Gå til innhold

Hva betyr offline terminaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle bli kunde hos SR banken ettersom jeg trenger bankkort med bildet. Har ikke pass eller førerkort. Ettersom jeg har en betalingsanmerkning så får jeg ikke bestillt vanlig VISA kort noe som er helt greit. Men hva betyr offline terminaler? Må nesten vite hva jeg ikke kan bruke bankkortet til før jeg vurderer om jeg vil ha det.

Screenshot_20220203-204824_Gallery.jpg

Anonymkode: 90576...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper at det betyr at du ikke kn benytte kortet når terminalen er offline og bruker reserveløsning. Men det er en tipp, ikke noe jeg vet.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 minutt siden):

Jeg tipper at det betyr at du ikke kn benytte kortet når terminalen er offline og bruker reserveløsning. Men det er en tipp, ikke noe jeg vet.

Akkurat det jeg og tenkte å skrive.

Anonymkode: ca852...ab1

Skrevet

Bare så du ikke misforstår (tror jeg prøver å legge skam på), det er ingen skam i å gå gjennom vanskelige tider.

Jeg er enig med de to over, det høres ut som at når en butikk opplever at betalingsterminalen deres ikke får kontakt med banken, skjer ekstremt sjelden - en gang hvert tredje/fjerde år, så kan ikke kortet brukes. Det står ikke noe om hvorfor, så de i butikken vet ikke hvorfor. Det står bare at kortet ikke får kontakt med banken.

Jeg er usikker på om butikken da kan skrive ned bankkortinfo på kvitteringen og få penger senere. Men i verste fall så er det ikke verre enn at det ikke er din feil, du har penger på kortet men det flotte med den digitale hverdagen er at når ting fungerer så er alt strålende, når det ikke fungerer så fungerer det ikke.

Jeg hadde gått for det. Jeg synes det høres bra ut. Og så vet du i så fall at den biten er på plass i alle fall.

Og du? Igjen, tøffe ting skjer oss alle. Jeg håper at det ordner seg for deg. Bank i bordet!

Anonymkode: 28593...3e6

Skrevet

Fikk svar om at det for eksempel ikke vil virke på fly. Litt upraktisk men tar jo ikke så ofte fly. Men vil det ikke virke på danmarksbåten å sånne steder også da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fikk svar om at det for eksempel ikke vil virke på fly. Litt upraktisk men tar jo ikke så ofte fly. Men vil det ikke virke på danmarksbåten å sånne steder også da?

Da tar du med kontanter i stedet så er du sikker.

Ellers har Nordea vanlig visa som fungerer offline. Men da har du ikke bankkontor som er i nærheten. Ja, jeg er ganske sikker på at du får visa hos de.

Anonymkode: 28593...3e6

Skrevet

Det er veldig sjelden at terminalene er offline, så tenker at det ikke bør være et stort problem. Hilsen en som jobber i butikk. Det skjer når internett er nede eller det er trøbbel med linjene til banken. 

Betalingsanmerkningen kan du jo bli kvitt etter hvert, og da kan du få deg "ordentlig" kort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...