Anonym bruker Skrevet 8. februar 2022 #51 Skrevet 8. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg har en gang vært på fest med en som satt og fortalte alle, både kjente og ukjente, om foranledning, handling og konsekvens. Og satt og lo av det. Og han virket som om han forsøkte å imponere med det. Og det var rett og slett kleint. Jeg var ikke fristet til å bli bedre kjent for å si det sånn. Og jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor han fortalte det til alle. Han fremtid som like idiot nå som da. Derfor skriver jeg det jeg skriver. Ikke fortell til alle. Du fremstår ikke som ærlig, men uten å ha tatt noe lærdom av det. Hva du er og om du har lært kommer ikke frem når du forteller alle og en hver om idiotiske handlinger. Ikke dumme eller småfeil som alle kan gjøre og le av, men tema her var idiot, ikke feil. Anonymkode: e4877...4e1 Kan godt skjønne at han ga deg dårlig inntrykk. Det er ikke helt vanlig at folk gjør sånt da. Mulig han visste at alle visste likevel, og bare ville skjule usikkerhet. Uansett, da skjønner jeg i hvertfall bakgrunnen for det du skrev. Anonymkode: 7cd6b...177
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #52 Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Yes! Endelig begynner du å forstå hva skam handler om. Nei, jeg er ikke spesielt skamfull av meg. Tar ikke to kroner for å si fra høyt og tydelig. På den andre side så er jeg ikke i nærheten av så skamløs som deg, som krever at andre skal lære deg opp. Kjenner ingen voksne som holder på slik. Kjenner ikke en gang noen barn som holder på slik. Minner om ungdommen oppi Holmenkollåsen som måker til eldre mennesker på t-banen og slenger beina på setet, samt deres foreldre som sniker i køen på Meny. Kanskje du er derfra? Anonymkode: 51f9f...e92 Jeg blir i alle fall flau over å lese hva du får deg til å skrive… 🙄 Du kjenner ingen som forventer at i en diskusjon tar man saklig opp argumentene til vurdering og avgjør at noen er gyldige, andre ugyldige, og ett til sist ender med å være det mest relevante eller sannsynlige; altså? For det er det jeg gjør i alle debatter, også denne. Så jeg forventer at du bringer en saksopplysning eller et argument til torgs som stiller mine i skyggen, hvis jeg altså skal ta dine meninger på alvor. I stedet kommer du trekkende med den eldste og mest primitive avledningsmanøveren i boka, nemlig personangrepet… Well played! Anonymkode: bb45b...1f7
smurfis Skrevet 9. februar 2022 #53 Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 6.2.2022 den 10.15): Den som ser tilbake på sitt gamle jeg uten å tenke at man var idiot, er mest sannsynlig fremdeles en idiot. Anonymkode: 7cd6b...177 Jeg var en idiot i forhold til å følge med på skolen, ikke tenke på fremtiden, gjøre mye "galt", ikke spare penge, osv, men aldri en idiot i forhold til andre mennesker, bortsett fra at jeg var livredd for å ikke gjøre andre til lags eller at noen skulle bli sinte på meg eller ikke like meg. Jeg skulle gitt mye mer faen Dakar unge meg😅
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #54 Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 2/8/2022 den 4.38): Nei, jeg skal ikke bestemme meg, det er DU som skal overbevise meg. Stor forskjell. At skam hindrer folk i å drepe er jo bare din antagelse. Jeg har f eks aldri brukt skam i oppdragelsen. Ungene dreper likevel ikke så mye som en makk, om de kan unngå det. Empati funker bedre enn skam, tydeligvis? Moral funker også. Så kom nå. Gi oss én ting som BARE skam kan kurere! Anonymkode: bb45b...1f7 Skam er en ubehagelig følelse bi forsøker å unngå. Det gjør bi best ved å overholde sosiale regler. Å prumpe alene på badet gjør for eksempel de fleste, men de unngår å prumpe i et selskap for å slippe å føle skam. På samme måte unngår vi å synke i butikken, selv når bi er sikre på ikke å bli tatt for å unngå å føle skam. Skam er følelsen av å ha gjort noe galt. Den liker vi ikke. Dermed forsøker vi å unngå å gjøre handlinger som kan gi oss den følelsen. Anonymkode: 59068...f0e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #55 Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Skam er en ubehagelig følelse bi forsøker å unngå. Det gjør bi best ved å overholde sosiale regler. Å prumpe alene på badet gjør for eksempel de fleste, men de unngår å prumpe i et selskap for å slippe å føle skam. På samme måte unngår vi å synke i butikken, selv når bi er sikre på ikke å bli tatt for å unngå å føle skam. Skam er følelsen av å ha gjort noe galt. Den liker vi ikke. Dermed forsøker vi å unngå å gjøre handlinger som kan gi oss den følelsen. Anonymkode: 59068...f0e Nemlig! Takk! PS, er du bifil? (det var en spøk som sikkert går opp for deg hvis du finleser ditt eget innlegg en gang til) Anonymkode: 51f9f...e92
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #56 Skrevet 9. februar 2022 smurfis skrev (56 minutter siden): Jeg var en idiot i forhold til å følge med på skolen, ikke tenke på fremtiden, gjøre mye "galt", ikke spare penge, osv, men aldri en idiot i forhold til andre mennesker, bortsett fra at jeg var livredd for å ikke gjøre andre til lags eller at noen skulle bli sinte på meg eller ikke like meg. Jeg skulle gitt mye mer faen Dakar unge meg😅 Tror heldigvis vi er forskånet fra å være idioter på alle områder. Å gi litt mer faen er en smart ting å gjøre Anonymkode: 7cd6b...177
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #57 Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Nemlig! Takk! PS, er du bifil? (det var en spøk som sikkert går opp for deg hvis du finleser ditt eget innlegg en gang til) Anonymkode: 51f9f...e92 Er du her enda da? Anonymkode: fa931...6e3
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #58 Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Skam er følelsen av å ha gjort noe galt. Den liker vi ikke. Dermed forsøker vi å unngå å gjøre handlinger som kan gi oss den følelsen. Anonymkode: 59068...f0e Skyldfølelse er følelsen av å ha gjort noe galt. Folk som blir ydmyket av andre, derimot; de føler skam. De som har opplevd vold i nære relasjoner, voldtekt og seksuelt misbruk, forteller om skamfølelsen. Men de har ikke gjort noe galt! Selv de overlevende etter tortur og konsentrasjonsleirer forteller om skam. Skammen ved å bli ydmyket av andre. Den har NULL å gjøre med at man har gjort noe «galt». Anonymkode: bb45b...1f7
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #59 Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Er du her enda da? Anonymkode: fa931...6e3 Det er ikke lov å skrive med flere brukere. Anonymkode: 51f9f...e92
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #60 Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke lov å skrive med flere brukere. Anonymkode: 51f9f...e92 Hva? Anonymkode: fa931...6e3
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #61 Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 2022-2-6 den 11.06): Du har ikke engang gjort dumme ting? WoW Tror forøvrig du må skille på handlinger og person. Tror du ikke intelligente mennesker gjør idiotiske ting? Anonymkode: 7cd6b...177 Nei, jeg har ikke gjort dumme ting. 🤔 Jeg tenker dumme ting er å tagge på vegger osv. Jeg har tatt en rar tatovering, men tenker ikke at det var dumt. Snill mot andre har jeg alltid vært, så jeg har ikke gjort noe spesielt dumt nei. Anonymkode: 7fde2...77f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #62 Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Nei, jeg har ikke gjort dumme ting. 🤔 Jeg tenker dumme ting er å tagge på vegger osv. Jeg har tatt en rar tatovering, men tenker ikke at det var dumt. Snill mot andre har jeg alltid vært, så jeg har ikke gjort noe spesielt dumt nei. Anonymkode: 7fde2...77f Men er ikke mennesker som aldri har gjort en dumhet perfekte? Hva er de ellers? Anonymkode: 7cd6b...177
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå