Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Min eksmann var optiker, drev sin egen butikk. Så alt av briller, har han tatt seg av uten at jeg har fått sett noen regning. Nå er vi skilt og jeg trengte nye. Bruddet var mildt sagt ikke pent, så jeg valgte å gå et annet sted. Trengte vanlige briller og solbriller progressive og det kom på 21 000 kr. Og da var det 1/2 pris på solbrillene. Jeg har -4 og -4,5 så klarer meg ikke uten. Dette syntes jeg var drøyt. Hva gjør de som ikke har råd? Uten briller hadde jeg ikke kunnet gjort noe som helst, ikke engang jobbet. Anonymkode: 00048...a0f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Da må du ha valgt veldig dyre innfatninger... Og de dyreste glassene med all mulig behandling. Anonymkode: bcc32...7fb
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Vet ikke hva som er dyrt i forhold til innfatningen jeg, kjøpte de jeg likte. Skal jo tross alt være midt i fjeset mitt 😳. Og ang glassene så er progressive dyre og det lønner seg jo i lengden å kjøpe de som ikke blir ripete osv, da må man jo bytte mye oftere. Anonymkode: 00048...a0f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Jeg bruker linser. Har nå i tillegg begynt å bli langsynt og sliter med samsynet. Til nå har jeg brukt billigbriller for lesing, men ser at det ikke fungerer mer, sliter med mer og mer hodepine. Men har ikke råd til briller. Merkelig det der at tenner og øyne ikke er en del av kroppen, når det kommer til helse. Anonymkode: 8a8d8...781
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Mine progressive kom på ca 11 000,- jeg har ca -3 og skjeve hornhinner ++. Innfatningen kostet under 1000,- Burde hatt nye briller for over 1 år siden, men har ikke råd til den utgiften. Briller er forferdelig dyrt. Anonymkode: 7ecde...133
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Min 14 åring bruker briller, har 7 på begge øyne. Vi kjøper de dyreste, beste glassene..og ja, koster penger! Det er glassene som der dyre! Anonymkode: 2a4e8...f7f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg bruker linser. Har nå i tillegg begynt å bli langsynt og sliter med samsynet. Til nå har jeg brukt billigbriller for lesing, men ser at det ikke fungerer mer, sliter med mer og mer hodepine. Men har ikke råd til briller. Merkelig det der at tenner og øyne ikke er en del av kroppen, når det kommer til helse. Anonymkode: 8a8d8...781 Ja, det kan du si. Jeg hører i tillegg dårlig og bruker derfor høreapparat. Disse dekkes av helfo, kommer på ca 12 000 kr. Hvis jeg hadde måtte velge, hadde jeg heller klart meg uten høreapparat enn briller. Anonymkode: 00048...a0f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, det kan du si. Jeg hører i tillegg dårlig og bruker derfor høreapparat. Disse dekkes av helfo, kommer på ca 12 000 kr. Hvis jeg hadde måtte velge, hadde jeg heller klart meg uten høreapparat enn briller. Anonymkode: 00048...a0f Det sier jo mye om hvor viktig synet er. Man ser jo også på tenner, eldre (eller yngre) som ikke har god tannfunksjon, de får raskere underernæring, mister matlyst, får gjerne større muskelsvinn og svimmelhet og dårligere funksjon på de fleste områder. Jeg merker selv at jeg nå dessverre unngår en god del oppgaver som krever gode nok briller, oppgaver som tidligere ga meg stor glede. Og jeg synes det er veldig trist. Godt du i det minste får dekket høreapparat Anonymkode: 8a8d8...781
Musemor med tre søte små Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Jepp, og dette er bare deg. Her bruker mannen briller, jeg bruker briller og to av barna bruker briller. Siden barna er langsynte får vi ingenting dekt.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Hm. Jeg har et par priller fra Specsavers til 695, og min son har 3700. 21000 det var veldig mye. Anonymkode: 11e39...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå