året for konfirmasjonen.

De vokser og utvikler seg ganske mye i årene før de blir konfirmert, så siste tilpasninger gjøres så sent som mulig.

Anonymkode: 25239...b48

Skrevet

Ingen erfaring der heller men noraker går vi til. Her har vi konfirmant i år og vis startet med å kjøpe inn startpakken i fjor, for 2 år siden.. ellers så må man vente da de vokser osv. her startet vi med brodering og slikt i høst.. skal snart inn for å sy kjolen i samen

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Har ikke erfaring med Stavanger, men tror de fleste opererer med 1 år før. Så du bestiller et år før hun skal konfirmeres og tilpasser størrelsen etter påske året for konfirmasjonen.

De vokser og utvikler seg ganske mye i årene før de blir konfirmert, så siste tilpasninger gjøres så sent som mulig.

Tenkte at de brukte tid på brodering, og det gjøres vel før montering? Jeg har ikke peiling 🙈 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Tenkte at de brukte tid på brodering, og det gjøres vel før montering? Jeg har ikke peiling 🙈 

Ja, alt broderes og gjøres klart for montering også monterer de så nærme konfirmasjonen som mulig.

Kan hende det er forskjellig fra sted til sted hvor mye tid man bruker på broderingen, men her har de ihvertfall ca 1 års leveringstid på ferdig bunad om du bestiller.

Skal du gå på kurs og brodere selv ville jeg nok startet 2 år før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...