Gå til innhold

Dei som irriterer seg på skatteflyktningene

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, og gud skal vite at det er feil det også :ler: :ler:

Ville du at jeg skulle nevne de som har flyttet ved navn? Såvidt jeg vet går de under betegnelsen "folk". 

Anonymkode: 7f05a...f2c

Nei, du trenger ikke nevne navn. Totalt sett er køen inn til Norge lenger enn køen av de som vekk fra dette helvete 🤣

Anonymkode: f778a...4ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Betaler du egentlig 36% av lønnen når du tjener 500 000? Normalt sett vil det gi en skatt på 26% før en i det hele tatt tar med gjeldsrenter og andre fradrag i regnestykket. 

Enten sitter du på store formuer, eller så tror jeg du bør sjekke skattemeldingen din og regne på nytt. 

Anonymkode: c14fe...f9e

26 på 500 000 ? Jeg betaler 27% på rett over 400 000, har ikke fradrag eller gjeldsrenter.

Anonymkode: 2838d...062

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du sprer sladder for å fordømme mer. Kall det å mene noe du. 

Hvor sprer jeg sladder? 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Bidra. Fellesskap. Dugnad. :kvalm:

De mest misbrukte ordene i landet. De største hersketeknikkene også. Er det rart folk flykter fra dette ormehiet? 

Nå er det vel fler som flykter til enn fra dette ‘ormehiet’? Du vet tydeligvis ikke hvor heldige vi er som bor i dette landet. 

Anonymkode: 2b8e1...30c

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvor sprer jeg sladder? 

Nå er det vel fler som flykter til enn fra dette ‘ormehiet’? Du vet tydeligvis ikke hvor heldige vi er som bor i dette landet. 

Det siste du skriver, for en klisje. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det siste du skriver, for en klisje. 

Mulig det. Men er det ikke sant? 

Og jeg registrerer at det er det eneste du svarer på…

Skrevet

Jeg har i alle fall bestemt meg for at fra min husholdning skal det ikke kjøpes et eneste Dæhlie plagg mere. Vi har noen skidresser osv. De la jeg ut på lokal kjøp/salg gruppe i dag. Vil ikke gå med klærne hans mer. Gode kær, men nei takk! 

Dæhlie hadde aldri vært der han er om det ikke var for alle godene og ressursene Norge har gitt han. Han slo igjennom på en tid der det kun var landslagene som gjaldt. Nå har han bygd sin egen merkevare, gjør store penger og vil ikke bidra noe tilbake. 

Alle har vel hørt om at Dæhlie går over lik for alt som har med penger å gjøre. Først flytting til Bø og nå Sveits så skjønner man jo tegninga. 

Men, bare vent å se når den dagen kommer at han begynner å trenge helsehjelp osv så kommer han nok krypende tilbake til Norge! 

Anonymkode: aed33...125

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

26 på 500 000 ? Jeg betaler 27% på rett over 400 000, har ikke fradrag eller gjeldsrenter.

Anonymkode: 2838d...062

Du må ikke forveksle skattekortet ditt med endelig skatteoppgjør. Ett høyere trekk hver måned kommer av halv skatt i desember og feriepenger, som utbetales trekkfritt, men ikke er skattefri. 

Du kan sette skattekortet ditt til 50 % om du vil og allikevel kun skatte 26 %

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har i alle fall bestemt meg for at fra min husholdning skal det ikke kjøpes et eneste Dæhlie plagg mere. Vi har noen skidresser osv. De la jeg ut på lokal kjøp/salg gruppe i dag. Vil ikke gå med klærne hans mer. Gode kær, men nei takk! 

Dæhlie hadde aldri vært der han er om det ikke var for alle godene og ressursene Norge har gitt han. Han slo igjennom på en tid der det kun var landslagene som gjaldt. Nå har han bygd sin egen merkevare, gjør store penger og vil ikke bidra noe tilbake. 

Alle har vel hørt om at Dæhlie går over lik for alt som har med penger å gjøre. Først flytting til Bø og nå Sveits så skjønner man jo tegninga. 

Men, bare vent å se når den dagen kommer at han begynner å trenge helsehjelp osv så kommer han nok krypende tilbake til Norge! 

Anonymkode: aed33...125

Enig. Han har fått hauger av penger av staten for å få på ski. Selger neppe de to plaggene vi har, men kjøper ikke nytt. 

Skrevet

Jeg har mye mer respekt for pengesterke folk som en av våre lokale millionærer, eiendomsmogul og bedriftseier, som ser verdien av å både betale skatt og investere i lokalsamfunnet. Han har gjort utrolig mye, selvsagt økonomisk, men har også inspirert  og dratt i gang engasjement på så mange vis. Han er helt klar på at han ikke hadde vært der han er i dag om det ikke var for at han vokste opp i et land med gratis skolegang, studielån, støtte for gründere osv. og at han betaler sin skatt med glede for at andre skal kunne få de samme mulighetene. Det står det respekt av. Skatteflyktninger som kommer krypende tilbake når de blir alvorlig syke eller trenger sykehjemsplass, eller enda verre, sitter i utlandet og gnåler om alt som er feil i Norge, kan du få gratis av meg. 

Anonymkode: 61afa...9d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har mye mer respekt for pengesterke folk som en av våre lokale millionærer, eiendomsmogul og bedriftseier, som ser verdien av å både betale skatt og investere i lokalsamfunnet. Han har gjort utrolig mye, selvsagt økonomisk, men har også inspirert  og dratt i gang engasjement på så mange vis. Han er helt klar på at han ikke hadde vært der han er i dag om det ikke var for at han vokste opp i et land med gratis skolegang, studielån, støtte for gründere osv. og at han betaler sin skatt med glede for at andre skal kunne få de samme mulighetene. Det står det respekt av. Skatteflyktninger som kommer krypende tilbake når de blir alvorlig syke eller trenger sykehjemsplass, eller enda verre, sitter i utlandet og gnåler om alt som er feil i Norge, kan du få gratis av meg. 

Anonymkode: 61afa...9d4

Det er jo det som er så synd i denne debatten, den frontes i hovedsak av noen mindre sjarmerende typer. De fleste gnåler ikke, men jeg har sett noen bekymringsrynker blant bedriftseiere opp gjennom tidene grunnet formuesskatten. Hvordan skal du dekke formuesskatt på 120 000 når du kun bevilget deg brutto inntekt på 450 000 da omsetningen stupte grunnet veiarbeid på utsiden av butikken du eier og driver. Det er helt konkret problemstilling jeg har sett i min jobb. 

Denne oppsummeringen finner jeg ganske ryddig og konkret. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/sivilokonom-svarer-pa-pastander-om-formuesskatt/o/5-95-271694

Jeg står ved mitt standpunkt om formuesskatt på arbeidende kapital, det er en dårlig skatt som bør skrotes, på lin linje som eiendomsskatt på primærbolig for å ta ett annet eksempel. Skatt skal følge skatteevne. Skatt på inntekt og utbytte, tommel opp. Skatt på estimerte verdier du ikke kan eller bør realisere, tommel ned. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...