Gå til innhold

Hvor mye kostet din siste ferie ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 2612b...4af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går folk rundt og husker på slikt? Hva kostet ferien, hva kostet konfirmasjonen…? 

Anonymkode: 60304...ab1

Skrevet

Min siste ferie kostet strengt tatt ingenting. Jeg var på besøk på hytta til en venninne. De betalte all maten (ja, jeg tilbød meg å handle/betale) så dermed sparte jeg matutgiftene. Det gikk nesten opp i opp med bendinutgifter og slitasje på bil.

Hva siste utenlandsreise kortet husker jeg ikke.

Anonymkode: 7e450...236

Skrevet

Vi brukte ingenting på turer til fjellet nå i høst . Vi brukte vel rundt 200 tusen i sommer.

Skrevet

Mellom 150000 og 250000. Feriebudsjettet hvert år er rundt den summen 

Anonymkode: 816f0...b18

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Går folk rundt og husker på slikt? Hva kostet ferien, hva kostet konfirmasjonen…? 

Ja, det er vel naturlig for folk som har et snev av kontroll over egen økonomi? I hvert fall sånn ca.

HI: Vi hadde flere "småferier" sist sommer, altså noen dager her og der. Siste kostet rundt 8000 kr + mat. I år blir det et helt annet prisnivå.

Anonymkode: 68156...6e5

Skrevet

Nå er det 2 år siden sist ferie, og den kostet oss ca 5000 kr. Jeg er ekspert på billige og bra ferier.

Anonymkode: 96f8b...203

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min siste ferie kostet strengt tatt ingenting. Jeg var på besøk på hytta til en venninne. De betalte all maten (ja, jeg tilbød meg å handle/betale) så dermed sparte jeg matutgiftene. Det gikk nesten opp i opp med bendinutgifter og slitasje på bil.

Hvordan regner man ut slitasje på bil på en alminnelig biltur?

Skrevet

Vi har bestilt og betalt ferien for sommeren, 2 uker til Kypros på familiehotell med all inklusive, 50000 for oss 3.

Anonymkode: f8764...eab

Skrevet

sist vi brukte mye var i 2019, da var vi i spania i vinterferien, Danmark og legoland i Påsken, Usa 3 uker , 2 uker i hellas sommerferien , London i 2 dager og roma 3 dager i høstferien og i romjulen hadde vi hytte på fjellet, så da brukte vi va 200 000 + ,men hele 2020 og 2021 brukte vi max 5000, så håper neste år vi kan bruke litt mer,men blir hytta både i vinterferien, påskeferien, sommerferien og høstferien i år :)

Anonymkode: 9c794...ac8

Skrevet

Var på norgesferie i fjor sommer. Det kostet oss ca 5000 for 3 uker. Høstferien ble avbrutt av sykdom, så vi måtte dra hjem etter en overnatting. Den kostet oss 200kr i mat og 200kr i bensin

Anonymkode: e21ea...ab7

Skrevet

Våre ferier har ikke kostet noe særlig i hele coronaperioden. Enten er vi på hytta, det koster mat og strøm, men det ville vi jo brukt hjemme også. Sesongkort i bakken koster ca 12000 for hele familien, så muligens kan vi si at det er prisen på hytte-feriene våre? 

Vi har vært på et par storby-weekends også. Vi har gratis hotell, siden mannen har så mye poeng fordi han bor på hotell hver uke ifbm jobb. Vi går ut og spiser, og gjør aktiviteter som koster penger, men jeg har ikke laget noe regnestykke. 

Anonymkode: 24f4c...3f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2/5/2022 den 16.09):

Så fordi du brukte bensin og slitasje (?), så var det greit at de betalte mat? Hvor er logikken her med mindre de satt på med deg da. Uten å betale for bensin. Men det kunne vel umulig bli store slitasjen, så hvilken sum kom du fram til her? 

Anonymkode: c3086...236

Skrevet

Var i Frankrike og Italia i fjor sommer, brukte rundt 100 000,-

Anonymkode: 03d54...9a4

Skrevet

Litt usikker men siste ferie var i Norge med bil, betalte 6000 ca i bensin. 2000 på bommer/ferjer. 12000 i hoteller. ellers spiste vi middag ute hver dag. men har ikke oversikt over totalen på det. 

Anonymkode: b9229...65a

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye vi bruker, for vi regner aldri på det - for det er verdt hver krone. Vi bruker ganske mye, for vi er ofte på lange ferier, i sommer ble det 6 uker. Men vi er ganske nøkterne når vi er på tur, koser oss, men sløser ikke heller. Jeg tipper at vi brukte 60.000 i sommer. 

Anonymkode: fad81...b7a

Skrevet

Vi har akkurat booket flybilletter til USA. Det kostet ca 25000 for 5 stk. leiebil kommer i tillegg, va 10000 - 15000. 

Vi bor gratis med må jo ha mat. Der er budsjettet omtrent som om vi hadde vært hjemme. 

Anonymkode: d19ab...5d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så fordi du brukte bensin og slitasje (?), så var det greit at de betalte mat? Hvor er logikken her med mindre de satt på med deg da. Uten å betale for bensin. Men det kunne vel umulig bli store slitasjen, så hvilken sum kom du fram til her? 

Anonymkode: c3086...236

Jeg mente ikke at det ble like store utgifter på dem og meg, men at de ekstra billutgiftene ble omtrent på samme nivå som det jeg sparte i matutgifter i forhold til om vi hadde blitt hjemme.

Skrevet

40-50.000, ferietur med cruice og en uke i Florida rett før corona for 4 stk. Sikkert noe lommepenger jeg har glemt utenom. Vi hadde reist en del året før og skulle ha norgesferier de neste par årene etter hyttekjøp så det var for en gangs skyld perfekt timing.

Holder oss nok innenlands i år også. Orker ikke bruke masse penger på en ferie med ansiktsmasker og restriksjoner, da er hytta å foretrekke (ikke at den er gratis).

Anonymkode: c3ea2...6a1

Skrevet

6 dager på Gran Canaria med et bra hotell og  all inklusive i vinterferien for meg og 10 åringen min kom på 20.000 kr. Så kommer lommepenger i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...