Gå til innhold

Endret på nabovarsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen dialog bygge på og har gått rundt og fått underskrifter på nabovarsel. Nå viser det seg at de har "rettet på" dokumentet før de har sendt det inn. I de nye planene blir bygget høyere og kommer nærmere nabogrensen enn det vi skrev under på. Hva gjør vi?

Anonymkode: f56a9...324

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender inn en klage dersom du er uenig i størrelsen som det nå ligger an til, hvis ikke lar du det ligge for naboskapets skyld.

Anonymkode: bef82...2f2

Skrevet

Det kommer an på hvor mye høyere og hvor mye nærmere grensen, og om det blir til sjenanse. Hvis det blir, så må du sende inn klage. Ikke gjør det av rent prinsipp hvis det er en bagatell. 

Anonymkode: d2c3e...888

Skrevet

Her sendes nabovarsel elektronisk og man skriver under med BankID. Da er det helt umulig å jukse  

hvis det gjøres på «gamlemåten», så har dere vel fått kopi av papirene slik at dere vet hva dere har skrevet under på?

Anonymkode: 097ad...d73

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Her sendes nabovarsel elektronisk og man skriver under med BankID. Da er det helt umulig å jukse  

hvis det gjøres på «gamlemåten», så har dere vel fått kopi av papirene slik at dere vet hva dere har skrevet under på?

Tja. Jeg krevde å få en kopi og fikk det på mail. De andre som har skrevet under fikk bare se papirene der og da. De gikk på dørene og samlet underskrifter.

Endringen betyr ikke så mye for meg i zag, men det reduserer muligheten til å utnytte vår tomt i fremtiden.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Tja. Jeg krevde å få en kopi og fikk det på mail. De andre som har skrevet under fikk bare se papirene der og da. De gikk på dørene og samlet underskrifter.

Endringen betyr ikke så mye for meg i zag, men det reduserer muligheten til å utnytte vår tomt i fremtiden.

Da må man nesten takke seg selv…. Man har selvfølgelig krav på å fø papirer før mans krever under, men hvis man velger å skrive under på noe man ikke helt vet hva er så blir det vanskelig å klage k ettertid. 

hvis dere har fått papirer og dere etterpå ser at ting er endret, så kan du sende inn klage. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da må man nesten takke seg selv…. Man har selvfølgelig krav på å fø papirer før mans krever under, men hvis man velger å skrive under på noe man ikke helt vet hva er så blir det vanskelig å klage k ettertid. 

hvis dere har fått papirer og dere etterpå ser at ting er endret, så kan du sende inn klage. 

Ja, jeg må nok det. Det er ikke første gangen de naboene prøver seg på sånt.

Skrevet

Veldig uryddig av naboen. 

Men det mest avgjørende i denne byggesaken er om det naboen bygger er innenfor det tomten er regulert for eller om nabovarsel og byggemelding også er om dispensasjon fra reguleringsplan. 

Hvis det de bygger er 4 meter fra nabogrensen og høyden innen for det soner i reguleringsplan, vil dere uansett vanskelig komme noen vei med å klage. 

Men dersom det er med dispensasjon, kan dere komme noe vei med å klage 

Anonymkode: 69809...43e

Skrevet

Soner skulle være som er

Anonymkode: 69809...43e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...