Gå til innhold

Har noen prøvd dette med køyeseng?

Anbefalte innlegg

Å sette den opp kun med øverste seng der og ikke den nederste? Har noen prøvd det? Om det funker? I de i treverk feks. 

Jentungen har så fryktelig lite rom. Og prøver å finne ut hvordan vi skal få inn en større seng. Hun må da ha lekeområde under senga. Loftseng føler eg er litt høyt da hin bare er 5, men de halvhøy sengene er så liten plass under. 

Anonymkode: 578a4...3ed

Fortsetter under...

Det finnes. Heter loftseng. Sånn som det linkes til på Finn. 

Hvis du ikke vil ha sengeben på gulvet i det hele tatt kan du prøve dette: 

Vi har kjøpt denne fra ikea https://www.ikea.com/no/no/p/neiden-seng-furu-40395245/

kuttet av bena og skrudd to kortsider og en langside rett i veggen på hytta, på et rom som er akkurat like bredt som senga, kun 2x4m. Det kan du jo også gjøre, i den høyden du vil, og bare skru stigetrinn i veggen ved siden av  eller stige i selve senga. Vi laget en pen dekkside/sengehest av hobbyplate på den siden av senga som vender ut i rommet.

Med denne løsningen får du benyttet hele gulvplassen uten sengeben. Er det lengre enn to meter bredt kan du bygge selv, og barnet kan få en liten bokhylle/lesekrok, bamseseng ved siden av madrassen.

Anonymkode: 3780d...3ab

Det finnes, som du ser. Det du ikke må gjøre er å sette opp det som skal være en køyseng med to senger uten å sette opp den nederste. Da vil den bli ustabil og i fare for å klappe sammen. 

Anonymkode: 721dd...091

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Å sette den opp kun med øverste seng der og ikke den nederste? Har noen prøvd det? Om det funker? I de i treverk feks. 

Jentungen har så fryktelig lite rom. Og prøver å finne ut hvordan vi skal få inn en større seng. Hun må da ha lekeområde under senga. Loftseng føler eg er litt høyt da hin bare er 5, men de halvhøy sengene er så liten plass under. 

Nei, det vil ikke funke. Sengen vil bli for ustabil når du ikke monterer den nederste køya. 

Anonymkode: 8d91a...b9a

Annonse

Jeg kjøpte senga fra Ikea det linkes til, av nettopp samme årsak som deg. Kjøpte brukt. 

Kjekt med hule under og vendbar seng, men den tar vanvittig stor plass. Den er massiv og tok all plassen i sønnens smale rom, så jeg endte med å selge den igjen. 

Skulle jeg valgt på nytt, hadde jeg valgt å plassbygge seng selv. 

Anonymkode: 8d88a...853

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg kjøpte senga fra Ikea det linkes til, av nettopp samme årsak som deg. Kjøpte brukt. 

Kjekt med hule under og vendbar seng, men den tar vanvittig stor plass. Den er massiv og tok all plassen i sønnens smale rom, så jeg endte med å selge den igjen. 

Skulle jeg valgt på nytt, hadde jeg valgt å plassbygge seng selv. 

Anonymkode: 8d88a...853

Hva valgte du da? 

Vi kan desverre ikke plassbygge, da det ikke er vår leilighet. Om ikke det er noen lure løsninger, som er trygge, som kan lages selv og ikke må skrus på veggen. Har vurdert den kura fra ikea, men om den er så massiv, så tar den vel gjerne hele rommet. Derfor trenger hun rom under. Har vurdert loftseng, men er redd den er for høy, samtidig som de andre er for lav. Aner ikke hvordan vi skal få det til for øyeblikket. Har juniorseng nå, og den begynner å bli for kort. 

Hi

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hva valgte du da? 

Vi kan desverre ikke plassbygge, da det ikke er vår leilighet. Om ikke det er noen lure løsninger, som er trygge, som kan lages selv og ikke må skrus på veggen. Har vurdert den kura fra ikea, men om den er så massiv, så tar den vel gjerne hele rommet. Derfor trenger hun rom under. Har vurdert loftseng, men er redd den er for høy, samtidig som de andre er for lav. Aner ikke hvordan vi skal få det til for øyeblikket. Har juniorseng nå, og den begynner å bli for kort. 

Hi

Finnes halvhøy seng. De er midt i mellom. https://www.finn.no/238550794

Anonymkode: 4614d...f07

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hva valgte du da? 

Hi

Hvorfor er du redd den er for høy?

Min yngste fikk loftseng når han var 5. Bare stas det. 

Anonymkode: 26d78...6e8

Ikea hadde for noen år siden en metall køyeseng med bare toppen.under kunne du velge om du ville kjøpe deler til en pult eller skap. Vi hadde bare sengen og det fungerte supert. Datter i huset hsdde sofa under. 

Anonymkode: 72fe4...e89

Sønnen min hadde en sånn som dette, fungerer fint å sitte under å leke. Vi hadde en tynn madrass på gulvet så det ble mykt å sitte der.

https://www.ikea.com/no/no/p/kura-vendbar-seng-hvit-furu-80253809/

Anonymkode: a8bf0...870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...