Gå til innhold

Avamys eller nasonex når man blir tett og får bihulevondt av otrivin?

Anbefalte innlegg

Pleier å bruker avamys,men har ikke i hus nå. Men har nasonex (eller den billigere varianten) i hus for dattera mi bruker den mot allergi på sommeren..Har en uåpnet 3 pakning her, men vet ikke om det er innafor å bruke uten å ha snakka med legen? Men avamys og nasonex er vel ganske like?

Anonymkode: d25ec...f7e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nasonex får man kjøpt reseptfritt, så går sikkert greit å prøve.

Anonymkode: 1b4c6...944

Ja,så nettopp det 😊 Og den vi har står det 50 mikrogram på og det gjør det på den du får kjøpt uten resept og 👍

Hi

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må du bruke noe som helst da? 

Anonymkode: 83ffb...d72

Jeg blir helt tett uten og har fått bihulevondt i ansiktet og tennene..Har vært avhengig av nesespray og noen dager med otrivin nå når jeg har hatt korona,har gjort at slimhinnene hovner opp 🙈 Så må få åpnet opp igjen.

Hi

Avamys og nasonex er det samme, Avamys er litt ‘mildere’ og brukes for de som er avhengig av den regelmessig pga allergi f eks. Du må passe på å riste Avamys eller nasonex godt, bruke maks 2 gng om dagen og redusere så snart som mulig. Har selv hatt blødning en gang etter 3 mnd bruk, akkurat som det sto i bruksanvisning …

Anonymkode: 50a67...616

Annonse

Føler med deg! Har også korona og bihulebetennelse. Helt grusomt vondt. Jeg har fått rinexin, men det er jo reseptbelagt. Hadde tatt hva som helst for å slippe den sprengende smerten. 

Anonymkode: 132ad...9b2

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Avamys og nasonex er det samme, Avamys er litt ‘mildere’ og brukes for de som er avhengig av den regelmessig pga allergi f eks. Du må passe på å riste Avamys eller nasonex godt, bruke maks 2 gng om dagen og redusere så snart som mulig. Har selv hatt blødning en gang etter 3 mnd bruk, akkurat som det sto i bruksanvisning …

Den begynner å virke først på dag 2 eller 3 forresten 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar 😊 Jeg pleier å bruke avamys,har brukt den siden jeg ble kvitt avhengigheten mot nesespray.. Men jeg hsr ikke fått tatt ut den når vi har hatt korona..Idag kan jeg gå ut men frister ikke med apotektur og var derfor jeg lurte på om det gikk fint med nasonex siden dattera mi har en uåpnet 3 pakning som ikke hu trenger før til sommeren 😊

Hi

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Føler med deg! Har også korona og bihulebetennelse. Helt grusomt vondt. Jeg har fått rinexin, men det er jo reseptbelagt. Hadde tatt hva som helst for å slippe den sprengende smerten. 

Anonymkode: 132ad...9b2

God bedring til deg 😊 Rinexin har jeg fått før også,men tror ikke jeg har igjen nå 🤔

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...