Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Dette må jo være en stor stressfaktor blant mennesker. Leser i kommentarfelt nå om hvem som blir ny sentralbanksjef. Mange av de som kommenterer skriver aggressivt om hva som er feil med det valget som enda ikke er offentligjort. Hva med å vente med den hardeste kritikken til en vet? Lignende ting skjer veldig ofte. Folk blir sinte og kjefter for noe som k-a-n skje. Hvis det først skjer, så hagler det med kritikk ett døgn omtrent, og så er det glemt. Da går lufta ut av ballongen, og man har vært sint kanskje i ukesvis. Så mye stress for ingenting. Så destruktive mange kan være, og pressen utnytter det til fulle. Er det ikke ganske sykt? Anonymkode: 20e43...994
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Men hvorfor bryr vi oss så mye om hvem det blir? Vil det ha noe betydning for oss med vanlig lønn, vanlig huslån og vanlig gjeldsbelastning? Mest sannsynlig vil betydningen være null, så hvorfor bryr vi oss så hardt? Anonymkode: 9b54f...53c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor bryr vi oss så mye om hvem det blir? Vil det ha noe betydning for oss med vanlig lønn, vanlig huslån og vanlig gjeldsbelastning? Mest sannsynlig vil betydningen være null, så hvorfor bryr vi oss så hardt? Anonymkode: 9b54f...53c Jeg tror det handler om at Ap sitter i regjering og om inhabilitet og planlagt ansettelse om det blir Stoltenberg. Det handler om folks mistillit og at andre vil ha kvinne for eksempelets makt. Jeg er enig med deg. Vi har egentlig ingen grunn til å engasjere oss så sterkt i dette. Det sier jo også sitt om hvor merkelig det er at folk kan være så sinte. Og det er sikkert ikke tema om to døgn engang. Anonymkode: 20e43...994
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror det handler om at Ap sitter i regjering og om inhabilitet og planlagt ansettelse om det blir Stoltenberg. Det handler om folks mistillit og at andre vil ha kvinne for eksempelets makt. Jeg er enig med deg. Vi har egentlig ingen grunn til å engasjere oss så sterkt i dette. Det sier jo også sitt om hvor merkelig det er at folk kan være så sinte. Og det er sikkert ikke tema om to døgn engang. Anonymkode: 20e43...994 Men inhabilitet, korrupsjon osv har jo preget politikken i alle tider. Vi har hatt sakene med reiseregninger, rare ansettelser, pendlerboliger og masse andre ting. Så er folk overrasket og bekymret over at det igjen kan oppstå korrupsjon? Anonymkode: 9b54f...53c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men inhabilitet, korrupsjon osv har jo preget politikken i alle tider. Vi har hatt sakene med reiseregninger, rare ansettelser, pendlerboliger og masse andre ting. Så er folk overrasket og bekymret over at det igjen kan oppstå korrupsjon? Anonymkode: 9b54f...53c Selv om det har vært sånne hendelser, så syns ingen at det er greit. Det er vel derfor de blir så sinte. Vi kan jo ikke bare trekke på skuldrene å tenke at -jaja, nå skjer det vel igjen. Det er likevel unødig sinne og stress mange uker i forveien, og ihvertfall når en vet at det fort blir akseptert uten mer bråk. Det kommer til å koke i kommentarfeltene når det blir offentligjort, og så resignerer alle. Anonymkode: 20e43...994
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selv om det har vært sånne hendelser, så syns ingen at det er greit. Det er vel derfor de blir så sinte. Vi kan jo ikke bare trekke på skuldrene å tenke at -jaja, nå skjer det vel igjen. Det er likevel unødig sinne og stress mange uker i forveien, og ihvertfall når en vet at det fort blir akseptert uten mer bråk. Det kommer til å koke i kommentarfeltene når det blir offentligjort, og så resignerer alle. Anonymkode: 20e43...994 Men hvorfor blir folk så sinte når de selv har valgt disse politikerne? Anonymkode: 9b54f...53c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Men hvorfor blir folk så sinte når de selv har valgt disse politikerne? Anonymkode: 9b54f...53c Godt spørsmål. Jeg tror vel egentlig at mye av sinnet folk får ut på nett generellt ikke handler så mye om selve saken alltid. Folk har muligens mye aggressivitet som må ut. Anonymkode: 20e43...994
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Godt spørsmål. Jeg tror vel egentlig at mye av sinnet folk får ut på nett generellt ikke handler så mye om selve saken alltid. Folk har muligens mye aggressivitet som må ut. Anonymkode: 20e43...994 Ikke noe rart, etter to år med inngripende restriksjoner. De holder fasaden og må få guffen ut i forbindelse med noe annet. Anonymkode: 9b54f...53c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke noe rart, etter to år med inngripende restriksjoner. De holder fasaden og må få guffen ut i forbindelse med noe annet. Anonymkode: 9b54f...53c Sannsynligvis. Ihvertfall mer nå enn i normale tider. Anonymkode: 20e43...994
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Nå er det i alle fall avgjort, så da er det bare å fyre seg opp. Anonymkode: d475d...af8
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nå er det i alle fall avgjort, så da er det bare å fyre seg opp. Anonymkode: d475d...af8 Da får vi ham i hvert fall ut av NATO, noe som er ganske bra i seg selv. Anonymkode: 9b54f...53c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 Sikkert ikke mange som ble overrasket. Anonymkode: 20e43...994
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #13 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Da får vi ham i hvert fall ut av NATO, noe som er ganske bra i seg selv. Anonymkode: 9b54f...53c Han kunne ikke sitte i Nato lenger uansett. Følge med, kanskje? Anonymkode: 9e190...487
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #14 Skrevet 4. februar 2022 Jeg er en av de som blir sint p.g.a. dette, men jeg utrykker det IKKE via kommentarfelt på Facebook, men legger det til i mitt regnskap til neste valg. Dette er noe jeg kunne ha forventet av Høyre, men ikke Ap og Sp...."vanlige folk sin tur"-my ass! Det som er skummelt er at denne personen nå blir sjefen til Tangen, og desse to er tydeligvis venner fra før noe som i mine øyne ikke er sundt....det er mye letter å "overse" små ting. Hadde det vært snakk om at dette skjedde i en privat bedrift så hadde det vært helt ok, men desse skal forvalte våres penger. De som trekker på skuldrene bør se serien "Heksejakt" og huske at denne er bygd på en sann historie. Anonymkode: 94cd9...052
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Han kunne ikke sitte i Nato lenger uansett. Følge med, kanskje? Anonymkode: 9e190...487 Selvfølgelig kunne han ikke det, derfor søkte han denne jobben. Jeg prøvde bare å komme med en trøstende kommentar Anonymkode: 9b54f...53c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #16 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er en av de som blir sint p.g.a. dette, men jeg utrykker det IKKE via kommentarfelt på Facebook, men legger det til i mitt regnskap til neste valg. Dette er noe jeg kunne ha forventet av Høyre, men ikke Ap og Sp...."vanlige folk sin tur"-my ass! Det som er skummelt er at denne personen nå blir sjefen til Tangen, og desse to er tydeligvis venner fra før noe som i mine øyne ikke er sundt....det er mye letter å "overse" små ting. Hadde det vært snakk om at dette skjedde i en privat bedrift så hadde det vært helt ok, men desse skal forvalte våres penger. De som trekker på skuldrene bør se serien "Heksejakt" og huske at denne er bygd på en sann historie. Anonymkode: 94cd9...052 Jepp "vanlige folk" Jens og Camilla Stoltenberg, barn av Thorvald Stoltenberg, i to av landets høyeste stillinger. Tilfeldigheter? Anonymkode: 9b54f...53c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #17 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg er en av de som blir sint p.g.a. dette, men jeg utrykker det IKKE via kommentarfelt på Facebook, men legger det til i mitt regnskap til neste valg. Dette er noe jeg kunne ha forventet av Høyre, men ikke Ap og Sp...."vanlige folk sin tur"-my ass! Det som er skummelt er at denne personen nå blir sjefen til Tangen, og desse to er tydeligvis venner fra før noe som i mine øyne ikke er sundt....det er mye letter å "overse" små ting. Hadde det vært snakk om at dette skjedde i en privat bedrift så hadde det vært helt ok, men desse skal forvalte våres penger. De som trekker på skuldrene bør se serien "Heksejakt" og huske at denne er bygd på en sann historie. Anonymkode: 94cd9...052 Hva konkret er du bekymret for? Anonymkode: 20e43...994
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #18 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hvorfor blir folk så sinte når de selv har valgt disse politikerne? Anonymkode: 9b54f...53c Har man bare rett tilå være sint hvis man ikke stemmer? Anonymkode: 0b0d0...034
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #19 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Har man bare rett tilå være sint hvis man ikke stemmer? Anonymkode: 0b0d0...034 Neida. Men kanskje bør de tenke seg godt om før de gir sin stemme til konkrete politikere og ikke bare være farget av det fristende partiprogrammet og vakre ord? Anonymkode: 9b54f...53c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #20 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Neida. Men kanskje bør de tenke seg godt om før de gir sin stemme til konkrete politikere og ikke bare være farget av det fristende partiprogrammet og vakre ord? Anonymkode: 9b54f...53c Kommentarer som din hvorfor bli sint når man har valgt politikere selv er så merkelig, når man snakker til en hel gruppe med mennesker. Man vet jo ikke hva hver enkelt har stemt, men setter de i en bås fordi de mener noe annet enn en selv, og den båsen er ofte feil. Anonymkode: 0b0d0...034
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #21 Skrevet 4. februar 2022 Som jeg leser en del kommentarer, så virker det som om mange er provosert over Stoltenbergfamilien og at de har innehatt og innehar flere av de viktigste stillingene vi har. Kanskje ikke misunnelse, men mer det at noen blir en privilegert elite politisk og med maktposisjoner. Bare noe jeg mener å se av hva mange kan uttrykke. Anonymkode: 20e43...994
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #22 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva konkret er du bekymret for? Anonymkode: 20e43...994 At ting vil bli feid under teppet. At folk vil miste tilliten til myndighetene. Her hadde de en kjempeflott, god kvalifisert kvinnelig søker allikevel så velger de en mann som ikke har jobbet med økonomi de siste årene, om noen gang. Så når de gjør dette, hvordan kan de da senere klage på at det er for få kvinner i ledende stillinger? Det blir faktisk for dumt. Det virker som dette var Jens sin våte drøm og siste mulighet til å gjøre noe så da er han blitt skviset inn, Ida kan jo heller bli sentralbanksjef etter han (om de da ikke har en ny venn som trenger en jobb). Hadde Jens vært mann så hadde han etter sin jobb i NATO heller gått stille i dørene og pensjonert seg, eventuelt tatt godt betalt for å holde foredrag rundt om. Han vil jo fortsatt være politisk aktiv, vil vi da se han på valg bod ved neste stortingsvalg? Og er det greit? Anonymkode: 94cd9...052
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #23 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): At ting vil bli feid under teppet. At folk vil miste tilliten til myndighetene. Her hadde de en kjempeflott, god kvalifisert kvinnelig søker allikevel så velger de en mann som ikke har jobbet med økonomi de siste årene, om noen gang. Så når de gjør dette, hvordan kan de da senere klage på at det er for få kvinner i ledende stillinger? Det blir faktisk for dumt. Det virker som dette var Jens sin våte drøm og siste mulighet til å gjøre noe så da er han blitt skviset inn, Ida kan jo heller bli sentralbanksjef etter han (om de da ikke har en ny venn som trenger en jobb). Hadde Jens vært mann så hadde han etter sin jobb i NATO heller gått stille i dørene og pensjonert seg, eventuelt tatt godt betalt for å holde foredrag rundt om. Han vil jo fortsatt være politisk aktiv, vil vi da se han på valg bod ved neste stortingsvalg? Og er det greit? Anonymkode: 94cd9...052 Ok, jeg forstår. Anonymkode: 20e43...994
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #24 Skrevet 4. februar 2022 Etter mitt syn er det største problemet at han har vært politiker i så å si hele sitt liv, for ett og samme parti. Sentralbanksjef skal være politisk uavhengig. Og det er en umulig oppgave for en yrkespolitiker som har ledet et parti og har vært statsminister. Uansett hvor mye man prøver å legge meningene sine vekk, blir man farget av erfaringer, standpunkter og meninger til partiet man har representert hele livet. Så man kan per def ikke være politisk uavhengig. Anonymkode: 9b54f...53c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #25 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Etter mitt syn er det største problemet at han har vært politiker i så å si hele sitt liv, for ett og samme parti. Sentralbanksjef skal være politisk uavhengig. Og det er en umulig oppgave for en yrkespolitiker som har ledet et parti og har vært statsminister. Uansett hvor mye man prøver å legge meningene sine vekk, blir man farget av erfaringer, standpunkter og meninger til partiet man har representert hele livet. Så man kan per def ikke være politisk uavhengig. Anonymkode: 9b54f...53c Godt poeng. Ville også hatt en kvinne i denne stillingen. Anonymkode: 20e43...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå